NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: 600 150 585 NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Advertisements

Číslo a název šablony klíčové aktivity
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 15 Prima – kvarta osmiletého studia
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příjemce: ZŠ a MŠ České Velenice Třída Čsl. legií.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ICT 2 – 3 – 40 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vyšehrad
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_345_ Č eské hudební baroko AUTOR: Mgr. Markéta Lyková RO Č.
Název Dělení hudby   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo HV 4
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Madrigal a Fuga.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_358_Leoš Janáček AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
SVĚTOVÉ HUDEBNÍ BAROKO
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_347_Tanec, balet AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
Druhy skladeb a hudební formy
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
HUDBA V BAROKU.
Český hudební romantismus
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_351_Hudba v období baroka AUTOR: Mgr. Markéta Lyková RO Č.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_359_Bohuslav Martinů AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Pozdní baroko Mgr. Jakub Tomala.
 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_478_Zlomky AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM: 5.,
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
BEDŘICH SMETANA.
BEDŘICH SMETANA úvod. BEDŘICH SMETANA úvod Narodil se 2. března 1824 v Litomyšli.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_50_Měsíce v roce AUTOR: Mgr. Zdeňka Buchtelová ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_57_Co lidé umí AUTOR: Zdeňka Buchtelová ROČNÍK, DATUM: 1.,
Elektronická učebnice - II
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_05_Opera, Bedřich Smetana.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/05
Test k ověření znalostí z HV
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Jaký je rozdíl mezi vokální a instrumentální polyfonií?
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Opakování Osmisměrka.
Název školy: Základní škola Netvořice
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/15 
Bedřich Smetana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/16 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/10
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_00_VLAST Výchova k.
Dějiny hudby a její osobnosti
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Baroko 17. a 18. století.
VY 32 INOVACE 541.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM: 7., VZDĚL. OBOR, TÉMA: Hudební výchova, Hudební formy ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4

Anotace materiál je určen pro žáky 7. ročníku stručně shrnuje hudební formy, s nimiž se žáci průběžně seznamují během školního roku uvádí charakteristiku jednotlivých forem, příklady skladeb a jejich autory

stručný přehled nejznámějších hudebních forem

nejjednodušší hudební forma typické je střídání sloky a refrénu  sloka má jinou melodii než refrén v této formě jsou složeny např. lidové písně poznáš, kterou píseň J. Nohavici si poslechnete v ukázce?

sonáta = skladba pro hudební nástroj sólový nástroj, někdy s doprovodem nejčastěji doprovází klavír má 4 věty 1. rychlá (v sonátové formě) 2. pomalá 3. taneční 4. rychlá symfonie – sonáta pro celý symfonický orchestr

je způsob, jakým je složena nějaká hudební věta = uzavřená část hudební skladby tuto formu vystihuje kontrast (protiklad) dvou hudebních témat má tři části: 1. expozice 2. provedení 3. repríza ukázka Měsíční sonáta od Beethovena 

SYMFONIE je vlastně sonáta, složená pro celý symfonický orchestr SYMFONICKÁ BÁSEŇ má pouze jednu větu, zatímco symfonie má 4 věty nejznámější je cyklus symfonických básní Má vlast Vltava, Vyšehrad, Z českých luhů a hájů, Šárka, Tábor, Blaník autorem je Bedřich Smetana poslechněte si ukázku eature=player_detailpage&v=GoA1q Zgb2qo eature=player_detailpage&v=GoA1q Zgb2qo

duchovní (církevní) hudba náměty z oblasti náboženství – výjevy z Bible skladba pro sbor, sólisty – zpěváky a orchestr nejznámější je Messiáš od G. F. Handela poslechněte si ukázku 

stejně jako oratorium skladba pro sbor, sólisty a orchestr používá spíše světské (necírkevní) náměty je kratší než oratorium, ne tak dramatická Díla duchovní hudby nejsou pouze pro kostely. Často se hrají v koncertních síních, dokonce venku.

nejedná se pouze o vystoupení hudební skupiny na jevišti hudební skladba pro sólistu, kterého doprovází orchestr  první koncerty byly skládány pro housle  ukázka A. Vivaldi: cyklus koncertů Čtvero ročních období – část 1. Jaro 

složitá hudební forma instrumentální polyfonie = je určena pouze pro hudební nástroje má tři části – expozici, provedení, závěr největší rozkvět fugy v baroku – J. S. Bach  „Umění fugy“poslechněte si ukázku 