Tým a skupina Pavla Kotyzová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Advertisements

Řízení lidských zdrojů
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Osobní prodej OSPRO/ S4 Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Paměť. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
V e d e n í l i d í.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Jednotlivé fáze obchodního jednání/ dokončení Pavla Kotyzová
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
První týmová práce Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Leadership. Adairovy kruhy. Pavla Kotyzová
Didaktické prostředky
Týmová práce TYMP1/ C10 Rozhodovací metody. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Leadership. Adairovy kruhy. Pavla Kotyzová
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
1 Profesní etika - PROFE Svatava Navrátilová klasifikovaný zápočet UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje.
Tým a skupina. Týmové role. Pavla Kotyzová
Osobní prodej OSPRO/ S7 Jednotlivé fáze obchodního jednání.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Tým a skupina. Týmové role. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Adaptační kurz 1. ročníku bakalářského prezenčního studia oboru Marketingové komunikace Týmová práce Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ,
1 Komunikační a prezentační dovednosti - KOPRD Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Tým a skupina. Fáze vývoje týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Komunikace a prezentace KOPRD
Skupinové řešení problémů. Týmová prezentace. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 2/ C1 Základní prvky týmové práce - opakování. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Tým a skupina. Týmové role. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Styly vedení lidí Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Týmová práce TYMP 1/ C3 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Základní prvky týmové práce. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová
Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová
Styl vedení, komunikace, týmová práce
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Leadership. Adairovy kruhy. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Personální strategie mezinárodní firmy
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Týmová práce TYMP 1/ C5 Adairovy kruhy Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Million Leaders Mandate
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Tým a skupina Pavla Kotyzová
Didaktické prostředky
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Tvořivé řešení problémů Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Transkript prezentace:

Tým a skupina Pavla Kotyzová Týmová práce TYMP 1/ C1 Tým a skupina Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2014-15

Cíl a účel kurzu Týmová práce TYMP 1/ C1 Cíl: Na základě získaných informací a procvičení komunikačních, prezentačních dovedností účastníci kurzu: Uvědomí si význam týmové práce. Naučí se vytvořit funkční tým při respektování rolí jednotlivců. Pochopí procesy, které v týmu probíhají. Procvičí zdolávání námitek a argumentaci. Seznámí se se zásadami vyjednávání. Uvědomí si prvky potřebné pro zvládnutí diskuze. Účel: Podpora týmové práce. Zvládnutí řízení času. Zvládnutí vyjednávání v týmu. Snížení stresujících faktorů. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Obsah kurzu – témata: Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce, tým, skupina. Znaky dobrých týmů. Týmové role. Fáze vývoje týmu. Manažer a leader. Leadership. Adairovy kruhy. Delegování a pravomoci, motivování, hodnocení. Styly vedení. Vedení lidí v různých fázích rozvoje. Výběr členů týmu. Time management. Rozhodování - skupinové metody. Kreativita – význam, bariéry, proces, rozvoj. Argumentace. Vyjednávání a ovlivňování. Námitky. Témata budou procvičována ve skupinách. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Literatura Týmová práce Základní literatura ADAIR, J.: Leadership. 2006. ISBN  9788025112564. BĚLOHLÁVEK, F.: Jak vést svůj tým. 2008. ISBN 80-7226-308-0. MIKULÁŠTÍK, M.: Interpersonální komunikace. ISBN 80-7318-047-2. nebo MIKULÁŠTÍK, M.: Komunikační dovednosti v praxi. 2003. ISBN 80-247-0650-4. PLAMÍNEK, J.: Týmová spolupráce a hodnocení lidí. 2009. ISBN 978-80-247-2796-7.  Doporučená literatura ADAIR, J.: Vytváření efektivních týmů. 1994. ISBN 80-85603-70-5. ARMSTRONG, M.; STEPHENS, T.: Management a leadership - Nejnovější přístupy. 2008. ISBN 978-80-247-2177-4. BELBIN, M. R.: Manažerské týmy. Proč uspěly nebo selhaly. 2012. 978-80-7357-851-0. BELBIN, M. R.: Nové obzory týmů. 2013. ISBN 978-80-7357-893-0. HERMOCHOVÁ, S.: Teambuilding. 2006. ISBN 80-247-1155-9. PLAMÍNEK, J.: Vedení lidí, týmů a firem. 2002. ISBN 80-85865-32-7.

