Korýši Mgr. Helena Roubalová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přírodopis 6. ročník Hmyz Mgr. Helena Roubalová.
Advertisements

Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_502_Př6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět : Přírodopis Ročník:
Členovci  Členovci představují největší kmen živočišné říše se značným hospodářským významem. Mimo hmyz k nim patří také například korýši, pavoukovci.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Pavoukovci Mgr. Helena Roubalová
Členovci - pavoukovci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
RAK ŘÍČNÍ astacura ZPRACOVAL: PAVEL SEDLÁK.
KORÝŠI.
Mlži Mgr. Helena Roubalová
členovci v říši živočichů
RYBY Přírodopis 7. ročník.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Kroužkovci, členovci Přírodopis VY_32_INOVACE_171, 9. sada, Př3
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
Kmen: Členovci nejpočetnější skupina článkované tělo a končetiny
vnější a vnitřní stavba těla rakovci mořští korýši další korýši
Členovci Vývojově nejvíce úspěšní bezobratlí na zemi
Členovci Základní škola a mateřská škola, Tupesy, Korýši
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s popisem, stavbou těla a příbuznými druhy korýšů. Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup.
Elektronická učebnice - II
Členovci Korýši.
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_319
Třída: hmyz Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hmyzu. Materiál.
ZÁKLADNÍ ZNAKY SYSTÉM ČLENOVCŮ
Hmyz Přírodopis VY_32_INOVACE_209, 11. sada, Př 4
Kmen: členovci II. Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
OBRATLOVCI RYBY.
Třída:Korýši hlavohruď a zadeček 2 páry tykadel
Elektronická učebnice - II
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
KORÝŠI (ČLENOVCI) Eva Ječmínková Bi-Ze
ČLENOVCI KORÝŠI RYBNÍKA.
AUTOREM MATERIÁLU JE MGR. JIŘINA HAMZOVÁ, ZŠ DOBŘÍŠ, KOMENSKÉHO NÁM. 35, OKRES PŘÍBRAM INOVACE ŠKOLY – DOBŘÍŠ, EUPENIZESKOLAM.CZ PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK KORÝŠI.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se základními znaky a systematickým.
Prezentace Kmen:Členovci.
Krabi.
KORÝŠI.
podkmen: žabernatí třída: korýši
Patří do skupiny členovců! Má přibližně druhů.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Dana Tvrzníková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_TEMA_KORÝŠI TEMA: Zástupci korýšů.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._29.RAKOVCI TÉMA: RAKOVCI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Měkkýši, kroužkovci, členovci - korýši
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._28.KORÝŠI TÉMA: KORÝŠI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Členovci. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky podkmene žabernatí klíčová slova : korýši, rak říční autor: Kamila Černá zpracováno:
Žahavci – žahaví dravci
ČLENOVCI 1. část PAVOUKOVCI KORÝŠI
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Vytvořil: Mgr. Tomáš Kordula
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová) Ročník Cílová skupina
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Bezobratlí Členovci.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_52_INOVACE_61_ Členovci- korýši- pavoukovci-učební text
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Název školy Autor: Název: Téma: Číslo projektu: ZŠ a MŠ Březno
VY_32_INOVACE_04-40 Ročník: VI. ročník Vzdělávací oblast:
Třída: KORÝŠI.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Korýši Mgr. Helena Roubalová Přírodopis 6. ročník Korýši Mgr. Helena Roubalová

Rak říční - tělo tvořené z hlavohrudi a zadečku - 5 párů končetin (1. pár zakončen klepety – chycení kořisti, obrana) - krunýř – ochrana těla (vnější kostra, s rakem neroste) - zadeček zakončený ocasní ploutvičkou (na spodu zadečkové končetiny) /www.guh.cz/edu/bi/biologie_bezobratli

Rak říční Trávicí soustava – ústní otvor (kusadla, čelisti – rozdrcení potravy) → trávení v žaludku a střevu → řitní otvor Dýchání – žábry. Nervová soustava žebříčkovitá. Smysly - hmat (delší tykadla) - čich (kratší tykadla) - zrak (oči) - statocysta (informace o poloze těla)

- oplozená vajíčka si samička přilepuje na zadečkové končetiny Rak říční Rozmnožování - odděleného pohlaví - vnější oplození - oplozená vajíčka si samička přilepuje na zadečkové končetiny

Mořské druhy korýšů garnát kreveta langusta obecný baltická obecná www.guh.cz/edu/bi/biologie_bezobratli

humr krab evropský obecný www.guh.cz/edu/bi/biologie_bezobratli Mořské druhy korýšů humr krab evropský obecný www.guh.cz/edu/bi/biologie_bezobratli

Drobní korýši žijící ve sladkých vodách (součást planktonu) hrotnatka obecná buchanka (perloočka) obecná www.guh.cz/edu/bi/biologie_bezobratli

Opakování Vysvětli, proč patří korýši mezi členovce. Doplň: Rak dýchá _______________ . Jeho tělo je tvořeno z _________________ a ____________________ . Uveď, jaký význam mají u raka: a/ klepeta (2 příklady) b/ zadečkové končetiny pro samičky c/ krunýř (2 příklady)

Opakování Vyjmenuj korýše, kteří jsou součástí planktonu. Vysvětli, co je to plankton, kde žije a jaký význam tu má (2 příklady). Uveď alespoň 3 zástupce mořských korýšů. Jaký význam mají pro člověka? Vysvětli, co je to symbióza. Který z korýšů žije v tomto vztahu se sasankou?