13. Multiprodukční firma Osnova přednášky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie II – přednáška č. 5: Dokonalá konkurence
Advertisements

Mikroekonomie I Chování firmy v nedokonalé konkurenci
Firma a odvětví. Koncentrace odvětví
Rozhodování firmy o výstupu a ceně v monopolistické konkurenci
Mikroekonomie I Cvičení 8 – Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Struktura oddílu Tržní rovnováha a tržní selhání
Rozhodování firmy v postavení monopolu o výstupu a ceně
Mikroekonomie I Cvičení 11 – Chování firmy v podmínkách monopolu
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
POPTÁVKA PO VF TRPX – příjem z celkového produktu faktoru
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Specifika formování poptávky firem po práci a kapitálu
Mikroekonomie I Nedokonalá konkurence
Poptávka na nedokonale konkurenčním trhu práce
TRH VÝROBNÍCH FAKTORŮ MIKROEKONOMIE I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Opakování základních tezí mikroekonomické.
neDokonalá konkurence Mikroekonomie i
nabídka DOKONALe konkurenční firmy Mikroekonomie I
nedokonalá konkurence Mikroekonomie I
Mikroekonomie I Nedokonalost konkurence
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Výrobní náklady firmy a jejich vztah k nabídce
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Mikroekonomie I Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
Náklady a příjmy firmy Analýza chování výrobce. Racionální chování výrobce Cíl výrobce/producenta: Prostřednictvím vstupů (výrobních faktorů) dosáhnout.
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Dokonalá konkurence předpoklady DoKo
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Mikroekonomie II Příjmy firmy Ing. Vojtěch Jindra
Mikroekonomie I Obecný model tvorby cen výrobních faktorů
DOKONALÁ KONKURENCE.
Trh výrobků a služeb – teorie firmy
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Odvození nabídkové křivky
Mikroekonomie I Chování firmy v podmínkách monopolu Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Dokonalá konkurence (DK)
Základy ekonomie Seminář Spotřebitel nakupuje statky X a Y, přičemž MUX = MUY. Platí, že PX < PY. Plyne z toho, že racionální spotřebitel zvýší.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Struktura přednášky Monopolní cenová tvorba. Monopolistická konkurence
Nedokonalé konkurence
Náklady a zisky producenta (výrobce, poskytovatele služeb) Účetní zisk: rozdíl mezi celkovými příjmy a účetními náklady ACP = TR – ACC ACP = účetní zisk,
Mikroekonomie I Náklady, příjmy, zisk
V. Tržní rovnováha a tržní selhání Přehled témat
Struktura přednášky Analýza poptávky
Struktura oddílu Trhy výrobních faktorů
Trh práce a politika zaměstnanosti
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
Nabídka a náklady firmy Ing. Vojtěch Jindra
Teorie firmy Téma 3 Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
1. Předpoklady dokonalé konkurence 2. Příjmy v DK
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Modely oligopolu Společné předpoklady modelů oligopolu
Předpoklady dokonalé konkurence
Příjmy a zisk.
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Příjmy firmy 1. Příjmy firmy Celkové, průměrné a mezní příjmy
Dokonalá konkurence přednáška č. 8.
Transkript prezentace:

13. Multiprodukční firma Osnova přednášky Tvorba cen více komodit prodávaných jednou firmou Tvorba cen více komodit, jež vyrábí jedna firma Transferové ceny

Analýza vzájemného vztahu poptávek Mezní příjmy v případě nabídky 2 zboží: MRA = ∂TR / ∂QA = ∂TRA /∂QA + ∂TRB /∂QA MRB = ∂TR /∂QB = ∂TRB /∂QB + ∂TRA /∂QB Zboží jsou křížové komplementy, pokud: ∂TRB /∂QA > 0 Zboží jsou křížové substituty, pokud: ∂TRB /∂QA < 0

Vybrané tržní strategie v případě prodeje více komodit jednou firmou Firma nabízí substituty - „spící“ patenty - zdražení jednoho výrobku stimuluje poptávku po ostatních komoditách - základní výrobek a jeho varianty Firma nabízí komplementy - snížení ceny „základního“ produktu - expandující monopol

Tvorba cen více komodit, jež vyrábí jedna firma ve variabilní proporci

Tvorba cen více komodit, jež vyrábí jedna firma ve fixní proporci

Transferové ceny: úvod

Transferové ceny: firma Firma  = TRF – TCA – TCB d  / d Q = MRF – MCA – MCB MRF – MCA – MCB = 0 MRF = MCA – MCB

Transferové ceny: divize Závod A (výrobce) A = PT Q – TCA d A / d Q = PT – MCA = 0 PT = MCA Závod B (prodejce) B = TRF - PT Q – TCB d B / d Q = MRF - PT – MCB = 0 PT = NMR

Transferová cena: určení Divize maximalizují zisk za podmínek: PT = MCA PT = NMR Z čehož plyne podmínka pro určení optimální výše transferové ceny: MCA = NMR

Určení transferové ceny při neexistenci vnějšího trhu meziproduktu

Transferová cena při existenci vnějšího konkurenčního trhu meziproduktu

Transferová cena při existenci vnějšího nedokonale konkurenčního trhu meziproduktu