Tereza Šípková, sekunda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Kalousková
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 6 Prima – kvarta osmiletého studia
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
HV-1 Hudební výchova DUM č. 3 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 15 Prima – kvarta osmiletého studia
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
Rozčlenění hudebního vývoje
Hudební nástroje ve vážné hudbě
Created by Pavel Skopal s.r.o
Přehled dechových nástrojů
Fagot Eva Michalisková.
Teorie dechových hudebních nástrojů
Povídání o Bachovi.
Bohdan Chrastil sekunda.  Název má nepřímý původ v antické řečtině  Jsou to membranofony s tónem přesné výšky, který se dá přeladit pedálovým mechanismem.
Nela Chalupová.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
 plný název: República de Chile  poloha: západní pobřeží Jižní Ameriky  rozloha: km²  hl. město: Santiago de ChileSantiago de Chile  jazyk:
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv05/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
název odvozen od anglického to rag – roztrhat nebo rozervat, melodie je totiž jakoby rytmicky roztrhána černoši doufali, že se prosadí jako vážná hudba,
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Cimbál Vojtěch Vyorálek.
Cembalo Kristýna Sadloňová SEKUNDA.
Klarinet Kozubíková Rosalie.
Housle Martin Otýpka sekunda.
Eliška Židlická Sekunda
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Tuba Pavel Kubica, sekunda.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Nástroje symfonického orchestru
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Dechové nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Anglický roh.
Referát do HV VIKTOR ČANĚK
Jazz.
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Dagmar Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_96_SYMFONICKÝ ORCHESTR TEMA: Hudební.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
HUDEBNÍ VÝCHOVA SYMFONICKÝ ORCHESTR
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_ZESTOVE_HUDEBNI_NASTROJE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Eliška Smýkalova VĚK: 10 Škola: 3 ZŠ, Šumperk.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Klasicismus
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Průhonice
VY 32 INOVACE 547.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

Tereza Šípková, sekunda Trubka

Základní informace Trubka je dechový žesťový nástroj a ze všech žesťových nástrojů je nejmenší. Ze všech v současnosti používaných žesťových nástrojů dosahuje nejvyšších tónů Má široké využití prakticky ve všech hudebních žánrech – v klasické hudbě, jazzu, popu, latinskoamerické hudbě aj. Trubka se skládá z mosazné trubice, nátrubku a ventilů. Zvuk vzniká foukáním vzduchu do nátrubku přes sevřené rty. Tónový rozsah trubky končí na c³ . Zaujímá důležité místo v každém orchestru. V současném komorním orchestru jsou zastoupeny dvě trubky, v symfonickém orchestru i víc.

Historie Trubka má svůj původ v hraní na zvířecí rohy či duté zvířecí kosti. Ve středověku měla trubka důležitou úlohu při zahajování rytířských turnajů, oslavách vítězů nebo při příchodu panovníka. Ke konci 18. století byla trubka opatřena klapkovým zařízením. Jeden z nejslavnějších hráčů na trubku byl Louis Armstrong. Kapesní trubka

Skladatelé - Braniborský koncert č.2 Johann Sebastian Bach (1685-1750) Johann Nepomuk Hummel (1778-1837) - Koncert pro trubku a orchestr Es dur Joseph Haydn (1732-1809) Bohuslav Martinů (1890-1959) - Sonatina pro trubku a klavír

Trubka – různé druhy  Barokní trubka Speciální model trubky na kterou hrál Dizzy Gillespie Trubka s pístovými ventily  Křídlovka Trubka s otočnými ventily

Ukázka Bohuslav Martinů- Sonatina pro klavír a trubku https://www.youtube.com/watch?v=Pfe2IHvakNU