Cembalo Kristýna Sadloňová SEKUNDA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
Autor: Martina Kachlová
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_ Hudební nástroje TÉMA: Klávesové.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 6 Prima – kvarta osmiletého studia
Číslo a název šablony klíčové aktivity
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 15 Prima – kvarta osmiletého studia
ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole.
Daňková Daniela, C4B Gymnázium Jiřího Ortena
HUDBA V RENESANCI.
Akordeon Šťastný Mikuláš.
Klára Motlíčková, KVARTA
Brownův pohyb Jan Havlovic V6A
Markéta Wolfová.  efektivní organizace záložek  sdílení zajímavých odkazů, dokumentů, obrázků, videí  označování a komentování materiálů.
Fagot Eva Michalisková.
Trance music - Druh elektronické taneční hudby, která vznikla v 90. letech v Německu (úplný začátek trance hudby se ale přiřazuje ke Britské skupině The.
Svět techniky a já Marie Luptáková.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 5 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
J-POP Adéla Felcmanová. J-pop = Japanese pop Počátky sahají až do 60. let Všeobecně se rozšířil v 90. letech.
Bukovinová Barbora, sekunda
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
Martin Dvořáček kvarta 2014/2015
Strunné nástroje Veronika Bukvicová.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 7 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Dita Dufková.  Nejv ě tší a nejlidnat ě jší stát Ji ž ní Ameriky  Hlavní m ě sto: Brasília  Jazyk: portuglština  Státní z ř ízení: prezidentská federativní.
Předmět: Biologie Obor: Technické lyceu Vyučující: Mgr. Kašpar Ludvík Třída: 2L Školní rok: 2014/15 Jméno: Zajonc Petr Předmět: Biologie Obor: Technické.
Bicí nástroje 1. Samozvučné (tón vzniká chvěním hmoty, ze které jsou vyrobeny) – činely, zvony, gong, xylofon, triangl ad. 2. Blanozvučné (tón vzniká rozechvěním.
Jméno a příjmení: Marek Janoušek Téma: GPS Třída: 5.A
Název Václav Hrabě Předmět, ročník Český jazyk a literatura, tercie
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv05/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
název odvozen od anglického to rag – roztrhat nebo rozervat, melodie je totiž jakoby rytmicky roztrhána černoši doufali, že se prosadí jako vážná hudba,
Blues Richard Malý.
Cimbál Vojtěch Vyorálek.
Veronika Hochmanová,tercie
Bo ř ek Králík.  50. léta 20. století v USA  vytvo ř ili ho Afroameri č ané  objevil „ č ernou“ muziku pro bílé Ameri č any a Evropany.
Eva Ventrubová Sekunda
Tereza Šípková, sekunda
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Housle Martin Otýpka sekunda.
Disco Barbora Králová.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Eliška Židlická Sekunda
Lucie Pryclová, tercie.  demokratický stát v Malé Asii a z menší části v JV Evropě  hlavní město – Ankara  turecká kuchyně patří mezi nejvyhledávanější.
Vietnamská hudba.
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Pozdní baroko Mgr. Jakub Tomala.
Jak fungují vodní elektrárny
Šalmaj.
Citera Nováková Karolína.
Anglický roh.
A KUSTICKÉ VLASTNOSTI KLAVÍRU Jan Máca FJFI ČVUT v Praze Fyzikální seminář ZS
ICT 2 – 3 – 31 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE STRUNNÉ
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Ročník: 5. Předmět: Hudební výchova.
Referát do HV VIKTOR ČANĚK
Blahová Pavlína, Kvarta
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Klavír Veronika Kordasová.
Strunné nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Chordofony Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_03
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
FILIP SMIČKA Prezentace pod vedením Mgr. Barbory Pacalové
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Cembalo Kristýna Sadloňová SEKUNDA

Základní Informace Clavecin, harpsichord nebo spinet Klávesový nástroj Skládá se ze skříně, klaviatury, nohou, ozvučné desky a strun Zvuk vzníká trsáním hrotu o struny Rozsah – 5 oktáv (18.století)

Historie Monochord - 1 struna napjatá na ozvučné desce Polochord - 2 a více strun Klavichord – 2 a více strun + klaviatura a trsací mechanismus (14.století) Klavicembalo – jediný rozdíl od klavichordu = struny jsou jinak dlouhé

Počátek 18. století – vynalezena kladívková technika 19. století – zdá se že cembalo bude již jen muzejní kousek 20. století – neočekávaná renesance cembala

Skladatelé Josef Mysliveček Sei sonati per il Cemballo; Rondo Viktor Kalabis Koncert pro cembalo a smyčcový orchestr

Ukázka Antonio Vivaldi https://www.youtube.com/watch?v=xk5qkEP-UI0 https://www.youtube.com/watch?v=Nqp9H9Q7re4

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Cembalo http://www.musica.cz/skladatele/kalabis-viktor.html http://www.google.cz http://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Myslive%C4%8Dek https://www.google.cz/imghp?gws_rd=ssl