Základní škola Uničov, Haškova 211 Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/01.0194, realizace 1.3.2009– 28.2.2011 INVESTICE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel
Advertisements

Řemeslo má zlaté dno a čisté ruce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Projekt: „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Neratovice 24. ledna 2014 Cestou přírodovědných a technických oborů napříč Středočeským krajem Stáž pedagogických.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
PROJEKT: Co nám přinesl tento projekt? 1) Exkurze a)do firem - interaktivní přenos informací do výuky (ZKL Hanušovice, a.s.; Ondřejovická strojírna,
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Má žák ZŠ dostatek informací pro volbu technického vzdělávání ? Miroslav Strouhal ZŠ Velké Němčice.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Kvalifikovaných pracovních sil pro strojírenství Mynářová Lenka květen 2008 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM FONDEM PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ A MINISTERSTVEM.
Základní škola Loštice:
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Vlastní hodnocení školy
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji - Klíčové aktivity projektu a jeho úloha v rámci současného vzdělávacího systému ČR přednáší.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. Fr. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 15Číslo.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
SPOLUFINANCOVÁNO Z PROSTŘEDKŮ EVROPSKÉHO FONDU PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Kampaň Sdružení AP pro podporu technického vzdělávání Průhonice, 10. prosince 2008 SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO PRŮMYSLU / AUTOMOTIVE INDUSTRY ASSOCIATION.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu :„PODPORA STAVEBNÍCH OBORŮ“KONTAKTNÍ MÍSTO PROJEKTU Tato prezentace je spolufinancována.
PREZENTACE PRO ITP Ing. Miloslav ILEČEK, ITP pracoviště Jihlava , Velké Karlovice Institut Trhu Práce.
Úvodní konference projektu „Průvodce světem Multimédií“ 21. září 2010 LAPTUS s.r.o., rozvojová agentura.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ PRO PRAXI … PRAXE PRO VZDĚLÁVÁNÍ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY Vladimír.
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Hledání zaměstnání, nezaměstnanost, úřady práce, rekvalifikace N á zev.
Nové možnosti ISA+ a jejich využití v kariérovém poradenství Mgr. Pavlína Šťastnová,
ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole.
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
„Okna technickým oborům dokořán“
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Šablony OP VVV a podpora nadání
NÁZEV PROJEKTU: Podpora počátečního vzdělávání zdravotnických oborů, jejich propagace ve vzdělávacím centru pro komunitní práci a rozvoj klíčových kompetencí žáků 
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Plán vzdělávacích aktivit
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
Grantový projekt „Moderní absolvent strojírenství“
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
EdTRANS transition from school to work
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Kariérové poradenství a podnikavost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
eTwinning – digitální technologie smysluplně a zábavně
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Základní škola Uničov, Haškova 211 Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ , realizace – INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Projekt je spolufinancování Evropským sociálním fondem EU a státním rozpočtem ČR Mgr. Svatopluk Vlk

Annaberg- Bucholz (N) od 11 roku začíná příprava na jeho profesní zaměření až 6 hodin týdně dílny+ ročně týdenní praxe od 13 let spolupráce s UP, testy profesního zaměření žák se učí pro firmu (pracovně právní vztah- plat, dovolená, nemocenská, povinné odvody) profesní sdružení ovlivňují výběr otevíraných oborů v regionu

Ledziny (Pl) podobné problémy se zájmem žáků o manuální obory přijímání na střední školy (celonárodní testy, internetový portál se střed.školami, automatické přidělení žáků a okamžité výsledky a naplněnost škol) Zaměstnavatelé podporují „své školy“, benefity pro začínající pracovníky Chybí komplexnější program podpory výběru povolání

základní škola 6-11 let, college odborná škola (učiliště) nebo lycée 15-18let všeobecné -obdoba gymnázií odborné- střední odborné školy velký zájem o všeobecné vzdělání, málo o odborné projekt- zavedení předmětu „volba povolání s dotací 2 hod/týdně a snaha o spolupráci s dalšími profesními partnery Armentieres (Fr)

jednotlivé systémy se liší- problémy jsou podobné celkově malý zájem o manuální práci v průřezu navštívených zemí Německo- více úředně řízený systém Francie- zavádění předmětu volba k povolání Polsko- zajímavý systém přijímacího řízení západní část má menší vzájemnou prostupnost mezi jednotlivými částmi systému Naše poznatky

předmět „volba povolání“ testování a pomoc žákům s výběrem vhodné školy vliv rodičů a dalších subjektů na výběr povolání efektivita prostředků vynaložených na vzdělání mladého člověka Srovnání

důvodem našeho zapojení do projektu Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel je, že na naší škole mají exkurze do místních podniků dlouhou tradici a naše škola provádí testování profesních předpokladů v projektu jsme viděli možnost rozšířit naši nabídku a podělit se o zkušenosti možnost získat nové informace od dalších škol a materiály pro podporu výchovy k práci Základní škola Uničov, Haškova 211

třída/ rok počet žáků z toho gymnáziumSOŠ SOU tech.obory % třída/ rok počet žáků z toho gymnáziumSOŠ SOU tech.obory %dívky 06/07 A /7 14/11 5/ /07 B /0 24/10 3/ celkem /7 38/21 8/ celkem /7 38/21 8/ , A /3 8/6 7/ /08 B /0 5/0 5/ / /3 13/6 12/ / /3 13/6 12/ / /5 14/7 10/ / /5 14/7 10/ /2 7/3 5/ /2 7/3 5/2 643 Šatny před rekonstrukcí

Základní škola Uničov, Haškova 211 Chci tímto poděkovat zpracovatelům tohoto projektu za kvalitní myšlenku využitelnou i v budoucnu. Zkušenosti, které jsme v projektu získali, nápady a zkušenosti sdílené s ostatními považuji za hlavní zdroj posunu naší školy. Metodika a i katalog jsou pro nás zdrojem inspirace při generování nových nápadů a mají vliv i na tvorbu našich dalších projektů. Jmenovitě chci poděkovat paní Ing.Haně Houšťové za aktivitu a odhodlání, se kterými tento projekt organizuje, a Mgr. Heleně Malíkové, která dokáže tu spoustu činností zkoordinovat do časového harmonogramu.

Děkuji Vám za pozornost a loučím se pozdravem Mgr. Svatopluk Vlk