Moderní populární hudba

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HUDBA.
Advertisements

USA jako kolébka jazzu a moderní populární hudby
20.1 Kořeny moderní populární hudby
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Romantismus v hudbě německých skladatelů
HUDEBNÍ STYLY, KTERÉ ZAZNÍ NA VÝCHOVNÝCH KONCERTECH
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv10/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
Vývoj populární hudby v letech
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Americká hudba Petra Kloudová.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Pavel Adam.  Free Jazz  Přístup k Jazzové hudbě, který vznikl kolem 50. až 60. let, i když se free jazz značně liší.  Společným rysem byla nespokojenost.
Nela Chalupová.
Funk Denisa Zouharová.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv05/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
název odvozen od anglického to rag – roztrhat nebo rozervat, melodie je totiž jakoby rytmicky roztrhána černoši doufali, že se prosadí jako vážná hudba,
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_778_VÝVOJ_JAZZU TÉMA: Tradiční jazz ČÍSLO.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Čechomor.
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Periodizace nonartificiální hudby
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
Nástroje symfonického orchestru
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Hudba 20. století 1. polovina 20. století.
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
Jazz.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
JAZZ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Název školy: Základní.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32 _INOVACE_3C_08_Počátky moderní populární.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_04_SVO_Swing.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/06 Název materiálu: 30.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Jazz či počeštěle džez (z angličtiny), je původně americký hudební styl, který vznikl na začátku 20. století mezi afroamerickou komunitou na jihu Spojených.
ANOTACE: Motivace k nácviku písně. Určeno žákům 1. stupně ZŠ. Prvotní seznámení se vznikem rocku, se jménem E. Presley, se skupinami Beatles, Olympic.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_05_SVO_Vývoj.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_02_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Počátky moderní populární hudby Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Swing ČÍSLO.
Swing Rebeka vitová.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Jazz a swing v české hudbě
50. a 60. léta – divadla malých forem
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Muzikál AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_10_HV6_Skála
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Moderní jazz Jana Beděrová.
Bukovinová Barbora Kvarta
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Funk Vítek Veverka Kvarta.
Louis Armstrong AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NONART JAZZ.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_O9_JAZZ Dějiny hudby 8. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NONART 1. polovina 20.století
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Jazz AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_02_HV8_Skála
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
Ragtime Vendula Veselá.
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Moderní populární hudba JAZZ Moderní populární hudba

Základy jazzu Africká lidová hudba – otroci do Ameriky přiváželi své zvyky, obřady, hudbu, zpěv a tanec. Znaky: 1. výrazný rytmus = polyrytmus, 2. opakující se melodicko rytmické motivy=riffy Ukolébavky, pracovní písně, duchovní sborové písně = spirituály

Základy jazzu Blues – vývoj z halekaček z dob otroctví, hudba v pomalejším volném tempu se smutným rázem Minstrelská představení – v orchestru hráli běloši s načerněnými tvářemi, hl. úlohu hrálo banjo.(synkopický rytmus) Ragtime – styl hry banja přejalo piano Tato hudba se hrála v Chicagu a Saint Louis konec 19.století - synkopické orchestry.

Kombinace dechovky, ragtimů a dalších zmíněných hudebních vlivů. Vznik jazzu Přelom 19. a 20 století Centrem se stalo New Orleans. Kombinace dechovky, ragtimů a dalších zmíněných hudebních vlivů.

Trubka, klarinet, trombon, bicí, suzaphon – upravená tuba, banjo Druhy jazzu POCHODOVÝ JAZZ Trubka, klarinet, trombon, bicí, suzaphon – upravená tuba, banjo

Trubka,klarinet, trombon, bicí, kontrabas, kytara, piano Druhy jazzu KLASICKÝ JAZZ Trubka,klarinet, trombon, bicí, kontrabas, kytara, piano

Významní „jazzmani“ Scott Joplin nejvýznamnější autor ragtimů, představitel pochodového jazzu

Významní „jazzmani“ Louis Amstrong nejvýznamnější představitel jazzové hudby 20. století, vynikající trumpetista, zakladatel nových prvků hry a osobitého zpěvu mistr improvizace

ZDROJE Charalambidis A .: Hudební výchova pro 8. ročník základní školy. Praha: SPN, 2002, 24-35 s. ISBN 80-7235-041-2.