Pro účastníky kurzu Jógové terapie Česká republika, 2009 Patándžaliho jógasútra Hlavní témata oddílu oddílu „Samádhi páda”

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Advertisements

Rehabilitace u CMP Zdeňka Dvořáková.
Jaroslav Šlehofer „Cobra“
PaedDr.Emanuel Hurych, Ph.D.
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
„Test“ schopnosti imaginace
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Lidská komunikace.
Didaktické prostředky
MANAGEMENT Mgr. Petra Neumannová.
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Myšlenkové základy skautingu
Výtvarné setkání v MŠ II.
Vypracovala: Týnka Malá A – den – Milano Ráno jsme přijeli do Milana prohlédnout si katedrálu Duomo di Milano. Je to jedna z nejznámějších.
Pilotní ověřování studijních opor Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Státním rozpočtem České republiky.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
VAŠE FIRMA JE LOĎ PLUJÍCÍ K VYTČENÉMU CÍLI, KTERÝM JE: n maximalizace tržní hodnoty firmy a n udržování platební schopnosti.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
CHARAKTERISTIKA znaky.
Reminiscenční terapie
Délka trvání: 2 roky (4 semestry) Charakteristika kurzu: kombinace kontaktní výuky a samostudia.
Jana Havigerová Jana Přibylová Univerzita Hradec Králové
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
© Institut biostatistiky a analýz SIGNÁLY A LINEÁRNÍ SYSTÉMY prof. Ing. Jiří Holčík, CSc.
Vliv Dunning-krugerova efektu na přijímání a prosazování reforem a veřejnou volbu.
Dana Zadražilová Fakulta mezinárodních vztahů VŠE v Praze Vzdělávání k udržitelnosti czech bcsd.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Praktická a prožitková práce s konceptem “KLÉŠ” dle P atándžaliho jógasúter Studijní materiál pro účastníky kurzu Jógové terapie, Česká republika, 2009.
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Metoda ohniskových skupin
Metoda QFD Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D. prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
KONFLIKT, SEBEURČENÍ, ZMOCNĚNÍ východiska transformativní mediace
Medailon autora co je, k čemu slouží a jak ho správně psát,...
Etický kodex české pedagogické vědy a výzkumu Jan Průcha, Roman Švaříček Filip Votava Učo:
 Příprava  Obecný záměr (současný stav, roční cíle oddílu)  Chytrý cíl (výchovný)  Atraktivní prostředek – naplnění cílů  Příprava plánu (název, termín,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Osnova výuky_únor 2011 MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková.
Úvod do psychologie
Cvičení se zaměřením na pozornost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Školní kurikulum Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Rehabilitace poruch komunikace Mgr. Ivana Šemberová.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Závěrečné shrnutí projektu „ Podpora a rozvoj poskytovatelů sociálních služeb v Hodoníně formou vzdělávání jejich zaměstnanců“
Diagnostika osobnosti Seminář 6 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hlavního města.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Metoda ohniskových skupin Princip: získání údajů a pohledů, které by bez interakce ve skupině byly obtížně přístupné.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Didaktické prostředky
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
Ekonomická dimenze sociálního vyloučení
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Rodičovské vzdělávání jako součást celoživotního učení Klára Šeďová
Buhismus David Lučný :D (budha).
Reminiscenční terapie
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
Čtení a psaní genetickou metodou
SEMINÁŘ pro poskytovatele v rámci projektu: „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato akce je financována z Evropského.
Transkript prezentace:

Pro účastníky kurzu Jógové terapie Česká republika, 2009 Patándžaliho jógasútra Hlavní témata oddílu oddílu „Samádhi páda”

Hlavní témata oddílu „Samádhi páda” Ref.: PJS - I: „Proč jóga-anušásana”? Kvůli (a) „čitta-vrtti-niródha”, a (b) „draštu-svarúpe-avasthánam”. 2.Jaký je obvyklý stav čitty: „vrtti-sárupja”. 3.Povaha vrtti: „klišt (a) ” a „aklišt (a) ”. 4.Typy vrtti: „pramána, viparjaya, vikalpa, nidra, smruti”. 5.Jak se vypořádat s (klišt (a) ) čitta-vrtti: Pomocí (a) „abhjásy”, a (b) „vairágji”.

Hlavní témata oddílu “Samádhi páda” Ref.: PJS I: Jakou povahu by měla mít „abhjása”? 8.Jaké povahy by měla být „vairágja”? (a) „višaja-vitrúšna vašikára vairágja” a (b) „guna-vitrúšna vairágja”. 7.Dva typy „vrtti-niródha”: (a) „sampradžňáta” vrtti niródha (samádhi)” a (b) “anjah (a) ” t.j. jiné než sampradžňáta (samádhi). 8.Fáze/stádia u „sampradžňáta vrtti niródha”: “vitarka, vičára, ánanda, asmitá”

Hlavní témata oddílu “Samádhi páda” Ref.: PJS - I: Různé způsoby dosažení „sampradžňát (a) samádhi”: a)narozením (I:19); b)pomocí víry a energického úsilí/elánu, na základě vzpomínky a pomocí intelektuální schopnosti setrvat v nerušeném stavu; c)prostřednictvím okamžitého podnětu/nutkání/vysoké citlivosti; d)mírným, středním, silným impulzem/nutkáním; e)prostřednictvím úplné oddannosti Íšvarovi (íšvara- pranidhána) 10. Koncept „Íšvara-pranidhána”

Hlavní témata oddílu “Samádhi páda” Ref.: PJS - I: Koncept „Íšvara” 12. vlastnosti/charakteristiky Íšvary 13. “Pranava” čili „Aum” jako symbolický verbální výraz Íšvary 13. výsledek pranava džapy neboli džapy Aum 14. koncept „antarájí” a „čitta-vikšép” 16. různé „antaráje” a „vikšépa-sahabhúvah (a) ”, jak je uvádí Patándžali

Hlavní témata oddílu “Samádhi páda” Ref.: PJS - I: Praxe jediného principu k překonání „čitta-vikšép” (éka-tattva-abhjása); 17. Koncept „Čitta-prasádana” určený pro nakládání s myslí a různé metody, jak ho dosáhnout; 17. Koncept „samápatti” a typy samápatti; 18. Pojetí/koncepty: 1.„sa-bídža samádhi”, 2.„adhjátma-prasád”, 3.„rutambhara-prádžňa” a 4.„nirbídža samádhi”.