K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Úvod do statistiky VY_32_INOVACE_M4r0117 Mgr. Jakub Němec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

Základní statistické pojmy
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
„EU peníze středním školám“
Statistika 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Variace VY_32_INOVACE_M4r0107 Mgr. Jakub Němec.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM11.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
N ÁZEV MATERIÁLU : Z ÁKLADY STATISTIKY - ÚVOD Zařazení materiálu: Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základních.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
ZÁKLADNÍ SOUBOR Základní soubor (populace) je většinou myšlenková konstrukce, která obsahuje veškerá data, se kterými pracujeme a není vždy snadné jej.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Statistika 2. přednáška Ing. Marcela Čapková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Úvod do pravděpodobnosti VY_32_INOVACE_M4r0113 Mgr. Jakub Němec.
VY_32_INOVACE_21-15 Statistika 1 Základní pojmy.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Náhodné výběry a jejich zpracování Motto: Chceme-li vědět, jak chutná víno v sudu, nemusíme vypít celý sud. Stačí jenom malý doušek a víme na čem jsme.
Základy zpracování geologických dat
Náhodné výběry a jejich zpracování Motto: Chceme-li vědět, jak chutná víno v sudu, nemusíme vypít celý sud. Stačí jenom malý doušek a víme na čem jsme.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Permutace s opakováním VY_32_INOVACE_M4r0109 Mgr. Jakub Němec.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Kombinace VY_32_INOVACE_M4r0108 Mgr. Jakub Němec.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Základy pedagogické metodologie
Biostatistika 1. přednáška Aneta Hybšová
Základy pedagogické metodologie
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Statistika – základní pojmy, diagramy
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Variace s opakováním VY_32_INOVACE_M4r0110 Mgr. Jakub Němec.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Statistika Statistika je matematická disciplína, která zpracovává výsledky hromadného pozorování (o objemu výroby, dovozu či vývozu zboží, výdajích a příjmech.
Měřické chyby – nejistoty měření –. Zkoumané (měřené) předměty či jevy nazýváme objekty Na každém objektu je nutno definovat jeho znaky. Mnoho znaků má.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Charakteristiky variability VY_32_INOVACE_M4r0120 Mgr. Jakub Němec.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Aplikovaná statistika 2.
Základy statistiky Základní pojmy. Základy statistiky Statistiku můžeme chápat jako činnost - získávání stat. údajů, jejich zpracování a vyhodnocení jako.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Pravděpodobnost a matematická statistika I.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo a název projektu: CZ /1. 5
Statistika - opakovací test k procvičení
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Pravděpodobnost a matematická statistika I.
Sociologický výzkum II.
Statistika.
Základy statistiky.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Náhodné výběry a jejich zpracování
Transkript prezentace:

K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Úvod do statistiky VY_32_INOVACE_M4r0117 Mgr. Jakub Němec

S TATISTIKA Statistika Statistika je vědní obor a systém postupů, které umožňují rozvíjet lidské znalosti pomocí empirických dat. Empirická data jsou znalosti, které získáváme na základě vlastního pozorování a na základě vlastní zkušenosti. matematická statistika Statistika využívá velké množství postupů z mnoha vědních oborů. Základem však zůstává matematická statistika, která zpracovává získaná data matematickými metodami. Informace, které vyvodí matematická statistika dále využívají aplikované, specializované statistiky v dalších vědních oborech. Statistikou z pohledu zpracovaných dat (fotbalová statistika, statistika absence apod.) rozumíme hodnoty, které získáme náhodným výběrem.

S TATISTICKÝ SOUBOR A STATISTICKÁ JEDNOTKA statistického souboru Množství dat, která zkoumáme lze uspořádat do tzv. statistického souboru. Statistický soubor je množství dat, které získáváme náhodným výběrem měření: např. pokud budeme sestavovat statistiku o oblíbenosti fotbalového týmu a budeme získávat data před stadionem Baníku, bude náš statistický soubor ovlivněn – bude mít zkreslenou vypovídající hodnotu. Musíme vybírat pokud možno náhodné lidi na neutrálních místech. statistickými jednotkami Prvky statistických souborů nazýváme statistickými jednotkami. Statistické jednotky mají množství vlastností, které zkoumají jednotlivá statistická šetření.

K VANTITATIVNÍ A KVALITATIVNÍ ZNAKY znaky statistického souboru Vlastnosti souborů, resp. prvků, které zpracováváme ve statistickém šetření, nazýváme znaky statistického souboru. Znaky dělíme na dva druhy: kvantitativní znaky Znaky, které se dají hodnotit podle číselné velikosti, tzn. lze je seřadit podle jejich hodnoty, nazýváme kvantitativní znaky. např. výška postavy, počet nehod, obnos na bankovním účtu, průměr vstřelených gólů na zápas apod. kvalitativní znaky Znaky, které se hodnotí na základě kvality jednotky, tzn. nelze je seřadit podle velikosti, nazýváme kvalitativní znaky. např. barva očí, značka automobilu, pohlaví, rodinný stav apod.

S TATISTICKÉ ŠETŘENÍ Statistické šetření Statistické šetření je proces, díky kterému pomocí matematických metod získáme statistické údaje v souvislostech na základě předmětu zkoumání. Šetření má několik fází: 1) příprava (rozhodnutí o velikosti statistického souboru, příprava otázek na základě vybraného znaku, určení předpokládaných výsledků) 2) sběr dat (výběr místa, omezení vlivů, které by mohly ohrozit objektivnost šetření) 3) zpracování dat pomocí matematických postupů 4) výstup (v podobě tabulky, grafu, popř. jiným způsobem, který nejlépe představí výsledek statistického šetření)

Ú KOL ZÁVĚREM 1) Vysvětlete vlastními slovy pojmy statistický soubor, statistická jednotka a statistický znak. Uveďte vhodné příklady, na nichž lze demonstrovat vaše tvrzení. 2) Určete dva kvalitativní a dva kvantitativní znaky z prostředí: a) sportu. b) politiky. c) školy.

Z DROJE Literatura: Calda, Emil; DUPAČ, Václav. Matematika pro gymnázia: Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika. Dotisk 4. vydání. Praha: Prometheus, 2003, 170 s. ISBN