Obvod a obsah lichoběžníku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce lichoběžníku
Advertisements

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Rovnoběžník a lichoběžník
PLANIMETRIE.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Konstrukce lichoběžníku
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce lichoběžníku
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Mgr. Ladislava Paterová
Matematika Lichoběžník.
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
Vlastnosti čtyřúhelníků v příkladech
Co o nich víme a nevíme Vypracovala Mgr. Helena Černá
Lichoběžník Obsah lichoběžníku.
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Úsečky v trojúhelníku 2 Výšky trojúhelníku
Čtyřúhelníky.
Čtyřúhelníky Matematika – 7. ročník
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
 Základní údaje obdélníka  Obdélníkové tvary  Základní údaje kvádru  Kvádrové tvary Obdélník, kvádr.
Čtyřúhelníky Základní pojmy.
Obsahy základních obrazců
* Rovnoběžníky Matematika – 7. ročník *
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvody základních obrazců
Rovnoběžníky Marcol René.
Úhly vedlejší a vrcholové
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Čtyřúhelníky a rovnoběžníky
Obvody a obsahy rovinných útvarů.
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
24..
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PLOCHY OBSAHY. S = a. b ROVNOBĚŽNÍK 10 m 3 m 4,6 m.
Povrch hranolu – příklady – 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Rovnoběžníky, lichoběžníky. Rovnoběžník Rovnoběžník je čtyřúhelník, který má dvě protější strany rovnoběžné. Protější strany mají stejnou délku.
Konstrukce lichoběžníku
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
1. Najdi „černou ovci“ obdélník čtverec kosočtverec kružnice
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Rovnoběžník 1 čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné rovnoběžník čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Konstrukce lichoběžníku
Konstrukce lichoběžníku
Lichoběžník Obvod lichoběžníku.
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
39 ČTYŘÚHELNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY.
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Obvod a obsah lichoběžníku * 16. 7. 1996 Obvod a obsah lichoběžníku Matematika – 7. ročník *

Lichoběžník 𝐀𝐁 ∥ 𝐂𝐃 𝐁𝐂 ∦ 𝐃𝐀 v * 16. 7. 1996 Lichoběžník Lichoběžník je čtyřúhelník, který má dvě strany rovnoběžné a zbývající dvě různoběžné. Lichoběžník je čtyřúhelník, který má právě jednu dvojici rovnoběžných stran. c D C d g b d v a b B A a Dvě protější strany lichoběžníku jsou rovnoběžné. 𝐀𝐁 ∥ 𝐂𝐃 základny lichoběžníku Dvě protější strany lichoběžníku jsou různoběžné. 𝐁𝐂 ∦ 𝐃𝐀 ramena lichoběžníku Vzdálenost základen lichoběžníku v výška lichoběžníku *

Pravoúhlý lichoběžník Jedno rameno je kolmé k základnám * 16. 7. 1996 Lichoběžník Může mít některý vnitřní úhel lichoběžníku velikost 90°? . g d c D C d b a . b A B a Pravoúhlý lichoběžník Jedno rameno je kolmé k základnám d = v *

Rovnoramenný lichoběžník Ramena jsou shodné úsečky * 16. 7. 1996 Lichoběžník Může být nějaký lichoběžník osově souměrný? D c C g d d b o a b A a B Rovnoramenný lichoběžník Ramena jsou shodné úsečky b = d a = b g = d Osa souměrnosti (o) rozděluje rovnoramenný lichoběžník na dva shodné pravoúhlé lichoběžníky. *

* 16. 7. 1996 Lichoběžník Na otázky odpovídej ano nebo ne. Odpověď zdůvodni! Načrtni si obrázek! 1. Rovnoramenný lichoběžník má stejně dlouhá ramena. Může mít nějaký lichoběžník shodné základny? 2. Existuje lichoběžník, který má stejně dlouhé tři strany? 3. Existuje pravoúhlý lichoběžník, který má tři pravé úhly? 4. Existuje lichoběžník, v němž je úhlopříčka kolmá na jednu jeho stranu? 5. Může mít lichoběžník výšku delší než kratší rameno? ANO NE *

jako součet všech jeho stran. * 16. 7. 1996 Obvod lichoběžníku Obecný lichoběžník má (obvykle) každou stranu různě dlouhou a tudíž jeho obvod vypočítáme c D C d g b d v a b B A a jako součet všech jeho stran. 𝒐=𝒂+𝒃+𝒄 +𝒅 *

