Téma: Po nás ať přijde potopa – F. Gellner

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
subjektivně zabarvený
Advertisements

Generace „buřičů“.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Anarchističtí buřiči charakteristika.
Osnova rozboru uměleckého textu
jako součást maturitní zkoušky z českého jazyka ve společné části
Rozbor uměleckého textu
Představitel skupiny lumírovců
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
Zásady rozboru textu uměleckého a neuměleckého
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou V. Holana…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.06 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici literárních pojmů, které jsou vysvětleny na příkladech. Vzdělávací oblast: český.
Literatura / Shakespeare
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou F. Gellnera…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
subjektivně zabarvený
FRANTIŠEK GELLNER (1981 – 1914?) 2013 Literatura/F.Gellner.
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_32_CJL_L ROČNÍK: III. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.07 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici lyriky, její hlavní znaky a dělení. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 2. poloviny 20
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jeMgr. Miloš Kaplan Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
Anotace: Seznámení s druhy rýmů, vyhledávání rýmů v čítance.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 2. poloviny 20. století – Období stalinismu Pavel Šupka
Téma: Romeo, Julie a tma - J. Otčenášek
Téma: Kytice - K. J. Erben VY_32_INOVACE_586.
Téma: Němá barikáda – J. Drda
 * 19.září 1881 (Mladá Boleslav)  Inspirace na pouti  Maturita – 1899  1901 – báňská akademie v Příbrami, 1905 – malířství  Život v Brně – karikatury.
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými autory 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Téma: Dobytí sev. pólu - Svěrák – Smoljak
Téma: Petr a Lucie – R. Rolland
Téma: Evžen Oněgin - A. S. Puškin
Téma: Zeď - J. P. Sartre VY_32_INOVACE_581.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Téma: Krysař – V. Dyk VY_32_INOVACE_597.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20. století – Vítězslav Nezval 3 Pavel Šupka
Karel Toman Anarchistický buřič.
FRANTIŠEK GELLNER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
Jako přispívající občan do našich obecních internetových stránek, bych rád všem, kteří si rádi moje příspěvky četli poděkovat a také všem občanům naší.
Téma: Slavík a růže – O. Wilde
Téma: Šťastný princ - O. Wilde
Téma: Audience – V. Havel
Téma: Bylo nás pět – K. Poláček
Téma: Máj - K. H. Mácha VY_32_INOVACE_582.
Téma: Lakomec - Molliére
Generace tzv. buřičů 2 8. ročník Generace tzv. buřičů Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové.
Generace tzv. buřičů 8. ročník.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 2. poloviny 20
Poetismus – jak se rodí báseň
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_KULTURNI_DEDICTVI_06 Název školyStřední škola služeb,
ROZBOR DÍLA ROZBOR DÍLA MÍSTO DĚJE krajina u Doks bez bližšího časového vymezení noc před Vilémovou popravou a ráno závěr po sedmi letech.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká próza a poezie 20. století ČÍSLO PROJEKTU:
František Gellner 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_VLADIMIR_CELOUD_CESKA_LIT._1._POL._20._ST._PROLETARSKA_POEZIE_PREZENTA CE_03 Název školyStřední.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Romantismus v české literatuře Název vyučovací oblasti: Představení Erbenovy Kytice z pověstí.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká próza a poezie 20. století ČÍSLO PROJEKTU:
Novalis. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Eliška Krásnohorská
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
A. Sova – Květy intimních nálad
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
VY_12_INOVACE_Tru_I_28 Název Rozlišení poezie a prózy
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
Spisovatelé dětské literatury
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Autor: Mgr. Hana Novotná
Transkript prezentace:

