Chladnutí vody v různých nádobách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt teplo Na fyziku.
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
KALORIMETR.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
IDEÁLNÍ PLYN Stavová rovnice.
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla
Objem a jeho měření.
Název úlohy: 4.7 Termistor
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Příprava laboratorní práce č.3
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Měření tepla Miroslava Maňásková.
Pokusné určení tepla.
Digitální učební materiál
Jakou máme spotřebu elektrické energie? (zadání projektu)
Měření hustoty kapaliny pomocí rovnoramenných vážek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_184_Energie AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 8.,
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Izobarický a adiabatický děj
Poznámky pro výuku Předmět: FYZIKA Autor: Jaroslava Šmerdová
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Výpočet tepla při vypařování
Příklad tepelně izolované soustavy:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
VY_32_INOVACE_22-01 Posloupnosti.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_11 Teplota tělesa Mgr. Lucie.
Teplo ZŠ Velké Březno.
Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_700
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Měření síly vytvoř si vlastní siloměr
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Vlastnosti látek Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
Stanovení součinitele tepelné vodivosti 2015 BJ13 - Speciální izolace Vysoké učení technické v Brně Fakulta stavební Ústav technologie stavebních hmot.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
Stanovení součinitele tepelné vodivosti
Hustota a její měření.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
Délka kružnice, obvod kruhu
Úlohy ke shrnutí učiva č.2
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tání a tuhnutí - početní úlohy
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
Třída 3.A 15. hodina.
Hydrostatická tlaková síla, hydrostatický tlak - opakování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Výpočty z chemických rovnic
Transkript prezentace:

Chladnutí vody v různých nádobách Miroslava Maňásková

I. část - vyrob si vlastní termosku Úkol: Vyrob si vlastní „termosku“ z PET láhve. Postup: Láhev musí být izolovaná. – obal láhev pěnovou hmotou (kousek molitanu, karimatky, …) nebo – dvojitá – dvě PET láhve o různé velikosti v sobě a utěsnit

II. část - laboratorní práce - ZADÁNÍ Úkol: Změř, jaké množství tepla odevzdá 200 ml horké vody při chladnutí během pěti minut v různých nádobách.

Rozbor úlohy: Teplo vypočítáme podle vzorce: Q = m . c . (t2 - t1) kde je: m - hmotnost c - měrná tepelná kapacita t1 - (teplota na začátku měření) t2 - (teplota na konci měření)

Postup: 1) Do hrníčku nalejeme 200 ml horké vody a měříme její teplotu vždy po uplynutí 1 minuty v průběhu 5 minut. Výsledky zapisujeme do tabulky a zakreslíme do grafu. 2) Vypočítej množství odevzdaného tepla.

čas teplota v nádobě odevzdané teplo Tabulka naměřených hodnot: čas teplota v nádobě hrnek termoska PET láhev izolovaná PET láhev na zač. po 1.min. po 2.min. po 3.min. po 4.min. po 5.min. odevzdané teplo

Graf naměřených hodnot teploty: Zápis měření (2. část): Graf naměřených hodnot teploty: teplota oC 1 2 3 4 5 čas (minuty)

Zápis měření (3. část): m = c = t1 = (teplota na začátku měření) t2 = (teplota na konci měření) Q = ? Q = m . c . (t2 - t1)