CHARAKTER Karolína Hejmová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VZTAH K SOBĚ SAMÉMU A K DRUHÝM LIDEM 6. ročník
Advertisements

PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk.
Pozitivní hodnocení sebe
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Přijímací řízení…? „Víme, koho přijímáme?“ PaedDr. Ivona Futschiková.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Komplexní řešení vývoje dětí Rodiče a rodina v životě dítěte
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Osobnost Občanská výchova.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
AUTOR: MGR. JAROSLAVA SUCHÁ, ZŠ A MŠ ŠVIHOV
VY_32_INOVACE_PSYPS11160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
OSOBNOST.
Jak poznám, kdo jsem?.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
PSYCHICKÉ VLASTNOSTI OSOBNOSTI
POŽADAVKY NA OSOBNOST ZDRAVOTNICKÉHO PERSONÁLU
Rizikového chování v dospívání
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Zpracovala: Simona Hyková
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Psychologie osobnosti
Vůle.
Charakter Pavel Šuranský.
Jiří Dvořák  vědomé úsilí směřující k dosažení cíle  motivované chování, které umožňuje vědomou regulaci chování tzv. volní akt  znaky vůle.
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Učitel by měl mít vlastnosti:  Pracovní – svědomitost, důslednost, vztah a láska k dětem  Intelektuální – tvořivé myšlení, logičnost, konkrétnost 
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
T3 Osobnost vedoucího. Management = umění ? = věda ? Manažerem se člověk rodí ? stává na základě praxe ? naučí být ve škole ?
Nástin dějin pedagogiky a úvod do pedagogiky
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Funkce a mezipředmětové vztahy předmětu sociální péče.
Co je to osobnost?. Osobnost člověka je uspořádaný systém psychických a fyziologických funkcí jedince, které jsou v neustálé interakci s prostředím.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_11_Sebepoznávání a sebepojetí Číslo projektu:
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Sociální patologie SCPT SCPA 3. přednáška Dělení poruch chování Příčiny poruch chování Doc. PaedDr. Marie Kocurová, Ph.D. FPE ZČU v Plzni.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_1F Škola:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
psychologie osobnosti – vztahově-postojové složky
SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
Mezilidské vztahy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
PROFESE UČITELE Radek Šír.
OSOBNOST Seminář.
OSOBNOST sportovce Seminář.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Mezilidské vztahy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
Temperament, charakter, motivace
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Pracovní výchova - dívky 9.tř. Prezentace č.19
VY_32_INOVACE_PSYCHOLOGIE.07
Zapomenutý volič a skryté nerovnosti
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
Transkript prezentace:

CHARAKTER Karolína Hejmová

-Charakter je komplexní systém struktury osobnosti, souvisí s temperamentem -Charakter se podílí na chování a jednání jedince ve společenských vazbách, vůči ostatním lidem. -Charakter se odvíjí od vytrvalosti, sebeovládání a svědomí. -Na utváření charakteru má rozhodující vliv rodina se svým způsobem života a výchovným stylem, škola, skupina vrstevníků v poslední době se více upozorňuje na význam sebevýchovy.

Struktura charakteru: Charakter lze popsat pomocí vztahů jedince k těmto důležitým životním zkušenostem. 1) vztah k sobě samému – je otázkou sebehodnocení a sebeřízení. Například tyto char. vlastnosti: upřímnost, samolibost, sebeúcta, sebedůvěra, sebekritičnost, sebekontrola, ctižádostivost 2) vztah k druhým lidem (ke společnosti) – dobrosrdečnost, taktnost, štědrost, slušnost, obětavost, povýšenost, chamtivost, závist, sobectví. 3) vztah k práci (pracovní char. vlastnosti) - postroj k práci – svědomitost, zodpovědnost, usilovnost, lenivost, odolnost vůči zátěži - způsob práce – důkladnost, přesnost, dochvilnost, nedochvilnost, nepřesnost, povrchnost 4) vztah k hodnotám – jak materiálním tak duchovním