ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY 1905 – 1914
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ČESKÝ KUBISMUS Jiří Salajka.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
Geometrická abstrakce
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
KUBISMUS.
Evropské umění počátku 20. století
Impresionismus Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Věra Slezáková Název materiálu:
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Dějiny umění Poznejte díla směrů první poloviny 20. století 4.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Ivan Nývlt TEMATICKÁ OBLAST: Dějepis NÁZEV DUMu: Umělecké směry počátku 20.století – výtvarné umění a architektura. POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:14 KÓD DUMu: IN_D14_ DATUM TVORBY: 20.12.2012 ANOTACE (3.ROČNÍK): Tento DUM přináší přehled uměleckých směrů počátku 20.století a vybraných – reprezentativních – představitelů a jejich uměleckých děl, a to hlavně v oblasti výtvarného umění. Studenti následně dle typických rysů daného směru na konkrétních ukázkách poznávají a analyzují jednotlivá umělecká díla. METODICKÝ POKYN:

UMĚLECKÉ SMĚRY POČÁTKU 20.STOLETÍ VÝTVARNÉ UMĚNÍ A ARCHITEKTURA

Obecná charakteristika Přelom 19.a 20.st.je ve znamení odpoutání se od tradic, hledání nového výrazu (nejen) ve výtvarném umění. Umělci inspirováni krajinou a jejím sepětím s člověkem. Umělci často – zejména tradiční měšťanskou společností – vnímáni jako destruktoři, bohémové, zosobnění vzdoru. Většina z nich dojde ocenění až po smrti. V technice malby vítězí experiment (viz.pointilismus, ale i pastózní nanášení barev, vrstvené barvy atd.)

Jednotlivé směry Impresionismus – imprese = vjem, vnímání reality skrze všechny smysly, v malířství logicky jde hlavně o vjemy zrakové. Základem pro vnímání přírody, ale i všeho okolního se stává barevná skvrna. Pointilismus – odvozen od impresionismu, základem ztvárnění se stávají body, tečky, navíc co možná v nejčistších sestavách barev. Fauvismus (čti fóvismus) – „le fauve“ = francouzsky šelma. Takto pojmenován po 1.výstavě fauvistických umělců v r.1905. Znakem je explozivní barevnost. Expresionismus – od „exprese“ = vyjádření citového rozpoložení (nejen umělce samotného, ale expresivně má působit i dílo samotné). Futurismus – future = budoucnost. Ve výtv.umění rozfázovanost zobrazovaného, geometrické linie, dynamika. Kubismus – cube, kubus = „kostka“. Průnik prostorů a tvarů, jejich vzájemné prolínání, vše spjato přísně geometrickými liniemi.

Reprezentativní představitelé jednotlivých směrů IMPRESIONISMUS – Claude Monet, Édouard Manet, Edgar Degas, Auguste Renoir (Francie), Joseph William Turner (Velká Británie), Antonín Slavíček (Čechy). POINTILISMUS – George Seurat (Francie). EXPRESIONISMUS – Paul Cézanne, Paul Gaugin (Francie), Vincent van Gogh (Nizozemí), Edvard Munch (Norsko). FAUVISMUS – Henri Matisse (Francie), Václav Špála, Emil Filla (Čechy). FUTURISMUS – Umberto Boccioni (Itálie). KUBISMUS – Pablo Picasso (Španělsko), George Bracque (Francie), Bohumil Kubišta, Otakar Kubín (Čechy). Poznámka – málokterý ze zde jmenovaných umělců zůstal naprosto věrný jednomu jedinému uměleckému směru (např. Filla prošel kubismem, expresionismem,…)

Ukázky výtvarných děl – Édouard Manet – „Snídaně v trávě“

Ukázky výtvarných děl – Georges Seurat – Port – en - Bessin

Ukázky výtvarných děl – Vincent van Gogh – „Hvězdná noc“

Ukázky výtvarných děl – Umberto Boccioni – „Hluk ulice“

Bohumil Kubišta – „Hypnotizér“

Shrnutí Přelom 19. a 20.století je dobou „-ismů“. Umělci tvoří podle sebe, nikoliv podle tradic. Experimentují i s výtvarnými technikami.

Zdroje Vlastní práce autora.

Obrázky THE YORCK PROJECT, DVD-ROM, 2002. wikimedia [online]. [cit. 9.1.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Edouard_Manet_024.jpg MUSEUM OF MODERN ART. wikipedia [online]. [cit. 9.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Georges_Seurat_-_Port-en-Bessin_-_Entrance_to_the_Harbor.jpg AUTOR NEUVEDEN. wikipedia [online]. [cit. 16.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:VanGogh-starry_night.jpg THOMAS REID. wikipedia [online]. [cit. 16.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Boccioni_Noise.jpg AUTOR NEUVEDEN. wikipedia [online]. [cit. 23.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bohumil_kubista_Hypnotiser.jpg