Grafický zápis algoritmů (vývojové diagramy) Test na trojúhelník (trojúhelníková nerovnost) Maximum ze tří čísel s použitím pomocné proměnné Pravoúhlý.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V PRAVOÚHLÉM TROJÚHELNÍKU
Advertisements

 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Pythagorova věta Mgr. Dalibor Kudela
Konstrukce trojúhelníku Podle věty sss b a c 1. Přiřaď názvy stran na správné místo. C A B Kantor nejdříve nechá žáky vyřešit tuto otázku. A B.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
EUKLIDOVY VĚTY A PYTHAGOROVA VĚTA
Matematika – 8.ročník Pythagorova věta
Vytvořila: Pavla Monsportová 2.B
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Co o nich víme a nevíme Vypracovala Mgr. Helena Černá
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Pythagorova věta - výpočty
Téma: Shodnost trojúhelníků
VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKŮ
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Pythagorova věta.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Užití Thaletovy kružnice
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
9.1 Konstrukce trojúhelníku typu SuS Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika
Grafický zápis algoritmů (vývojové diagramy) Lineární rovnice Zobrazení 10 sudých čísel – CYKLUS Suma 10 čísel JK, 2015.
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Grafický zápis algoritmů (vývojové diagramy) Eratosthenovo síto
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Pythagorova věta.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
V PRAVOÚHLÉM TROJÚHELNÍKU
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
1 GONIOMETRICKÉ FUNKCE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Konstrukce trojúhelníku
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK V ROVINNÝCH GEOMETRICKÝCH OBRAZCÍCH
Pythagorova věta Pythagoras 570 př.n.l. – 510 př.n.l.
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Pythagorova věta Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234.
Pravoúhlý trojúhelník sekunda - osmileté studium Mgr. Štěpánka Baierlová Gymnázium Sušice Pythagorova věta.
Algoritmizace a programování Algoritmy 4 – Vývojové diagramy (cykly)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Věty o podobnosti trojúhelníků
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Goniometrické funkce Kosinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Konstrukce trojúhelníku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Planimetrie Úhly, rovnoběžky proťaté příčkou, Pythagorova věta, trojúhelníková nerovnost, obsahy a obvody rovinných útvarů, vzájemná poloha dvou kružnic.
Goniometrické funkce Autor © Mgr. Radomír Macháň
Konstrukce trojúhelníku
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Konstrukce trojúhelníku
© Copyright Radim Štefan
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Algoritmizace a programování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: TROJÚHELNÍK-testy
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Konstrukce trojúhelníku
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Věty o podobnosti trojúhelníků
8.1 Konstrukce trojúhelníku typu SSS
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Grafický zápis algoritmů (vývojové diagramy) Test na trojúhelník (trojúhelníková nerovnost) Maximum ze tří čísel s použitím pomocné proměnné Pravoúhlý trojúhelník (Pythagorova věta) JK, 2015

Test na trojúhelník (trojúhelníková nerovnost) Načtěte tři čísla: A, B, C – to jsou délky stran trojúhelníka Otestujte, zda jsou čísla kladná Zjistěte, zda platí trojúhelníková nerovnost (součet délek každých dvou stran musí být větší než délka strany třetí) Jestliže ano: trojúhelník existuje (zobrazte) Jestliže ne: trojúhelník neexistuje (zobrazte)

Maximum ze tří čísel s použitím pomocné buňky Zadejte tři čísla: A, B, C. Po proběhnutí algoritmu chceme, aby v proměnné C bylo maximum (bez ohledu na to, jaký byl stav na začátku). POM je pomocná proměnná, kterou využijeme při výměně obsahu buněk. Princip řešení: Test A > B: Pokud toto platí, vyměníme pomocí proměnné POM obsahy buněk. Do A dáme menší číslo (tedy to, co bylo původně v B), do B dáme větší číslo (tedy to, co bylo původně v A). Tzn., že po provedení tohoto testu bude platit, že A < B. Test B > C: Pokud toto platí, vyměníme pomocí proměnné POM obsahy buněk. Do B dáme menší číslo (tedy to, co bylo původně v C), do C dáme větší číslo (tedy to, co bylo původně v B). Tzn., že po provedení tohoto testu bude platit, že B < C. V C je nyní největší číslo.

Pravoúhlý trojúhelník (Pythagorova věta) Vytvořte algoritmus, který ze zadaných délek stran zjistí, zda se jedná o pravoúhlý trojúhelník Načtěte délky stran A, B, C Zjistěte, zda takový trojúhelník existuje – to je předchozí úloha, kterou jsme řešili – stačí vložit diagram Zjistěte, která strana je nejdelší – to je potenciální přepona Zjistěte, zda platí Pythagorova věta Zjisti, zda se jedná o trojúhelník

Pravoúhlý trojúhelník (pokr.) Princip řešení: Test, zda se jedná o trojúhelník – známý algoritmus Pro strany pravoúhlého trojúhelníka platí Pythagorova věta. Nejprve je třeba zjistit, která strana je nejdelší (přepona) – algoritmus hledání maxima s pomocnou proměnnou – známý algoritmus. Nejdelší strana bude v proměnné C. Když známe nejdelší stranu, zjistíme, zda platí Pythagorova větu.