Motorické schopnosti Motorické schopnosti jsou obecné kapacity jednotlivce, projevující se ve výsledcích pohybové činnosti, jinak jsou skryté, latentní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dlouhodobý rozvoj sportovce
Advertisements

ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
Obratnostní schopnosti
Silové schopnosti Pohybová schopnost překonávat, udržovat, nebo brzdit odpor svalovou kontrakcí při dynamickém, nebo statickém režimu svalové činnosti.
Rychlostní schopnosti (speed, Schnelligkeit)
K. Barták Ústav tělovýchovného lékařství LF a FN, Hradec Králové
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Motorické schopnosti a motorické dovednosti
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Motorické (pohybové) dovednosti lze je definovat jako
Kondiční příprava hráče baseballu
. V učení nacházíme tři současně probíhající procesy:
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Pohybové dovednosti (motor skills, Bewegungfertikeit, dvigaťelnoie umenie, pohybová zručnost) Měkota 2008: Motorickým učením a opakováním získaná pohotovost.
DIDAKTIKA ATLETIKY I.stupeň ZŠ
Sportovní výkon – obsah, struktura Typologie sportovních výkonů
Pohybové dovednosti (motor skills, Bewegungfertikeit, dvigaťelnoie umenie, pohybová zručnost)‏ Měkota 2008: Motorickým učením a opakováním získaná pohotovost.
KOORDINAČNÍ SCHOPNOSTI 1. BIOLOGICKÁ DETERMINOVANOST 2. SENZITIVNÍ OBDOBÍ – MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK 3. ÚZKÝ VZTAH S MOTORICKOU DOCILITOU 4. JEMNÁ A HRUBÁ MOTORIKA,
Schopnosti Milana Reichlová.
(soubory vnitřních předpokladů organismu k dané pohybové činnosti)
Schopnosti Pavel Šuranský.
RYCHLOSTNÍ SCHOPNOSTI. Struktura přednášky –Charakteristika rychlostních schopností –Taxonomie rychlostních schopností –Biologické předpoklady –Ontogeneze.
Sportovní výkon, sportovní výkonnost
Sport Testing Center STRUKTURA MOTORICKÝCH SCHOPNOSTÍ V BRACE TESTU Ladislav Čepička Západočeská univerzita v Plzni.
Výkon a výkonnost Tělesná cvičení jsou základním prostředkem tělesné výchovy a sportu. Mají tři stránky : 1.strukturální- jde o fáze pohybu(cyklické,acyklické,kombinované)
ROZVOJ POHYBOVÝCH SCHOPNOSTÍ
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
1 Průběh implementace IS Přehled jednotlivých etap.
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
SENZOMOTORICKÉ UČENÍ KŘIVKY ČINITELÉ FÁZE.
Specifické poruchy školních dovedností
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Motorické schopnosti (Physical Abilities, Motorische Eigenschaften) Integrace vnitřních vlastností organismu, která podmiňuje splnění určité skupiny pohybových.
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Vývojová dysfázie.
SPECIFICKÉ ADAPTACE NA ZÁT Ě Ž ADAPTACE ENERGETICKÝCH ZÁSOB FUNKČNÍ ADAPTACE (aerobní, anaerobní kapacita) FUNKČNÍ ADAPTACE (smysly) MORFOLOGICKÉ ZMĚNY.
Diagnostika osobnosti Seminář 6 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hlavního města.
Osobnost Psychologická charakteristika. Definice osobnosti Nositel lidské psychiky Individuální jednota člověka, jednota jeho duševních vlastností Psychologický.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
Lukáš Hochmann. Definice rychlostních schopností Schopnost uskutečnit pohybový akt v co nejkratším čase Schopnost vyvíjet činnost s maximální intenzitou.
Rychlostní a silové schopnosti Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
U6, U7 (2x týdně trénink cca min) PO - pohybová cvičení, technické dovednosti – HČJ PA - hry malých forem (1/1,2/2,1/2,2/1) U8,U9 (3x týdně trénink.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Vojtěch Smejkal, Mikuláš Radouš.
Pedagogická diagnostika
jen pro vnitřní potřebu
Akrobatická příprava Akrobatickou přípravu dělíme na: Zpevňovací
Vytrvalostní a koordinační schopnosti
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
Mgr. Michal Vičar Profesiografie.
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Pohybové schopnosti a dovednosti
ANTROPOMOTORIKA.
Metodicko – organizační normy
SCHOPNOSTI MOTORICKÉ SCHOPNOSTI © Tom Vespa.
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
Motto: Děti tvoří 20% populace, ale jsou 100% naší budoucnosti
KOMPETENCE TERMÍN : Oprávněnost, způsobilost, pravomoc
Vybrané testy pro diagnostiku motorických schopností
Motto: Děti tvoří 20% populace, ale jsou 100% naší budoucnosti
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Děti mladšího školního věku a přirozený pohyb
Transkript prezentace:

Motorické schopnosti Motorické schopnosti jsou obecné kapacity jednotlivce, projevující se ve výsledcích pohybové činnosti, jinak jsou skryté, latentní (Měkota 2007). síla rychlost vytrvalost koordinace

Taxonomie motorických schopností

Struktura prezentací definice struktura biologický podklad diagnostika rozvoj

Relace mezi pohybovými dovednostmi a schopnostmi vrozené X získané vztah je oboustranný a reciproční v procesu osvojování dovedností se rozvíjejí schopnosti schopnosti jsou generalizované, dovednosti úkolově specifické počet schopností je omezený (50), dovedností je nekonečný počet