Zkušenosti z vyučování chemické teorie a jeho administrativa v e-prostoru Masarykovy univerzity Pavel Kubáček Katedra fyzikální chemie Zdenka Michaličková Katedra anorganické chemie Přírodovědecká fakulta Masarykovy univerzity v Brně Kotlářská 2, Brno
Bakalářské studijní programy teoretické chemické předměty C1021 Obecná chemie C1040 Obecná chemie – seminář C1420 Obecná chemie – seminář C4660 Základy fyzikální chemie C3140 Fyzikální chemie I C4020 Fyzikální chemie II C5870 EPR spektroskopie
IS MU vývoj podpory e-učení v IS MU a.r. 98/99 základní data o studiu a.r. 03/04 agenda Studijní materiály _____________________________ PLNÁ PODPORA a.r. 04/05 e-testy - PLNÁ PODPORA centrální a diferencovaná autentizace založená na aktuálních datech
prostředky e-učení administrativa vyučování přednáškové prezentace průběžné testování studijní hypertexty elektronické zkoušení kombinace s aktivním vyučováním
Obecná chemie - přednáška standardní prezentace – datový projektor úroveň obsahu úroveň HW kopie prezentace IS/Studijní materiály tisk prezentace ? formát prezentace (…PDF)
Potřeby chemické prezentace chemické rovnice chemické vzorce matematické vztahy vektorová grafika bitové mapy grafy animace video
Psal se rok Bylo to na Velikonoce. Osmnáctiletý William Perkin (tehdy asistent A. W. Hoffmanna z Bonnu, prvního ředitele Royal College) se rozhodl ve své domácí laboratoři vyrobit chinin … Perkin se svojí ženou při 50. výročí mauvie
B orbitaly stejného typu symetrie interagují Li 2 až C 2
konvence
chiralita
Procvičování „domácí úkoly“ v IS v angličtině na 10 dnů s možností opakování celkem 200 bodů ze 700 minimální počet bodů k ukončení: 300 zpětná vazba příprava na formu e-zkoušky
Seminář – aktivní vyučování Scientific Teaching - Science (vol. 304, 23. duben 2004) Jo Handelsmanové et al.: „education should be founded on scientific teaching, in which teaching is approached with the same rigor as science at its best“ (školství má být postaveno na vědeckém vyučování, k němuž se přistupuje podle nanejvýš přísných kritérií, stejně jako k vědecké práci) výzkumné univerzity k vědeckému vyučování přistupují spíše konzervativně
Organizace seminářů 10 seminárních skupin po 16 studentech administrativa v IS - 1 pedagogický asistent skupiny 4 studentů na půl semestru kumulativní ocenění výkonu sumace v IS (Poznámkové bloky) průběžné pořadí v IS (motivující) výuku v seminářích zvládnou doktorandi maximálně 500 bodů
e-zkoušky v návaznosti na formu „domácích úkolů“ omezeny kapacitou učebny 25 příkladů na 90 minut pokrytí celého obsahu předmětu instantní vyhodnocení a hodnocení dobrá relace k ECTS klasifikaci zkouška v 1. semestru není existenční výsledky nekorelují se vstupním testem e-kolokvium zakazuje předpis
Doprovodné hypertexty C4660 Základy fyzikální chemie C5870 EPR spektroskopie (C4020 Fyzikální chemie II)
Negativa (subjektivní) Negativa HW – vybavení poslucháren škřípění předpisů dílčí „kořenový“ odpor nevytříbené formáty omezený zájem fakulty (jen forma) formální nedotknutelnost obsahu
Pozitiva (objektivní) Pozitiva sqělý vývoj IS MU perspektivní nasazení v bakalářském studiu studenti „take it easy“ perspektiva e-formy distančního studia perspektiva e-formy CŽV