Organizace kurzu Cvičení ve skupinách: A úterý 09-11 hod - U44 217 Týmová práce TYMP 1/ C1 Organizace kurzu Cvičení ve skupinách: A úterý 09-11 hod - U44 217 B úterý 11-13 hod - U44 217 C úterý 13-15 hod - U44 217 D úterý 16-18 hod - U44 217 E úterý 18-20 hod - U44 217 Uvedený čas = začátek práce, nikoliv příchod. Požadavky na studenta: dochvilnost týmové i individuální seminární úkoly (kniha) aktivita ve cvičeních účast 80 % (tj. 10x), při účasti menší (min. však 8x) navíc seminární úkol, méně = není předmět absolvován. Ukončení kurzu: klasifikovaný zápočet, písemný test min. 60 %. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., Týmová práce TYMP 1/ C1 Organizace kurzu PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz nebo pavla.kotyzova@seznam.cz http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Týmový úkol proč lidé rádi pracují v týmu, proč někteří neradi pracují v týmu, co mě motivuje k výkonu v práci v týmu, co mě odrazuje od práce v týmu, co potřebuje tým, aby byl funkční, znaky dobrých týmů, které dovednosti jsou důležité pro  práci v týmu a proč, jaký má být vedoucí týmu, rizika práce v týmu, jak jim předcházet co nelze dělat v týmu a) Příprava (diskuze + příprava prezentace + výběr prezentátora), b) prezentace PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Co je tým Tým je malá pracovní skupina členěná podle funkcí, Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Co je tým Tým je malá pracovní skupina členěná podle funkcí, se společně stanovenými cíli, s intenzivními vzájemnými vztahy, s výrazným kolektivním duchem a se silnou soudržností mezi členy týmu. (podle Wiendiecka) Tým je malá skupina lidí, jejichž dovednosti se vzájemně doplňují, kteří jsou oddáni společné vizi a intenzivní společnou prací na dosažení jasných cílů k jejímu naplnění směřují. (podle Katzenbacha a Smitha) http://www.fkvl.estranky.cz/fotoalbum/oddilove-fotografie/a-tym/366 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/,

Rozdíly mezi týmem a skupinou Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Rozdíly mezi týmem a skupinou Vztah ke spolupracovníkům Přístup k plnění úkolů Využití talentu členů Důvěra Otevřenost komunikace Využití kvalifikace Přístup ke konfliktu Účast na rozhodování PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/

Rozdíly mezi týmem a skupinou/ a Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Rozdíly mezi týmem a skupinou/ a Běžné skupiny Týmy Vztah ke spolu-pracovníkům Lidé se domnívají, že jsou sdruženi někým nebo něčím. Jednotliví pracovníci pracují nezávisle na sobě. Někdy se jejich zájmy kříží. Členové si uvědomují vzájemnou závislost. Cíle jsou dosahovány spoluprací. Nedochází ke ztrátám kvůli obraně vlastních zájmů. Přístup k plnění úkolů Lidé se starají sami o sebe, nebylo jim umožněno podílet se na stanovení cílů. Členové chápou smysl společné odpovědnosti za práci a za výsledek. Cíle pomáhali stanovit. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova/,

Rozdíly mezi týmem a skupinou/ b Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Rozdíly mezi týmem a skupinou/ b Běžné skupiny Týmy Využití talentu členů Vedoucí sděluje lidem, co mají udělat. Neptá se, jak by úkol řešili sami. Nikdo nepodněcuje návrhy. Členové uplatňují svůj vlastní talent a znalosti ke prospěchu týmu. Návrhy jednotlivců jsou podporovány a rozvíjeny. Důvěra Lidé nedůvěřují motivům kolegů, nechápou jejich roli v plnění úkolu. Názory a nesouhlas jsou vyjadřovány tajně nebo nepřátelsky. Členové pracují v atmosféře vzájemného porozumění. Jasně vyjadřují své názory, nesouhlas i pocity. Otázky jsou vítány! PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D, kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Rozdíly mezi týmem a skupinou/ c Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Rozdíly mezi týmem a skupinou/ c Běžné skupiny Týmy Otevřenost komunikace Lidé si dávají pozor na to, co říkají, vzájemné porozumění není možné. Objevují se intriky. Členové komunikují čestně a otevřeně. Využití kvalifikace I když mohou být lidé dostatečně kvalifikováni, využití jejich znalostí a dovedností omezuje nadřízený nebo spolupracovníci. Členové jsou povzbuzování k rozvoji dovedností a k tomu, aby využívali vše, co se naučili. Jsou podporováni ostatními členy týmu. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Rozdíly mezi týmem a skupinou/ d Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Rozdíly mezi týmem a skupinou/ d Běžné skupiny Týmy Přístup ke konfliktu Lidé se dostávají do konfliktních situací a nevědí, jak je řešit. Nadřízený zpravidla zasahuje, až konflikt přeroste. Členové chápou konflikt jako běžný projev mezilidských vztahů, jako příležitost k vzniku nových myšlenek. Rychle a konstruktivně pracují na řešení konfliktu. Účast na rozhodování Jde spíše o všeobecné přizpůsobení. Členové se zúčastňují rozhodování, ale chápou, že pokud se nemohou dohodnout nebo jsou v ohrožení, má rozhodující slovo vedoucí týmu. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Týmový úkol – Kdo se k čemu hodí Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Týmový úkol – Kdo se k čemu hodí Odpovězte písemně na otázky: Kdo byl vůdcem? Jak se jím stal? Jak byl sledován cíl? Jak byli podporováni jednotlivci? Jak byl posilován týmový duch? Jak byly rozděleny úkoly? Podle čeho? Jak jste postupovali při plnění úkolu? Jaká byla atmosféra v týmu? PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova

Týmová práce TYMP 1/ C1 - Tým a skupina. Přínos týmové práce Potenciál skupiny není součtem potenciálu jednotlivců. Synergický efekt zvyšuje účinek týmové práce. Efektivnost posuzujeme podle kritérií: skupinová efektivnost skupinový vývoj osobní spokojenost Synergický efekt se objevuje až ve zralé skupině. Výkon skupiny převyšuje možnost součtu potenciálu jednotlivců. Dochází k doplňování chybějících vlastností a dovedností jednotlivých členů. PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., kotyzova@fmk.utb.cz, http://lide.fmk.utb.cz/pavla-kotyzova