Elektronická učebnice - II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektrický proud v kovech
Advertisements

CELKOVÝ ODPOR REZISTORŮ SPOJENÝCH V ELEKTRICKÉM OBVODU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Elektrický obvod III..
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli za sebou
21.1 Vím, jakým způsobem třídíme chemické rovnice.
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli vedle sebe
Elektrické obvody Dělení elektrických obvodů Jednoduchý el. obvod
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Elektronická učebnice - I
Obecný postup řešení těchto typů jednoduchých příkladů:
36.1 Obsahy složitějších obrazců
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název materiálu: ŘAZENÍ SPOTŘEBIČŮ – výklad učiva.
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
Výsledný odpor rezistorů spojených vedle sebe
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
Anotace Prezentace, která se zabývá reostatem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak využít reostat ke změně proudu či.
Co jsou nahosemenné rostliny?
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
Této práci říkáme elektrická práce.
37.1 Magnety a elektromagnety
27.1 Elektrické vlastnosti látek Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Fyzika Autor: Markéta.
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - II
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_106.
32.1 Elektrický odpor - PROUD A NAPĚTÍ V SÉRIOVÉM ZAPOJENÍ SPOTŘEBIČŮ
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Fyzika + Elektřina. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 1 Číslo.
Elektronická učebnice - I
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
Elektronická učebnice - II
29.1 Elektrický proud Základní fyzikální veličina Značka I
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
Elektronická učebnice - I
Výsledný odpor rezistorů spojených za sebou
Elektronická učebnice - I
40.1 Vedení proudu v kapalinách a plynech
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
63.1 Podstatná jména rodu ženského – vzor píseň
Svět kolem nás je plný zvuků, ať už příjemných či nikoliv.
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
VY_32_INOVACE_08-12 Spojování rezistorů.
31.1 Ohmův zákon – jak to vše začalo
Elektronická učebnice - II
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
Kirchhoffovy zákony Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Motivace žáků ZŠ a SŠ pro vzdělávání v technických oborech.
45.1 ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Sestavení elektrického obvodu a jeho součásti
Paralelní zapojení rezistorů
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Paralelní řazení rezistorů
07 ZAPOJOVÁNÍ REZISTORŮ - SÉRIOVĚ
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Elektronická učebnice - I
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Fyzika 33.1 Elektrický odpor – proud a měření v paralelním zapojení spotřebičů Paralelní zapojení – větvený obvod Jedná se o zapojení elektrického obvodu ze zdroje napětí, spínače, rezistorů o odporech R1, R2 spojených vedle sebe. Vytváří se tak paralelní obvod obsahující uzly, ve kterých se vodiče větví. Autor: Markéta Bauerová

𝟏 𝑹 = 𝟏 𝑹𝟏 + 𝟏 𝑹𝟐 33.2 Co už víš? Ž1 R1 R2 Ž2 U Výsledný odpor Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Fyzika 33.2 Co už víš? Výsledný odpor Pro výsledný odpor R rezistorů o odporech R1, R2 spojených vedle sebe platí: 𝟏 𝑹 = 𝟏 𝑹𝟏 + 𝟏 𝑹𝟐 R1 R2 Ž1 Ž2 U

33.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Fyzika 33.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Proud v nerozvětvené části Proud v nerozvětvené části se rovná součtu proudů ve větvích: (podle počtu větví) I = I1 + I2 I = I1 + I2 + I3

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Fyzika 33.4 Co si řekneme nového? Proudy ve větvích Proudy ve větvích se rozdělí v obráceném poměru než odpory rezistorů: I1 : I2 = R2 : R1 I1 : I2 : I3 = R3 : R2 : R1

