Střední škola stavební Jihlava

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průsečík přímky a roviny
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Střední škola stavební Jihlava
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Střední škola stavební Jihlava
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 07. Průměty.
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Rovnoběžné promítání. Nevlastní útvary. Osová afinita v rovině.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
ZÁKLADY DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE.
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 13. Průnik.
Střední škola stavební Jihlava
X. Spádové přímky roviny
Střední škola stavební Jihlava
Průsečík obecné přímky s rovinou
VY_32_INOVACE_33-03 III. Zobrazení přímky.
Úsečka Ve skutečné velikosti se úsečka zobrazí jen tehdy, leží-li v rovině rovnoběžné ( totožné) s průmětnou p nebo n. To znamená, že pokud je půdorys.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Kosoúhlé promítání.
Kótované promítání – zobrazení roviny
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Střední škola stavební Jihlava
Střední škola stavební Jihlava
Pravoúhlé promítání na dvě navzájem kolmé průmětny
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
Střed horní podstavy; (hlavní) vrchol
Přednáška č. 2 Kótované promítání. Opakování
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_33-04 IV. Zobrazení úsečky.
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
VY_32_INOVACE_33-11 XI. Průsečnice rovin.
Kótované promítání – dvě roviny
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
ŘEZ VÁLCE ROVINOU Mohou nastat tyto případy:
Kótované promítání – zobrazení přímky a úsečky
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ PŘÍMEK[1] Autor: Ing. Jindřich Růžička
Zobrazení přímky Autor: Ing. Jitka Šenková Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vyškov, Sochorova 15 Vyškov Tato materiál.
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 18. Kuželosečky.
Skutečná velikost úsečky
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Střední škola stavební Jihlava
HRANOL, JEHLAN v kótovaném promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Zobrazení přímky a roviny
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Autor: Mgr. Lenka Doušová
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Skutečná velikost úsečky
Stopy roviny a odchylka roviny od průmětny
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Průměty přímky, body na přímce
Odchylka přímky od průmětny
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Kolmost přímky a roviny
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Transkript prezentace:

Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 15. Průnik přímky kulovou plochou Digitální učební materiál projektu: SŠS Jihlava – šablony registrační číslo projektu:CZ.1.09/1.5.00/34.0284 Šablona: III/2 - inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Josef Kotlík © 2012 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Zadání V pravoúhlém promítání na dvě průmětny zobrazte průsečíky přímky a = AB, kde je A[-4,5;2;2], B[3;6;4], s kulovou plochou danou středem S[0;3,5;5], která se dotýká nárysny.

Zadání – kulová plocha

Zadání – přímka

Volba řezné roviny Řeznou rovinu volíme přímkou AB kolmo k půdorysně. Půdorysná stopa je totožná s prvním průmětem přímky AB a nárysná stopa je kolmá k základnici. Řeznou částí je kružnice. Ta se v půdorysně zobrazí jako úsečka a v nárysně jako elipsa. Protože je rovina řezu kolmá k půdorysně, má střed řezné kružnice stejnou výšku jako střed kulové plochy. Sklopením řezné části a přímky AB do půdorysny určíme průsečíky X,Y přímky AB s řeznou částí. Body X,Y jsou průsečíky přímky AB s kulovou plochou.

Řezná rovina

Střed řezné kružnice

Sklopení řezné kružnice

Sklopení přímky AB

Průsečíky X,Y přímky AB s řeznou částí

Sdružené průměty průsečíků X,Y

Viditelnost přímky AB

Průnik přímky AB kulovou plochou

Průnik přímky AB kulovou plochou

Průnik přímky AB kulovou plochou

Zdroje: AutoCAD Architecture 2011 Adobe Acrobat 6 Zdroje: AutoCAD Architecture 2011 Adobe Acrobat 6.0 CE Professional IrfanView Microsoft Office PowerPoint 2007 Literatura: Musálková, Bohdana. Deskriptivní geometrie II pro 2. ročník SPŠ stavebních. 1. vydání. Praha: SOBOTÁLES, 2000. 156 s. ISBN 80 – 85920 – 65 - 4 . Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je : Josef Kotlík Pokud není uvedeno jinak, byly při tvorbě použity volně přístupné internetové zdroje. Autor souhlasí se sdílením vytvořených materiálů a jejich umístěním na www.ssstavji.cz.