KSO/FIPV1 Prezentace příkladu 8.2 Lenka Matoušková K06734.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy financí hodina.
Advertisements

Úrok, úroková míra Přednáška č. 3.
1. cvičení úrokování.
2. cvičení úrokování. spoření.
FINANČNÍ A INVESTIČNÍ MATEMATIKA
MS EXCEL Funkce PLATBA.
FIPV Jiří Nesveda K Zadání Dědic chce čerpat ze zděděné částky GBP na konci každého měsíce GBP 100. Za jak dlouho dědictví vyčerpá.
FIPV 1 příklad 11.2 Markéta Tolarová K Zadání Chcete získat Kč na koupi bytu pomocí hypotéky. Banka A nabízí hypotéku na 35let se sazbou 7,05%
KSO/FIPV1-Příklad 9.2 Tomáš Pražský 1. Zadání: 14.června 1998 je otevřen účet vkladem $3100. Dále jsou realizovány pololetní vklady o velikosti $880 po.
Opakování finanční matematiky
Časová hodnota peněz ..
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Spoření a pravidelné investice
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Prezentace příkladu č. 8.3 z FIPV1 Ondřej Soukup.
Prezentace z předmětu KSO / FIPV1 příklad 6.3. MARČIŠINOVÁ Romana K06351.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
Seminář o stavebním spoření
1. cvičení úrokování.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
FINANČNÍ A INVESTIČNÍ MATEMATIKA
KSO/FIPV1 Příklad 9.3 Jana Nezbedová K06362.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Finanční matematika. 2. Kolik korun budeme muset zaplatit za půjčku úročenou 18,5%, splatnou po jednom roce, vypůjčíme-li si Kč? 1. Za kolik korun.
2. lekce Úročení. Citát dne Mnohem příjemnější než dělat literaturu, je dělat peníze. Voltaire.
Prezentace příkladu 6.3 FIPV1 Jana Marcelová.
KSO/FIPV1 Příklad 11.1 Michaela Petrovová K06367.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Finanční a pojistné výpočty 1 Cvičení 12 Příklad č.2 Karel Šťastný
Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Důchody a renty (současná hodnota anuity)
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Vypracoval: Petr Majlát
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché úrokování.
Nominální a reálná úroková sazba
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Časová hodnota peněz Petr Málek.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_01 Název materiáluFinanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_03 Název materiáluFinanční.
Finanční matematika Úrokový počet
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Důchody Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Úrok Početní příklady. Osnova výkladu 1.Jednoduchý úrok 2.Složený úrok.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Výpočet úroků. Jednoduché úrokování ú = j * i * t ú = úrok j = jistina (kapitál, dlužná hodnota) i = p/100 t = čas – dny/360.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Finanční matematika 2. část
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Ekonomika malých a středních podniků
Úročení.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výpočet úroku na běžném účtu, úroková čísla, úrokový dělitel, spoření
Úroky Jsou cenou půjčených peněz Jistina je půjčená částka
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Složené úročení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Úroky Jsou cenou půjčených peněz Jistina je půjčená částka
Je nutné znát Střadatel: H = A[(1+i)n -1]:i
Transkript prezentace:

KSO/FIPV1 Prezentace příkladu 8.2 Lenka Matoušková K06734

Zadání příkladu Chcete naspořit částku Kč platbou Kč na konci každého čtvrtletí. Nominální úroková míra je % s připisováním úroků 8-krát za rok. Jaký je počet regulérních plateb ? Jak velký bude poslední výběr (platba) odlišný od ostatních, který provedete spolu s posledním celým výběrem (platbou) ?

Řešení: Jedná se o obecný důchod, protože frekvence plateb je menší než frekvence připisování úroků. Jedná se o polhůtný důchod, jelikož je uvedeno, že platba probíhá vždy na konci období. P n …budoucí hodnota = ,-- R…pravidelná platba důchodu = ,-- n…počet období (=počet plateb)??? i 8 …úroková sazba = 0,1254 =>Převést i =>(1+i m /m) m/p -1 m…m úročení v období p…počet plateb (splátek) v období p = 12/3čtvrtletí = 4 období i 4 =(1+0,1254/8) 8/4 -1 i 4 = 0,

Řešení Nejdříve určíme počet celých plateb. R* s n/i = P n s n/i = [(1+i) n –1]/i 25400*[(1+0, ) n –1]/0, = Po úpravách nám vznikne: (1, ) n =3, n = log 3, /log 1, n = 43, … 43 pravidelných plateb akumuluje menší hodnotu než a 44.platba zvýší fond přes

Řešení: Hledáme zvýšení poslední platby X R* s n/i + X = P n 25400*[(1+0, ) 43 –1]/0, X = X = , Poslední platba splatná s poslední je ,56 Kč.

Příklad na procvičení: Chcete naspořit částku Kč platbou Kč na konci každého čtvrtletí. Nominální úroková míra je 9,5 % s připisováním úroků 8-krát za rok. Jaký je počet regulérních plateb ? Jak velký bude poslední výběr (platba) odlišný od ostatních, který provedete spolu s posledním celým výběrem (platbou) ?

Řešení: P n …budoucí hodnota = ,-- R…pravidelná platba důchodu = ,-- n…počet období (= počet plateb)??? i 8 …úroková sazba = 0,095 =>Převést i =>(1+i m /m) m/p -1 m…m úročení v období p…počet plateb (splátek) v období p = 12/3čtvrtletí = 4 období i 4 =(1+0,095/8) 8/4 -1 i 4 = 0,

Řešení: Nejdříve určíme počet celých plateb. R* s n/i = P n s n/i = [(1+i) n –1]/i 15000*[(1+ 0, ) n –1]/0, = Po úpravách nám vznikne: (1, ) n = 3, n = log 3, /log 1, n = 51, pravidelných plateb akumuluje menší hodnotu než a 52.platba zvýší fond přes

Řešení: Hledáme zvýšení poslední platby X R* s n/i + X = P n 15000*[(1+0, ) 51 –1]/0, X= X = ,318 Poslední platba splatná s poslední je ,318 Kč.

Děkuji za pozornost.