Téma: Po nás ať přijde potopa – F. Gellner VY_32_INOVACE_589

Hotelnictví, Cestovní ruch, Obchodník Vzdělávací oblast: Autor: Mgr. Jarmila Krůtová Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1072 Ročník: 3., 4. Obor vzdělávání: Hotelnictví, Cestovní ruch, Obchodník Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Tematická oblast: Rozbory textů k MZ - práce se čtečkou el. knih Vytvořeno dne: Leden 2014 Anotace: Práce s výchozím textem, příprava ke společné části státní maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury (ústní část), vypracování jednotlivých úloh spojených s textem, u každé se nachází její řešení VY_32_INOVACE_589

Výchozí text pro práci Žáci si společně najdou ve svých čtečkách elektronických knih zadaný text. VY_32_INOVACE_589

Výchozí text Přetékající pohár Já držím pohár ve své dlani. Je zpěněný a přetéká. Já držím pohár ve své dlani, Jenž čeká na rty člověka. Jenž čeká, zdali víno jeho Se do brázd vyschlých rozleje, Na snivých květech v jiných světech Zda zavěsí své krůpěje. Jenž čeká, zda se sehnou květy Pod onou tíží ku zemi. Jenž čeká, zdali jiné světy Rozzáří svými vůněmi. Já držím pohár ve své dlani: Své srdce, které přetéká. VY_32_INOVACE_589

Úkoly k výchozímu textu 1. Zařaď text k literárnímu druhu, lit. formě a lit. žánru. Vše na základě ukázky charakterizuj. 2. Jaké je téma díla? 3. Zařaď dílo Po nás ať přijde potopa do literárně historického kontextu. 4. Popiš obecně jazykovou stránku díla. VY_32_INOVACE_589

Řešení úkolů k výchozímu textu 1. Lit. druh: lyrika Lit. forma: poezie Lit. žánr: báseň 2. Téma: reakce na společnost, na její proměnu 3. Přelom 19. a 20. století, anarchističtí buřiči 4. Básnické prostředky: rým, personifikace, metafora, metonymie, anafora, epiteton VY_32_INOVACE_589

Pozdrav rodnému kraji A až kdys naplní svá léta, Výchozí text Pozdrav rodnému kraji A až kdys naplní svá léta, Den slunce je a vůně plný. pak spát zde budou v pokoji Oslněn kráčím krásou dne. a ještě vděčně ten kout světa Obilím táhnou dlouhé vlny svou vlastní mrchou pohnojí. po lánech půdy úrodné. Můj rodný kraj! Chci v duši vtěsnat požitek turisty a dost. Vzpomínat hnusno. Dobře je snad, že k srdci mému nepřirost. Láskou jej nezdravím, leč smíchem.- Mně vstříc po žluté silnici jde měšťák s naduřelým břichem se svojí tlustou samicí. Dost možná: Zde se narodili a žili v tupém štěstí svém. Několik bytů zalidnili životaschopným potomstvem. VY_32_INOVACE_589

Úkoly k výchozímu textu 1. Zařaď text k literárnímu druhu, lit. formě a lit. žánru. Vše na základě ukázky charakterizuj. 2. Jaké je téma díla? 3. Zařaď dílo Po nás ať přijde potopa do literárně historického kontextu. 4. Popiš obecně jazykovou stránku díla. VY_32_INOVACE_589

Řešení úkolů k výchozímu textu 1. Lit. druh: lyrika Lit. forma: poezie Lit. žánr: báseň 2. Téma: reakce na společnost, na její proměnu 3. Přelom 19. a 20. století, anarchističtí buřiči 4. Básnické prostředky: rým, personifikace, metafora, metonymie, anafora, epiteton VY_32_INOVACE_589

GELLNER, František. Po nás ať přijde potopa [online]. Zdroje GELLNER, František. Po nás ať přijde potopa [online]. http://www.f-riends.wz.cz/load/GELLNER-Po%20nas%20at%20prijde%20potopa.pdf Další citační údaje (místo a rok vydání, ISBN knihy, nakladatelství a vydavatelství) nebylo možné zjistit. VY_32_INOVACE_589