Zeměpisná síť I. Jan Dušek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

GLÓBUS COPAK NÁM ŘÍKÁ TENTO PŘEDMĚT, KDYŽ SE NA NĚJ PODÍVÁME?
Zeměpisné souřadnice Již kolem roku 150 před Kristem rozdělil řecký matematik Hipparchos celou Zemi 360ti polokružnicemi a 180ti kružnicemi. Vznikla tak.
Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Tvar a rozměry Země.
Tvar a rozměry Země.
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Orientujeme se na planetě Zemi
POLEDNÍKY a ROVNOBĚŽKY
Zeměpisné souřadnice Autorem všech uvedených součástí, není-li uvedeno jinak, je Pavel Žižka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Určování zeměpisné polohy
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Zeměpisné souřadnice - test
Zeměpisná poloha 6. října 2005.
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná délka VY_32_INOVACE_19 Sada 4
Zeměpisná síť II. Jan Dušek.
Určování zeměpisných souřadnic
Vědomostní soutěž ze zeměpisu
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
Registrační číslo projektu
SVĚTOVÉ STRANY , POLEDNÍKY A ROVNOBĚŽKY
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
1. Během jednoho oběhu kolem Slunce se Země otočí
Zeměpisná poloha.
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
KARTOGRAFICKÉ ZOBRAZOVACÍ ZPŮSOBY
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Glóbus- model Země autor VM:Ondřej.
Rozvoj v poznání světa přispěly objevné cesty
Autor: Mgr. Helena Nováková
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná šířka VY_32_INOVACE_18 Sada 4
Planeta Země Tvar a velikost
Afrika Jižní Afrika I. Jan Dušek.
Za předpokladu požití glóbusu, mapy světa, psacích potřeb.
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Nejdelší rovnoběžkou je …. Rozděluje Zemi pomyslně na …. a ….
Čas na Zemi Jan Dušek.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kartografie a topografie
Zeměpisná síť III. Jan Dušek.
Rovnoběžky.
GLÓBUS.
ORIENTACE NA ZEMI zeměpisné souřadnice
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Afrika Poloha, rozloha Jan Dušek.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Geometrická podstata map
Tvar a rozměry Země.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE 1 ROČNÍK: 6. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ opakování učiva 6. ročníku Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Rovnoběžky a poledníky VY_32_INOVACE_C13 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
U RČOVÁNÍ ZEMĚPISNÉ POLOHY, MĚŘÍTKO - PROCVIČENÍ Autor: Hana Brýdlová.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_2.PLANETA ZEMĚ Téma: Planeta Země Číslo projektu:
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_05_05_ poledníky a rovnoběžky.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
úvod a kartografická zobrazení
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: Člověk a příroda_ zeměpis_6.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Předmět: Zeměpis Ročník: 6. Tématický celek: Glóbus a mapa
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_01_Světadíly_a_oceány_ib2 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

Zeměpisná síť I. Jan Dušek

a zjistěte, který poledník je hlavní: Najděte oba póly na mapách severní pól Prozkoumejte mapu v atlasu světa a zjistěte, který poledník je hlavní: Najděte oba póly na mapách ve školním atlasu: To bych rád věděl, na co jsou na glóbusu ty čáry... 0° Ukažte na glóbusu oba zemské póly a pojmenujte je: A pamatujte si, že poledníky určují zeměpisnou délku! Zjistěte, jak se jmenují čáry, které spojují severní a jižní pól: jižní pól

Jak se jmenuje tato velká kružnice, která obepíná svět dokola? Odvoďte, kterým čarám se říká rovnoběžky a proč: Pamatujete si, jaká je délka rovníku? 0° A pamatujte si, že rovnoběžky určují zeměpisnou šířku!

Rozhodněte, která tvrzení se týkají poledníků a která rovnoběžek: všechny jsou stejně dlouhé určují zeměpisnou délku mohou mít hodnotu od 0° do 90° jsou kružnice nemají stejnou délku mohou mít hodnotu od 0° do 180° jsou polokružnice jsou rovnoběžné s rovníkem spojují póly

pardon, bez zeměpisné sítě, bychom nemohli určit Zapište si: Tak už to vím! Bez těch čar - pardon, bez zeměpisné sítě, bychom nemohli určit zeměpisnou polohu žádného místa na Zemi... jsou polokružnice, spojující oba póly mají stejnou délku mohou mít hodnotu od 0° do 180° určují zeměpisnou délku POLEDNÍKY jsou kružnice, rovnoběžné s rovníkem mají různou délku mohou mít hodnotu od 0° do 90° určují zeměpisnou šířku ROVNOBĚŽKY poledníky a rovnoběžky dohromady tvoří ZEMĚPISNOU SÍŤ