Rozvoj a vedení týmu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STRATEGIE VIZE Kam chceme dojít? Kde jsme? Co umíme?
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Spolupráce veřejného výzkumu s podniky Současná situace a bariéry na straně výzkumné sféry Michal Pazour, Vladislav Čadil 20. dubna 2012.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Vzájemná hospitační činnost
ZŠ KUNRATICE ZÁSTUPCE ŘEDITELE PRO ROZVOJ KVALITY PEDAGOGICKÉ PRÁCE MgA. Bc. Olga Králová Foto školy.
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Význam odborné praxe v rámci vysokoškolského profesního vzdělávání
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
1 Řízení znalostí z pohledu práva Seminář č. 5. Zachycení znalostí Problém: implicitní znalosti jsou často velmi rozsáhlé a existuje mnohovaznost jednotlivých.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Projektové týmy v neziskových organizacích
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
Firemní komunikace ( několik postřehů z praxe) PhDr. Pavel Beňo Práce a vztahy / Civilcourage TV Tel ;
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
(Katedra psychologie FF UK Praha)
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 HODNOCENÍ PRACOVNÍKŮ Hodnocení:  míra naplnění určitých kritérií v oblastech: a)pracovním výkonu b)pracovním chování Účel hodnocení:  získání informací.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Hodnocení pracovníků.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
MEDIACE ČESKÁ ZKUŠENOST III. KONZULTACE. OSNOVA 1. ZÁKONNÉ PODMÍNKY PRO REALIZACE MEDIACE V ČESKÉ REPUBLICE 2. K PROCESU MEDIACE POJETÍ MEDIACE VZTAHY.
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Skupinová dynamika III Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Katedra společenských věd ve sportu Fakulta sportovních studií.
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
aneb Assessment Centre a Development Centre
Skupinová dynamika.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Osnova výuky_únor 2011 MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková.
PRINCeGON – metodika řízení projektů Ministerstva vnitra
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Prioritní osa 2 Výzva 2.3 Lidské zdroje ve Výzkumu a vývoji Mgr. Filip Týc Odbor programů výzkumu.
Vliv týmové spolupráce na výsledky zdravotnických zařízení
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Terénní zeměpisná exkurze
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Manažerský koučink MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Komunikace.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Flexi Work Komerční banka, a.s. Martina Maričová, Human Resources
kvalitní zákaznický servis
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Transkript prezentace:

Rozvoj a vedení týmu

Vývojové fáze týmu Forming – fáze vytváření vize, idejí a následování ideálů. Vysoké pracovní nasazení, odhodlání, vysoká motivovanost, nízká kritičnost. Storming – po fázi euforie a nadšení přijde nespokojenost, někdy pocit vyčerpání. Období konfliktů a otevřeného sdílení různých potřeb. Tato fáze může být také spojena s jinými nároky prostředí, změny počátečních podmínek. Je často spojena s odchodem některých lidí, kteří stáli na počátku. Norming – stanovování pravidel a hranic. Jsou vymezeny kompetence a normy pro další fungování týmu. Performing - realističtější pohled na práci a vlastní roli. Snaha o vyvážení práce a soukromí.

Vedení týmů Vedení odborné vs. Pracovní Klima v týmu, zpětná vazba Učící se tým, organizace Supervize, intervize, BALINT Styly vedení

Zpětná vazba v týmu Zásady zpětné vazby 180..360 Oddělte při zpětné vazbě hodnocení práce (výkonu) a osoby samotné Reagujte na samotnou aktivitu osoby, ne na celou situaci Buďte co nejvíce konkrétní - specifikujte přínos nebo chybu Své připomínky při hodnocení nezobecňujte Poskytujte zpětnou vazbu bezprostředně po tom, co se odehrálo něco důležitého 180..360

AAR Otázky Pravidla Kdy? 1. Co jsme plánovali? 2. Co se skutečně odehrálo? 3. Proč se to odehrálo? 4. Co s tím můžeme dělat? Pravidla Neanalyzovat Nezabíhat do detailů Alespoň určitá míra formality Kdy? Na konci dne Co nejdříve po ukončení aktivity

Techniky budování týmů techniky pro seznamování členů a začleňování nových členů týmu – prolamování ledu techniky pro ustanování týmů – stanovení vize, cílů, funkcí, procesů a norem techniky pro řízení komunikace – vedení schůzí, individuální vedení, brainstorming techniky pro řešení konfliktů – vyjednávání, facilitace, koučing techniky pro předcházení konfliktům a krizím – podpora, oslavy