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Fyzika 33.6 Něco navíc pro šikovné Zakresli schéma el. obvodu, ve kterém je zapojen : zdroj, žárovka, spínač, reostat. Máš dva vodiče - železný a hliníkový. Oba dva mají stejnou délku i průřez, který má větší odpor? Měděný vodič a hliníkový vodič mají stejnou délku, můžou mít v tomto případě i stejný odpor? Svou odpověď vysvětli. K dispozici máš tři vodiče: měděný, hliníkový, železný. Který z těchto vodičů si vezmeš jako spojovací? Svou odpověď zdůvodni.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Fyzika 33.5 Procvičení a příklady Dva rezistory o odporech R1 = 10Ω a R2 = 15Ω jsou v elektrickém obvodu spojeny vedle sebe. Mezi svorkami každého z rezistorů je napětí U = 6V. Urči jejich výsledný odpor. Porovnej poměr odporů R1, R2 s poměrem proudů I1 : I2 procházejících rezistory. Řešení: a) 1 R = 1 R1 + 1 R2 = R1+R2 R1R2 R = 𝐑𝟏𝐑𝟐 𝐑𝟏+𝐑𝟐 = 𝟏𝟎∗𝟏𝟓 𝟏𝟎+𝟏𝟓 = 6 Ω b) R1 : R2 = 10 : 15 = 2 : 3 I1 = U/R1 = 6 /10 A I2 = U/R2 = 6/15 A I1 : I2 = 𝟔 𝟏𝟎 : 𝟔 𝟏𝟓 = 𝟔 𝟏𝟎 ∗ 𝟏𝟓 𝟔 = 𝟑 𝟐 I1 : I2 = 3 : 2 = R2 : R1

33.7 CLIL ČESKY ENGLISH odpor proud napětí paralelní zapojení Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Physics 33.7 CLIL ČESKY ENGLISH odpor proud napětí paralelní zapojení spotřebič vedle sebe odvětví výsledek převrácený hodnota rovnost součet výpočet resistance current voltage parallel involvement appliance abreast branch result overturned value equality sum calculation

33.8 Test znalostí I = I1 * I2 I = I1 / I2 I = I1 + I2 I = I1 – I2 Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Fyzika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 33.8 Test znalostí Který vzorec je správně, když mluvíme o proudu v nerozvětvené části: I = I1 * I2 I = I1 / I2 I = I1 + I2 I = I1 – I2 Proudy ve větvích se rozdělí v obráceném poměru než odpory rezistorů. Urči správný vzorec: I1 : I2 = R2 : R1 I1 : I2 = R1 : R2 I1 : R1 = I1 : R1 I2 : I1 = R2 : R1 2. Pro výsledný odpor R rezistorů o odporech R1, R2 spojených vedle sebe platí: 1 R = 1 R1 ∗ 1 R2 1 R = 1 R1 + 1 R2 1 R = 1 R1 − 1 R2 1 R = 1 R1 / 1 R2 4. Zakresli správné zapojení elektrického obvodu ze zdroje napětí, spínače, rezistorů o odporech R1, R2 spojených vedle sebe. Správné odpovědi: c b a snímek 1 Test na známku

33.9 Použité zdroje, citace http://www.spsemoh.cz/vyuka/zae/el4.htm Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Fyzika 33.9 Použité zdroje, citace http://www.spsemoh.cz/vyuka/zae/el4.htm http://fyzikalniulohy.cz/uloha.php?uloha=236 http://armfyzika.webnode.cz/products/zapojovani-rezistoru-a-jejich-celkovy-odpor/ http://elektross.gjn.cz/sesit/sesit2.html http://cs.wikipedia.org/wiki/Paraleln%C3%AD_zapojen%C3%AD http://vyuka.jihlavsko.cz/elektrina-proud/index.htm Kolářová R., Bohuněk J., Fyzika pro 8. ročník základní školy, ISBN 80-7196-149-3

33.10 Anotace Autor Období Ročník Klíčová slova Anotace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Fyzika 33.10 Anotace Autor Markéta Bauerová Období 10/2013 – 03/2014 Ročník 8. ročník Klíčová slova El. Odpor, proud, napětí v paralelním zapojení spotřebičů Anotace Prezentace popisuje paralelní zapojení spotřebičů, el. Napětí ve větvích, výsledný odpor a obsahuje ukázky výpočtů pro odpor, proud a napětí.