Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úhly; porovnává úhly pomocí průsvitného papíru; nachází v realitě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhel Úhel je část roviny
Advertisements

ÚHEL.
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Rozdělení úhlů podle velikosti
GEOMETRICKÉ TVARY A JEJICH VELIKOST
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
SEMINÁRNÍ PRÁCE MATEMATIKA Created by Petr Nohejl Copyright© 2005 Fšechna práva vyhrazena..
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vyvození a procvičení učiva žák dokáže rozdělit složitější obrazce na čtverce a obdélníky a vypočítat jejich obsah; nachází v realitě jejich reprezentaci.
ÚHEL OPAKOVÁNÍ UČIVA (5. ročník) Eva Pallová Miroslava Machovská
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/
Téma: Shodnosti a souměrnosti
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
Dvourozměrné geometrické útvary
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vytvořila Helena Černá
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vyvození a procvičení učiva
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vyvození a procvičení učiva
CHEMICKÉ REAKCE A ROVNICE
17..
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
Vzájemná poloha dvou kružnic
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vyvození a procvičení učiva
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
ÚHLY.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vyvození a procvičení učiva
6.ročník Bc.Martina Kamená
* Úhel Matematika – 6. ročník *.
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úsečkami; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Stavba těla živočichů Savci
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
9. Vlastnosti funkcí – rostoucí a klesající funkce - příklady
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednotlivé druhy trojúhelníků; vypočítá jeho obvod; nachází v realitě jejich reprezentaci.
VLASTNOSTI ÚHLOPŘÍČEK
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní druhy trojúhelníků; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
Vyvození a procvičení učiva
Vyvození a procvičení učiva
Vyvození a procvičení učiva žák vyvodí vzorec výpočtu povrchu kvádru; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová Autorem materiálu.
Vyvození a procvičení učiva žák vyvodí pojem povrch krychle, vyvodí jeho výpočet; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová.
Vyvození a procvičení učiva
POZNÁMKY ve formátu PDF
ÚHLY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Dvourozměrné geometrické útvary
Základní konstrukce Osa úhlu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Vyvození a procvičení učiva
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Základní konstrukce Osa úhlu.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Transkript prezentace:

Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úhly; porovnává úhly pomocí průsvitného papíru; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Suchardová

 Anotace Název projektu – OP VK Číslo projektu – CZ.1.07/1.4.00/ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jazyk - čeština Očekávaný výstup – žák vyvodí pojmenuje a vymodeluje základní operace s úhly, porovnává úhly pomocí průsvitného papíru, Klíčová slova - úhel, shodné úhly, osa úhlu Druh učebního materiálu - prezentace Druh interaktivity - výklad Cílová skupina - žák Stupeň a typ vzdělávání - základní vzdělávání – první stupeň – druhé období Typická věková skupina let Celková velikost – 1739 kB

Úhel rozděluje rovinu (plochu) na dvě části. Obě tyto části se nazývají úhel. Polopřímky patří do obou částí. Tak jako polopřímky i úhel je nekonečný.

 Polopřímky VA, VB se nazývají ramena úhlu  Jejich počátek V se nazývá vrchol úhlu  Barevně vyznačená část se nazývá úhel AVB (prostřední písmeno označuje vrchol úhlu)  Úhel označujeme obloučkem  Označení úhlu: ∢AVB

 Zjisti, zda jsou všechny úhly pravé. pokud jsi pracoval přesně, jsou všechny úhly pravé, stejně velké, shodné

 Zkus porovnat tyto uhly, použij průsvitný papír Úhly se kryjí, jsou shodné ≅

 Porovnejte tyto úhly Černý úhel je ( větší – menší ) než červený úhel

 Porovnejte tyto úhly Černý úhel je ( větší – menší ) než červený úhel

 Zjisti, zda jsou úhly stejně velké Pokud se úhly vzájemně kryjí jsou ________________

 Porovnejte tyto úhly ∢ AVB___∢ CVD

 Porovnejte, pod jakým úhlem dopadají sluneční paprsky na naši zemi v létě a v zimě v létě v zimě Pokud Slunce svítí pod větším úhlem, je jeho intenzita _________________

 Narýsuj úhel AVB, vystřihni ho. Ramena přilož k sobě a přehni. Po rozložení vznikne přehyb, který nazýváme osa úhlu Osa úhlu rozděluje úhel na dva shodné úhly. A V B

 Narýsuj přímý úhel KVL. Vrcholem veď kolmici o. K V L o Přímka o je _________________ úhlu KVL.