Obsah lichoběžníku 𝑺= 𝒂+𝒄 ∙𝒗 𝟐 𝐒 ∆𝐀𝐗𝐃 = 𝐚+𝐜 ∙𝐯 𝟐 𝐒 𝐀𝐁𝐂𝐃 = 𝐒 ∆𝐀𝐗𝐃 D c C * 16. 7. 1996 Obsah lichoběžníku D c C |SB| = |SC| b S d ∢DSC ≅∢BSX (vrcholové) v ∢DCS ≅∢XBS (střídavé) A c a B X △DCS ≅△XBS (usu) 𝐒 ∆𝐀𝐗𝐃 = 𝐚+𝐜 ∙𝐯 𝟐 => 𝐒 𝐀𝐁𝐂𝐃 = 𝐒 ∆𝐀𝐗𝐃 𝑺= 𝒂+𝒄 ∙𝒗 𝟐 *

Obsah lichoběžníku 𝑺= 𝒂+𝒄 ∙𝒗 𝟐 𝑺 ∆𝑨𝑩𝑫 = 𝒂∙𝒗 𝟐 = 𝒂 𝟐 ∙𝒗 * 16. 7. 1996 Obsah lichoběžníku D c C b d v v A a B 𝑺 ∆𝑨𝑩𝑫 = 𝒂∙𝒗 𝟐 = 𝒂 𝟐 ∙𝒗 𝑺 ∆𝑩𝑪𝑫 = 𝒄∙𝒗 𝟐 = 𝒄 𝟐 ∙𝒗 𝑺 𝑨𝑩𝑪𝑫 = 𝒂 𝟐 ∙𝒗+ 𝒄 𝟐 ∙𝒗 = 𝒂 𝟐 + 𝒄 𝟐 ∙𝒗 = 𝒂+𝒄 𝟐 ∙𝒗 𝑺= 𝒂+𝒄 ∙𝒗 𝟐 *

Obvod a obsah lichoběžníku 1. Vypočtěte obvod a obsah lichoběžníku, je-li: a = 4 dm; b = 18 cm; c = 25 cm; d = 166 mm; v = 15,5 cm. d b v a = 4 dm = 40 cm b = 18 cm A a B c = 25 cm 𝑺= 𝒂+𝒄 ∙𝒗 𝟐 d = 166 mm = 16,6 cm o = a + b + c + d v = 15,5 cm o = 40 + 18 + 25 + 16,6 𝑺= 𝟒𝟎+𝟐𝟓 ∙𝟏𝟓,𝟓 𝟐 o = … cm o = 99,6 S = … cm2 o = 99,6 cm 𝑺= 𝟏 𝟎𝟎𝟕,𝟓 𝟐 𝑺=𝟓𝟎𝟑,𝟕𝟓 𝑺=𝟓𝟎𝟑,𝟕𝟓 𝒄𝒎 𝟐

Obsah lichoběžníku 𝒂) 𝑺 ∆𝑨𝑩𝑪 =𝟐𝟔 𝒄𝒎 𝟐 𝒃) 𝑺 𝑨𝑩𝑪𝑫 =𝟑𝟑 𝒄𝒎 𝟐 D 3,5 cm C 2. Podle obrázku vypočtěte: a) Obsah trojúhelníku ABC b) Obsah lichoběžníku ABCD D 3,5 cm C 7 cm v = 4 cm A 13 cm B 𝒂) 𝑺 ∆𝑨𝑩𝑪 =𝟐𝟔 𝒄𝒎 𝟐 𝒃) 𝑺 𝑨𝑩𝑪𝑫 =𝟑𝟑 𝒄𝒎 𝟐

Obsah lichoběžníku . . c = 145 600 Kč 18 m 7 m 7 m 12 m 22 m 3. Určete cenu tašek na pokrytí střechy, jsou-li rozměry na obrázku a 1 m2 tašek stojí 400 Kč. 18 m 7 m 7 m . . 12 m 22 m c = 145 600 Kč