MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Sociální systém organizace
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING
Základ kvalitního vyjednávacího týmu = dobře vyškolený kolektivní vyjednavač 3 základní stavební kameny kvalitního vyškolení: 1.Odborné znalosti 2.Techniky.
 Seskupení lidí spojených určitými vazbami; vyvíjejí společnou činnost, mají společný cíl.  Protiklad - náhodné setkání (koncert, autobus)  Vzájemné.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
sociální psychologie Škola:
sociální skupiny Škola:
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Celostátní síť pro venkov
Jak lépe rozumět týmům? Michal Osuský Cyril Hoschl Veronika Langrová.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Sociální psychologie Sociální skupiny.
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY © Spurný, O ČEM TO BUDE?  PROČ  PROČ SOCIÁLNÍ SKUPINY, JEJICH VÝZNAM PRO JEDINCE, PRO PRAXI?  JAK  JAK ČLENÍME SOCIÁLNÍ.
OSOBNOST.
Sociální skupina Sociální skupina je specifickým sociálním útvarem, vytvářený různým počtem jedinců a vždy určitým způsobem tak, že jedinci k sobě patří.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Zdravotnictví řízené občanem Pavel Vepřek Tým DG plus.
Výstupy z Úvodního semináře
Komunikace a její využití v řízení
Parametry funkční a dysfunkční rodiny v posouzení
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Partnerství u projektů financovaných z Globálních grantů Sociální inkluze v kontextu přípravy na nové programovací období – zkušenosti, problémy a překážky.
Sociálně patologické jevy
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Psychologie II Sociální psychologie
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
VY_32_INOVACE_PSYM22160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
STŘEDNÍ PEDAGOGICKÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ ŠKOLA KRNOV
SOCIÁLNÍ ROLE ROLE Očekávaný způsob chování vázaný na určitý sociální status (VSS II, s. 943) Připsané Vnucené Získané.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Ambivalence sociální práce (Dilema mezi pomocí a kontrolou)
Řídící struktury, malé a velké organizace
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
FINANČNÍ PRÁVO charakteristika odvětví práva
VY_20_INOVACE_SVF21560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
CHARAKTERISTIKA FINANČNÍHO PRÁVA
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Klasická sociologie (Émile Durkheim)
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Assessment centrum.
KULTURA kognitivní prvky normativní prvky jazyk materiální prvky.
Skupinová dynamika.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
KOMUNIKACE A JEDNÁNÍ s LIDMI – na vysoké škole, v organizaci, ve společnosti.
Sociální skupina. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Kapitola 5: Úvod do analytických technologií Webu Vítězslav Šimon (SIM0047) Adaptivní webové systémy (AWS)
Vzdělávání pedagogických pracovníků v přírodovědných a technických oborech Závěrečná odborná konference Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie,
Vnější a vnitřní kontrola
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Assessment centrum.
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Zážitková pedagogika ve výuce Etiky
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí
Výstupy pracovních skupin
Assessment centrum.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY

MALÁ SOCIÁLNÍ SKUPINA SPOLEČNÁ ČINNOST SPOLEČNÝ CÍL ČINNOSTI VZÁJEMNÁ ZNALOST ČLENŮ KOMUNIKACE TVÁŘÍ V TVÁŘ EXISTENCE MEZIOSOBNÍCH VZTAHŮ (VAZEB) VE SKUPINĚ HODNOTOVÁ ORIENTACE ROZDĚLENÍ ROLÍ EXISTENCE SKUPINOVÝCH NOREM A SANKCÍ

STRUKTURÁLNÍ A DYNAMICKÉ SLOŽKY SOCIÁLNÍ SKUPINY SPOLEČNÁ ČINNOST KOMUNIKACE VZTAHY MEZI ČLENY MOTIVACE KE VSTUPU HODNOTOVÁ ORIENTACE ČLENOVÉ ROLE (STATUS, POZICE) KTEROU ZAUJÍMAJÍ SKUPINOVÉ NORMY SKUPINOVÉ SANKCE SKUPINOVÉ CÍLE (?)

TYPY MALÝCH SOCIÁLNÍ SKUPIN CHARAKTER SPOL.ČINNOSTI I. II. + MEZIOSOBNÍ VZTAHY O III. IV. -

DYNAMIKA ROLOVÉHO CHOVÁNÍ OBSAH ROLE (vnější tlak, norma, očekávání, vzory a modely OSOBNÍ KONCEPCE (pojetí role) ZPĚTNÁ VAZBA SOCIÁLNÍ KONTROLA REALIZACE ROLE

V JAKÝCH SOCIÁLNÍCH ROLÍCH SE REALIZUJI V SOUČASNÉ DOBĚ? VYTVOŘTE SOUBOR VŠECH ROLÍ, VE KTERÝCH SE OCITÁTE, V NICHŽ SE PROJEVUJETE, POTÉ JE USPOŘÁDEJTE OD TĚCH PRO VÁS NAJVÝZNAMNĚJŠÍCH AŽ PO TY NEJMÉNĚ VÝZNAMNÉ V KRUHU VYJÁDŘETE KOLIK ČASU VĚNUJETE VÝKONU TÉ KTERÉ ROLE VYJÁDŘETE NA STUPNICI 0 – 3 SUBJEKTIVNÍ POCIT USPOKOJENÍ, KTERÝ PŘI VÝKONU ROLE ZAŽÍVÁTE (NESPOKOJEN, SPÍŠE NESPOKOJEN, SPÍŠE SPOKOJEN, SPOKOJEN) ROLE, KDE JSTE NEJMÉNĚ SPOKOJENI ANALYZUJTE – ANALYZUJTE ROLOVOU SITUACI, V ČEM JE PROBLÉM, PŘÍČINA NESPOKOJENOSTI? JE MOŽNÉ KOMPENZOVAT VÝKON JEDNÉ ROLE „NÁHRADNÍM“ VÝKONEM JINÉ