Complaints Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Reasons for Complaints 06C17 AutorLadislava Pechová.
Advertisements

Order Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Order Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Confirmation of Orders 06C13 AutorLadislava Pechová.
Order Refusal and Cancellation of Orders Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Replies to Offers 06C10 AutorLadislava Pechová.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Useful Phrases 06C7 AutorLadislava Pechová Období.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín BUSINESS LETTERS 1.
Order Delivery Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Shipping Documents 06C15 AutorLadislava Pechová.
Order Confirmation Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady39Číslo DUM.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 04Číslo.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Applying for a job, CV, covering letter.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_14.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/ Layout of a Business Letter 06C3 AutorLadislava.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Enquiry Hlavní část Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Inquiries 06C8 AutorLadislava Pechová Období.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Execution of Orders 06C14 AutorLadislava Pechová.
Order Buyer‘s instructions Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Enquiry Úvod Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Order Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Order Forms 06C12 AutorLadislava Pechová Období.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Suggesting Settlements 06C19 AutorLadislava Pechová.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK441 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4.ročník.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK448 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník4. ročník.
The written part of the maturita exam III Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_17.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/ Private and Business Correspondence 06C2 AutorLadislava.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 39Číslo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_16.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_18.
Objednávka v restauraci 2 Slovní zásoba Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
IN A HOTEL, WRITING (DESCRIBING A PHOTO) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Complaints 06C16 AutorLadislava Pechová Období.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
Present Perfect Tense and Past Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Internal Communications 06B3 AutorLadislava Pechová Období.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_166.ANJ.12 Formal and informal letters - Elementary.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Letters on social situations: CONGRATULATION CONDOLENCE INVITATION Autor: Mgr. Kateřina Suková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 PAYMENT + INVOICE Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. František Jahnátek Název materiálu:
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 TYPES OF BUSINESS LETTERS Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Anotace: Didaktický učební materiál je určen pro žáky 4. ročníku maturitních oborů SOŠ. Je zaměřen na shrnutí a přípravu k písemné části maturitní zkoušky.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
:30 Replies to Complaints 1 V– 2nd semester.
Execution of orders 1V-2nd semester.
Introduction to MS Dynamics NAV (Return Management)
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Revison of the 2nd semester
Inquiry 1.V – 1. semestr ©Lenka Lexová.
Introduction to MS Dynamics NAV XIX. (Return Management)
Transkript prezentace:

Complaints Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

What is a complaint? A complaint is an expression of dissatisfaction, especially by a customer or consumer. There are various reasons for making complaints. The following are among the most frequent: delay in delivery, defective packing, wrong quantity/quality/colour, faulty goods.

Unjustified complaints If you have to answer to an unjustified complaint, be polite and remember that anyone can make a mistake: Dear Sir, I strongly object to the extra charge of €9.00 which you have added to my statement. When I sent my cheque for € last week, I thought it cleared this balance. Now I find…

What is a complaint? Reply to an unjustified complaint: Dear Mr Axeby We received your letter today complaining of an extra charge of € 9.00 on your May statement. I think if you check the statement you will find that the amount due was € not € which accounts for the €9.00 difference. I have enclosed a copy of the statement and…

Making general complaints Complain as soon as you realize a mistake has been made. Opening phrases: Včera jsme obdrželi zásilku, kterou jsme objednali dne… We received your consigment of … yesterday which we have ordered on… Rádi bychom vám sdělili… We would like to inform you… Píšu ohledně problému… I‘m writing to complain about…

Making complaints Musíme vám bohužel sdělit, že vaše poslední zásilka nedopadla k naší spokojenosti. We are sorry to inform you that your last consigment has not turned out to our satisfaction. Nahraďte nám prosím poškozené zboží co nejdříve. Please send us replacement for the damaged goods as soon as possible. Dejte nám laskavě vědět, co hodláte v této záležitosti dělat. Please let us know what you intend to do in this matter.

Granting claims Posíláme vám … jako náhradu za zboží, o kterém se zmiňujete v dopise z… We are sending you … to replace the goods mentioned in your letter of… Omluvte prosím nepříjemnosti způsobené tímto přehlédnutím. Please accept our apologies for the inconvenience caused by this oversight. Jsme ochotni škodu nahradit. We are willing to make up for the damage.

Closing phrases Doufáme, že zásilka vám dojde v naprostém pořádku… We hope that the shipment will reach you in perfect order… Ujišťujeme vás, že jsme učinili všechna nutná opatření, aby k podobným omylům příště nedocházelo. We assure you that all necessary precautions have been taken to eliminate similar errors in future. Jsme ochotni škodu nahradit. We are willing to make up for the damage.

Vocabulary complaintstížnost, reklamace complaint of / about ststěžovat si, reklamovat (co) claimreklamace, nárok, požadavek to make a complaintpodat stížnost to reject a complaintzamítnout stížnost defective packingpoškozené balení faulty goodsvadné zboží to put a matter rightnapravit záležitost to investigate/look into matterprověřit/přezkoumat záležitost explanationvysvětlení credit notedobropis debit notevrubopis deadline for a complaintreklamační lhůta make up for the damagenahradit škodu subject of a claimpředmět reklamace

Model letter Telefono Telefax Peter Crane F. Lynch & Co. Ltd Newell Street Birmingham B3 3EL Dear Mr Crane, I received a consigment of dressing tables, Cat. No. DT154, to the above order yesterday. However, the delivery consisted of six heavy mahagony-finished dressing tables instead of the light pine-finished units I asked for. As I have firm orders for the design I asked for, I would be grateful if you could send my consigment as soon as possible, and collect the wrongly delivered goods. Thank you in advance. Yours Sincerely Daniele Causio Sales Director Satex S.p.A. Via di Pietra Papa, Roma

Použité prameny Ashley, A.: Oxford handbook of commercial correspondence, Oxford 2003 Anglická obchodní korespondence Milena Bočánková, Iva Hedvábná, Miroslav Kalina, Ekopress, 2004 Write It Right! Anglická obchodní korespondence, David Clarke, Dieter Wessels, Fraus