MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16
Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání dětí s postižením jako: mentální postižení autismus poruchy komunikace a chování kombinované postižení poruchy sociability
Jdeme do školy… Profil absolventů je v souladu se zdravě sebevědomým postojem k „životu“. Děti umí komunikovat, jsou samostatné a velmi kultivované v oblasti sebeobsluhy. Mají zde pevné zázemí a poznají základní principy učení a důslednost citlivě propojenou s láskou a bezpečím. Jejich připravenost na školní docházku je dobrá a děti jsou ve školách úspěšné.
…Naše terapie je život osobnostní přístup propracovaný program spolupráce s rodiči realizace prvků TEACCH programu pro děti s poruchou autistického spektra, který je zakomponován do rámcového vzdělávacího plánu individuální plány pro všechny děti rodinný charakter otevřený systém práce pro vstup studentů, odborníků i veřejnosti
Učební plány… Přehled učebních plánů: Záměrem bylo skloubení prvků strukturovaného systému TEACCH, programu s principy a metodami běžné předškolní pedagogiky. Tento záměr je realizován vzhledem k nesourodé skupině dětí, jak věkem, tak typem postižení. Je respektován Rámcový plán, ze kterého také vychází roční plán IVP. Cíle: Hlavním cílem je efektivní aktivizace a rozvoj všech složek osobnosti dítěte v přirozeném procesu jeho vývoje s respektováním jeho individuality.
Filozofie školy… Prioritou tohoto zařízení je osobnostní přístup. Ten zahrnuje postoj, že nikoliv postižení, ale zdravá osobnost je rozhodující pro další plnohodnotný život dítěte. Realizace se daří, k čemuž přispívá i charakter rodinného prostředí, které na tuto myšlenku navazuje. Tato filozofie je uplatňována i směrem k rodičům a všem pracovníkům školy. Nedílnou součástí je proto propracovaný systém spolupráce s rodinou, který je specifický pro toto zařízení
ředitelna
Prezentaci zpracovaly Aneta Tomeczková Petra Poláčková Jana Prokešová