Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční produkty určené k ukládání peněz
Advertisements

Stavební spořitelny, penzijní fondy
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 1. srpna 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.2.4.
Splátkový prodej Jedná se o způsob pořízení zboží Využijeme ho v případě, že nemáme dostatek finančních prostředků Cenu zboží rozložíme na několik částek.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_07 NázevBankovnictví v praxi Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví.
VY_62_INOVACE_1_2_14 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Přebytkový rozpočet spoření.
Programové cíle v sociální oblasti Bc. Tereza Bernardová místopředsedkyně strany stínová ministryně práce a sociálních věcí.
Vkladové služby.
Model penzijního připojištění Jan Kořistka. Model Model typu "best estimate" vytvořený v Excelu Vychází ze skutečných dat o portfoliu penzijního připojištění.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
INFLACE Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
Rozpočet rodiny. Rozpočet rodiny Co je rozpočet aby rodina předešla problémům s nedostatkem peněz, měla by porovnat své příjmy a své výdaje Rozpočet.
Penzijní systém podle NS-LEV 21 Tereza Holišíková http://
 Majitel účtu dá bance příkaz, aby provedla platbu z jeho účtu na jiný účet  Účet příjemce může být u téže banky nebo u kterékoli jiné banky  Příkaz.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Finanční plánování Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_01 NázevStavební spoření Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekStavební.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
PŘEDSTAVENÍ SATUM CZECH
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Tomáš Rozsypal, A09N0169P, obor Finanční informatika a statistika.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_05 Název materiálu: SPOŘENÍ NA STÁŘÍ Tematická oblast: Ekonomika, 2. ročník Anotace: Prezentace vysvětluje.
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Penzijní fondy – III. pilíř.
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště
Příjmy z kapitálového majetku Příjmy z kapitálového majetku vymezuje z hlediska FO § 8 ZDP, jsou jimi: podíly na zisku (dividendy) z majetkového podílu.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy : Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Kreditní karty. Kreditní karty Platební karty Při zřízení běžného účtu nám je poskytnuta platební karta Tuto kartu využíváme k bezhotovostnímu placení.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Příjmy z kapitálového majetku Příjmy z kapitálového majetku vymezuje z hlediska FO § 8 ZDP, jsou jimi: podíly na zisku (dividendy) z majetkového podílu.
Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí1 Ostatní finanční zprostředkovatelé a subjekty působící na finančním trhu.
S YSTÉM SOCIÁLNÍHO POJIŠTĚNÍ 3. S YSTÉM SOCIÁLNÍHO POJIŠTĚNÍ 3. PENZIJNÍ PŘIPOJIŠTĚNÍ.
EU_62_A_sada 2_20_M_Penzijní připojištění_Duch Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. AutorMgr. Duchová Renáta Anotace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
EU peníze školám VI. Finanční gramotnost Koordinátor: Luboš Zajíc VI/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti VI/3 Vzdělávání.
VY_62_INOVACE_ Název výukového materiálu: Termínovaný vklad Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět: Finanční gramotnost Cílová.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum.
1 Důchodové pojištění. 2 Důchodové pojištění v roce 2012 Důchodové pojištění musí mít každý občan ČR Sociální pojištění se skládá ze tří složek: - důchodové.
Příjmy z kapitálového majetku Příjmy z kapitálového majetku vymezuje z hlediska FO § 8 ZDP, jsou jimi: podíly na zisku z obchodní korporace a úroky z držby.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
1 Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0206 Název vzdělávacího materiálu: Vkladové služby bank Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_40 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
PENZIJNÍ PŘIPOJIŠTĚNÍ
PENZIJNÍ PŘIPOJIŠTĚNÍ
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská výchova Ročník: 9. ročník ZŠ praktická Autor: Ivana Panochová Škola: Základní škola, Městec Králové, Náměstí Republiky 303 Datum:

Finanční produkt PENZIJNÍ PŘIPOJIŠTĚNÍ

 Je dlouhodobé spoření zaměřené na zvýšení příjmu v důchodu  Je to další zdroj příjmu v důchodu kromě dávky vyplácené státem  Nabízejí ho penzijní fondy  Uzavřít ho může osoba starší 18 let  Pouze u jednoho fondu, který může v průběhu změnit PENZIJNÍ PŘIPOJIŠTĚNÍ

 Účastníci vkládají své peníze  Stát přidává státní podporu  Fond s vloženými penězi hospodaří a navyšuje je  Podle výnosu za rok určí fond procento zhodnocení PENZIJNÍ FOND

 Není pevná úroková sazba  Fond stanoví procento výnosu podle hospodaření v uplynulém roce  Státní příspěvek je podle výše měsíčního vkladu 90 – 230 Kč  Spořit musíme nejméně 5 let  Vybrat peníze můžeme nejdříve v 60 letech VÝNOS

 Vložené peníze se navýší o výnos penzijního fondu a státní příspěvek  Čím déle spoříme, tím máme víc peněz  V průběhu můžeme měnit jak výši vkladu, tak penzijní fond  Na konci se rozhodneme, zda peníze vybereme jednorázově nebo si je necháme vyplácet postupně - penze VYUŽITÍ

 Poskytovaný státní příspěvek  Nízké riziko ztráty vložených prostředků VÝHODY

 Po dobu spoření nelze s penězi nakládat  Zhodnocení vkladů je i přes poskytovaný státní příspěvek nízké NEVÝHODY

 Najdi na internetu a vypiš názvy všech penzijní fondů v České republice. ÚKOL

 Finanční gramotnost pro druhý stupeň základní školy, Petr Jakeš a kolektiv, Fortuna, Praha 2011, ISBN , str POUŽITÉ ZDROJE