ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Advertisements

Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Vztahy mezi Čechy a Němci
Česká poezie ve 2. pol. 19. st.. Politická situace 1848 – porážka revoluce  ekonomický růst  Český národní i kulturní život byl v polovině 50 let 19.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Románský sloh.
Romantismus Umění 19. století.
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Anotace Žáci se seznámí s životem a dílem Mikoláše Alše, jeho typickými kresbami, ilustracemi… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci.
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Název materiálu Označení materiálu: VY_32_INOVACE_01_ Klasicismus.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Umění a kultura, Výtvarná.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Romantismus.
Klasicismus Umění 19. století.
Antonín Slavíček 16. května 1870 – 1. února 1910.
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Osobnosti národního obrození
České země v první polovině 19. století
NÁRODNÍ OBROZENÍ. národní obrození = společenský proces vedoucí k záchraně českého jazyka a literatury a k národní emancipaci 80. léta 18. století – 20.
ROMANTISMUS.
VY_32_INOVACE_3D.9.02 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Česká kultura.
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
Kateřina Hrudková, Amálie Knotová, 1.B.
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Umělecké směry 19. století
Národní obrození.
Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
Literatura k aktuálním otázkám
 Vývoj dějin ovlivněn Velkou francouzskou revolucí → dobytí Bastily  Rozvoj ekonomiky podporoval víru v neomezené možnosti a schopnosti člověka.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Úvod do romantismu.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/01 Název materiálu: Periodizace dějin hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
3. Fáze Národního obrození
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Karel Toman - Měsíce Název : VY_32_inovace_03 Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Kód: VY_32_INOVACE_8_17 Šablona: III/2
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Májovci.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století

Umělecká opozice klasicismu – éra představivosti, obraznosti a citovosti v umění Dochází k jednotě všech uměleckých aktivit (literatura inspiruje výtvarné i hudební umění) Zdůrazňování úlohy lidového a národního prostředí jako zdroje nevyčerpatelné inspirace a tvorby (lidová píseň, poezie) generací národních obrozenců Nositelem romantických ideálů se stalo malířství ve Francii

Adolf Kosárek, Před bouří

Požadavek vlastního jazyka a kultury byl upřednostňován před hospodářským osamostatněním Po roce 1848 dochází k ustrnutí kulturního vývoje – Bachův absolutismus, cenzura, četnictvo, daně Rodí se nový měšťanský sloh - Biedermeier

Malíři Antonín Mánes Josef Navrátil Josef Mánes

přírodní scenérie, skaliska, zříceniny Antonín Mánes přírodní scenérie, skaliska, zříceniny  profesor krajinomalby na pražské malířské Akademii otec J. Mánesa Pohled na Pražský hrad

Josef Mánes

Josef Navrátil vztah příroda a člověk zátiší

Zdroje: Výtvarná výchova, SPN Praha 1990, ISBN 80-04-24969-8 Kapitoly z dějin výtvarné výchovy, Vladimír Prokop, 1993