Projekt Inkluzívní škola. Kurikulární reforma Možnosti Motivace učitelů Dovednosti Tradice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky
Advertisements

Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Etická výchova Koncepce předmětu na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži.
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Vzájemná hospitační činnost
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Výstupy z Úvodního semináře
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Výukové strategie a organizace výuky
Inkluzívní škola Anketa říjen ZŠ (Praha a Střední Čechy)
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Zkušenosti se zaváděním moderních metod.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
VÝUKOVÉ METODY Přehled.
Podpora počátečního a dalšího vzdělávání prostřednictvím ESF.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Inkluzivní vzdělávání – problémy, otázky
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
M-HELP PROJEKT NA PODPORU MATEMATIKY V JMK. Cíl: Zvýšení úrovně matematických dovedností žáků JMK Metody: - Zvýšení kompetencí učitelů matematiky - Transfer.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
Zkušenosti z tvorby ŠVP PhDr. Maria Bezchlebová NÚOV Září 2008.
Škola pro všechny Setkání koordinátorů inkluze ZŠ Jeseník, Fučíkova
Organizace výuky a výukové strategie Školní pedagogika 2 Teorie vyučování (didaktika) 2015 Hana Filová, katedra prim. pedagogiky PdF MU.
Podpora nadání na prvních stupních s důrazem na „malé školy“
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
na Slovanském gymnáziu
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Podpora žáků s SVP
Projekt Impuls / Seminář
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Co může škola udělat pro mimořádně nadaného žáka
Vítejte na třetí místní konferenci
Vítejte na třetí místní konferenci
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Projekt Inkluzívní škola

Kurikulární reforma Možnosti Motivace učitelů Dovednosti Tradice

Inkluze Integrace ≠ Ignorace Nutné změny v pojetí výuky, změny přístupu a metod Východiskem učivo nebo žák a jeho rozvoj ??

Inkluzívní škola Semináře Hospitace Metodici – pilotní škola ESF – nelze ne nadané děti

Projekt Inkluzívní škola obecně – naučit se pracovat s různorodou skupinou

Identifikace systematičnost odbornost – zjišťovat to, co je opravdu podstatné

Diferenciace Smíšené skupiny - věk - paralelní třídy Vnitřní diferenciace

Týmová práce (role) Problémové, induktivní učení Individ. Plány Tvůrčí úlohy Projekty Externisté Domácí práce Literatura, učebnice Zájmové aktivity E-learning

Hodnocení Klasifikace Kriteriální hodnocení - znalosti - pokrok - vlastní vklad - sebemotivace - týmová spolupráce - samostatnost

Děkuji za pozornost Tomáš Houška