Manažerské informační systémy Informační systémy Ing. Dagmar Řešetková
Inovace IS Periodicky se opakuje, vede k cyklu inovací 1. Stanovení informačního manažera 2. Příprava informační strategie 3. Hodnocení přínosů IS/IT 4. Výběr alternativ IS/IT
Magický trojúhelník kvality LEVNĚ RYCHLEKVALITNĚ
Zavedení IS Vývoj nového IS Nákup hotového IS ASP (Aplication Service Providers) outsourcing
Hotový IS Možnosti systémuPožadavky firmy Nalezení disproporcí Změny v systémuZměny v organizaciAkceptace rozdílů Řešení disproporcí
Vývoj IS ZADÁNÍ IMPLEMENTACE PROVOZ ANALÝZA VÝVOJ TESTY DESIGN
ASP ASP poskytovatel pronajímá IS Využívá se pomocí zabezpečeného internetu Systém je umístěn a spravován u poskytovatele Systémy se „jeví“ jako součást IS firmy
Strategie zavádění IS Souběžná strategie Pilotní strategie Postupná strategie Nárazová strategie
Efektivnost a efektivita IS EFEKTIVITA Účinnost Poměr mezi přínosem a náklady EFEKTIVNOST Účelnost, smysluplnost Vztah mezi stanoveným cílem a dopadem
Efektivita Efektivita (účinnost) = Přínosy / Výdaje Výdaje umíme stanovit přesně. Jak stanovíme přínosy???
Druhové členění výdajů Hardware Software Mzdové náklady Externí služby Režie Provozní náklady
Přímé přínosy - vyčíslitelné snížení vázaného kapitálů (zásoby, rozpracovaná výroba) efektivnější využívání zdrojů úspora pracnosti úspora materiálových a režijních nákladů úspora finančních nákladů zkrácení průběžných dodacích lhůt zvýšení produkce zvýšení zisku či obratu
Nepřímé přínosy - nevyčíslitelné zvýšení konkurenceschopnosti zvýšení informovanosti pracovníků zvýšení image firmy vytvoření pevných vazeb k obchodním partnerům lepší podpora cílů firmy
HOS analýza Hodnocení vyváženosti IS HOS 3 HOS 8 Celková úroveň je dána úrovní nejslabší části Nevyvážený systém je vždy dražší než systém vyvážený, při stejném přínosu pro firmu
HOS 3 Hardware Orgware Software
HOS 8 Hardware Orgware Software Peopleware Dataware Management Support Security
DĚKUJI ZA POZORNOST.