„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0526 N á zev aktivity III/2 Inovace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Digitalizace výuky Příjemce
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
LINEÁRNÍ ROVNICE.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Zámky v našem okolí Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
VY_32_INOVACE_07/3/17_Aplikační úlohy
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Výpočty přímé a nepřímé úměrnosti.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Poměr, úměra atd.… tercie - opakování.
Přímá úměrnost.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
Použití ozdobného písma (fontu)
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Nepřímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: OV Ročník: 2. Téma: Odborné.
KVADRATICKÉ NEROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Perspektivní zobrazení
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz, Kamenný Přívoz 53, Kamenný Přívoz Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Perníky - výrobky Předmět: Technologie Pekař
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Příjemce podpory – škola:
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
Transkript prezentace:

„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace a zkvalitněn í výuky prostřednictv í m ICT N á zev vzděl á vac í ho materi á luNepř í m á ú měra - Cukr á ř Č í slo vzděl á vac í ho materi á luJaro š ov á _32_INOVACE_37/1 Jm é no autoraIng.Alexandra Jaro š ov á N á zev š koly Středn í š kola živnostensk á Sokolov, př í spěvkov á organizace

MATEMATIKA NEPŘÍMÁ ÚMĚRA – obor cukrář VYPRACOVALA : Ing. Alexandra Jarošová

OBSAH  Úvod Úvod  Příklad k procvičení 1 Příklad k procvičení 1  Příklad k procvičení 2 Příklad k procvičení 2  Příklad k procvičení 3 Příklad k procvičení 3  Příklad k procvičení 4 Příklad k procvičení 4  Příklad k procvičení 5 Příklad k procvičení 5  Zdroje Zdroje

Co je nepřímá úměra?  Vztah dvou veličin  Kolikrát se zvětší jedna veličina, tolikrát se zmenší druhá veličina, která na ní závisí.  Kolikrát se zmenší jedna veličina, tolikrát se zvětší druhá veličina, která na ní závisí.

Příklad k procvičení 1. Dvoučlenný tým by měl splnit úkol za 6 hodin. Na soutěži „ O lázeňský pohárek „ soutěží tříčlenné týmy cukrářských učňů. Zadaný úkol mají splnit do 4 hodin. Jak by měla porota změnit časový limit pro tým dvoučlenný, aby byla soutěž spravedlivá ? 3 členi... 4 hodiny 2 členi... x hodin x = 3. 2 = 6 hodin x = 6 hodin 4 Foto : Jarošová

Příklad k procvičení 2. Sedm cukrářek stačí napéci vánoční pečivo za 24 dny. V cukrárně přijímají objednávky na vánoční pečivo. Dodací lhůta objednávky je 1 měsíc. Zakázku by mělo zvládnout 8 cukrářek za 21 pracovních dní. Stihnou pečivo dodat včas, jestliže jedna cukrářka onemocní? 8 cukrářek dní 7 cukrářek... x dní x = 8. 7 = 24 dní x = 24 dní 21 Foto : Jarošová

Příklad k procvičení 3. Ze 180 kg cukroví mohou cukráři zkompletovat 90 balíčků po dvou kilogramech, nebo 60 balíčků po 3 kilogramech. Vánoční cukroví se kompletuje do balíčků po 1kg, 2kg a 3kg. Kolik balíčků po dvou nebo třech kilogramech cukráři mohou zkompletovat, jestliže mají k dispozici 180 kg cukroví? Po 1 kg balíčků Po 2 kg... x balíčků x = 1. 2 = 90 balíčků 180 x = = 60 balíčků Foto : Jarošová

Příklad k procvičení 4. Dvoutroubová pec upeče koláčky za 9 hodin. Třítroubová pec zvládne daný počet koláčků upéct za 6 hodin. Za jak dlouho upeče stejný počet koláčků pec dvoutroubová ? 3 trouby... 6 hodin 2 trouby... x hodin x = 3. 2 = 9 hodin x = 9 hodin 6 Foto : Jarošová

Příklad k procvičení 5. Aby byly dorty ozdobeny do půl hodiny, bylo by třeba 25 cukrářek. Pět cukrářek ozdobí dorty za 2,5 hodiny. Kolik cukrářek by bylo třeba, aby stejné množství dortů ozdobily za půl hodiny? 5 cukrářek... 2,5 hodiny x cukrářek... 0,5 hodiny x = 2,5. 0,5 = 25 x = 25 cukrářek 5 Foto : Jarošová

Zdroje ROSECKÁ, Zdena a kol. Aritmetika 7. Brno: Nová škola, 2002, ISBN