Použití EEG jednoduchá, levná, neinvazivní metoda použití pří výzkumu a diagnostice funkce mozku krátkodobá ambulantní vyšetření (20 – 30 minut), ale i.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Biofeedback Jan Odstrčil.
Advertisements

EPILEPSIE Vypracoval: Josef Kočárek, IVETA SLAVÍKOVÁ, SIMONA LIŠKOVÁ
Složení počítače a základní pojmy
EEG (elektroencefalografie), spánek
Klinická aplikace akcelerometrů v neurorehabilitaci
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Informatika I 7.a 8. hodina 4. týden.
Štěpán Lískovec, 4.A.  =základní programové vybavení počítače (tj.software)  hlavní úkol:  A, zajistit uživateli možnost ovládat PC  B, vytvořit pro.
Taktická příprava Michal Lehnert.
Úvod do biomedicínské informatiky Jiří Mistr
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Technická, taktická a psychologická příprava
HARDWARE Technické vybavení počítače. John von Neumann Stanovil teoretické principy (1945), které umožňují vytvořit univerzální počítač Počítač bude využívat.
Alzheimerova choroba Lukášek Závodný 2.HB.
Jak pracuje počítač vstupní a výstupní zařízení počítače
PC Vstupní periferie.
HARDWARE II Periferie.
Otřes mozku, úrazy lebky, ...
Kardiotokografie.
Regulace úzkosti ve sportu
Koronarografie a balónková angioplastika (PTCA)
KPCR Kardiopulmocerebrální resuscitace
VYUŽITÍ EEG A BFB PRO NÁVRH A REALIZACI ROZHRANÍ ČLOVĚK-STROJ
DMO OLGA BÜRGEROVÁ.
Počítačová sestava – Základní hardware I.
X33BMI Úvod do biomedicínské informatiky Autor: Lenka Plevková
... a její využití v lékařské fyzice
Kolaborativní hra MAREK DOKSANSKÝ, JAN TEPLÝ NUR - ČVUT
Klasifikace klasifikace: matematická metoda, kdy vstupní objekty X(i) jsou rozřazovány do tříd podle podobnosti metody klasifikace bez učitele: podoba.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Zpracoval: Mgr. Tomáš Rajnoha
OPERAČNÍ SYSTÉMY (OS): Programy, které obsluhují základní rutiny počítače a bez nichž by žádný další program nemohl na počítači běžet. Konkrétní programy.
Úvod do zpracování EEG signálu
Semestrální práce z předmětu Úvod do BMI
Metody zpracování očních pohybů
Snímání biologických potenciálů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mikroprocesor.
EEG Elektroencefalografie Pavel Grill.
Základní pojmy ve výpočetní technice
18. Metody vyšetření a zobrazení mozku.
Přehled projektu Laser Doppler System AVČR – Fyziologický ústav Jaroslav Šabacký.
Brain-machine interface („neuromics“) Boris Klimeš.
Možnosti využití informačních a digitálních technologií pro diagnostiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová.
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluDemence.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 05 – Paměť a učení NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Vstupní a Výstupní zařízení. Co to je? Vstup/výstup (I/O, anglicky input/output) označuje ve výpočetní technice hardwarové zařízení, která zprostředkovávají.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
P EVNÝ DISK Tereza Biskupová. * zkratka HDD, anglicky H ard D isk D rive *Harddisk je hlavní záznamové medium uvnitř počítače *Jsou na něm uložena všechna.
Zvířecí motivace ke hře Dagmar Stromšíková, 1. ročník, 2016.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3367 NázevNervová soustava člověka Téma hodinyČlověk – Nervová soustava.
NEUROTECHNOLOGIE PŘI STUDIU A V PRACOVNÍM PROCESU
SVALOVÁ SOUSTAVA.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
DVOUKANÁLOVÉ OSCILOSKOPY
Elektrické měřící přístroje
Šachový kroužek DDM Větrník
Pro koho je EEG-biofeedback určen?
Speciální psychiatrie – MKN 10 Organické duševní poruchy
Elektrogymnastika a využití feedbacku pro terapii
Elektrické měřící přístroje
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
Vůle, vytrvalost, city a jejich projevy
HLEDEJ VÝROBKY K RŮZNÝM PROFESÍM.
Vytleskej podle slabik
Človíček a jeho tělo zdraví.
Prezentace – výklad učiva
Uvádění her.
Digitální učební materiál Elektrografické vyšetřovací metody – EEG,EMG
Transkript prezentace:

Použití EEG jednoduchá, levná, neinvazivní metoda použití pří výzkumu a diagnostice funkce mozku krátkodobá ambulantní vyšetření (20 – 30 minut), ale i dlouho-dobé záznamy (celodenní, např. u epilepsie, spánku apod.) EEG vyšetření často doplněno záznamem dalších signálů: EKG, EMG, ventilace, saturace krve kyslíkem, pohyby hrudníku, videozáznam a další => komplexní vyšetření PSG vyšetření řady chorob a poškození CNS epilepsie poruchy spánku mozková encefalitidita (zánět mozku) krvácení do mozku poranění mozku mozková mrtvice demence Alzheimerova nemoc … další použití EEG při terapii ve forme EEG biofeedbacku - především poruchy pozornosti, soustředění, učení …

Biofeedback 1 metoda umožňující „ovládat mozkové vlny“ sebe-učení mozku pomocí tzv. biologické zpětné vazby dostaneme-li okamžitou, cílenou a přesnou informaci o ladění (případně "rozladění") našich mozkových vln, můžeme se naučit, jak je uvést do souladu Jak se provádí? ve vstupním vyšetření se zjistí, co je zapotřebí na správném fungování mozku zlepšit (soustředění, pozornost, vůli, paměť, uvolnění apod) provede se zkušební EEG biofeedback trénink. Z něho se odhadne, jaký bude mít tato metoda u daného jedince úspěch.

Biofeedback 2 - princip technika používá snímací elektrodu, přiloženou na temeno hlavy, a dvě elektrody připevněné na uši. EEG snímač zachycuje mozkové vlny a předává je počítači. Počítač analyzuje signál a zajišťuje "feedback" - zpětnou vazbu. Zpětná vazba je informace o tom, jak fungují mozkové vlny v konkrétním okamžiku. průběh mozkových vln je zobrazen před uživatelem na obrazovce "přeložený" do podoby video hry, která se hraje pouze „silou myšlenky“ - bez klávesnice nebo myši. Hra se ovládá jen činností mozku - mozek řídí sám sebe. narůstá-li aktivita mozku v žádoucím pásmu mozkových vln, je hráč odměňován úspěšnými výsledky. Narůstá-li aktivita v nežádoucím pásmu, úspěch ve hře mizí. mozek postupně reaguje na motivační vodítka, které mu počítač poskytne tím, že ho odměňuje za dobré výsledky ve hře. Tak mozek sám rozvíjí proces učení nových, vhodnějších frekvencí mozkových vln.

Biofeedback 3 - ukázky