Celá čísla – základní pojmy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sčítání a odčítání výrazů
Advertisements

Sčítání, odčítání mnohočlenů. Počítej zpaměti: 1.8x 6 – 7x 6 = 2.x 3 + x 3 = 3.5y 2 - 5y 2 = 4.2a 2 + 2a 2 = 5.2x 3 y – xy 3 + 3x 3 y + 2xy 3 = 6.2ko.
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Matematika a její aplikace
Druhy trojúhelníků VY_32_INOVACE_31
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Pythagorova věta – využití VY_32_INOVACE_38-1-2
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Pythagorova věta – úvod
VY_32_INOVACE_26 Osa úhlu Matematika a její aplikace pro 6. třídu – Geometrie v rovině a prostoru – Úhly Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 ZŠ a MŠ.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Výšky trojúhelníku VY_32_INOVACE_35
Rozšiřování a krácení zlomků
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Sčítání a odčítání zlomků
Dosazovací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
Těžnice trojúhelníku VY_32_INOVACE_34
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají celá čísla. Speciální vzdělávací.
Z CELÁ ČÍSLA ÚVOD
Střední příčky trojúhelníku
Rovnoběžníky VY_32_INOVACE_29
Nejmenší společný násobek – teorie a procvičování
Matematika – 8.ročník Třetí mocnina
Úhly – grafické přenášení
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Úhly – definice, značení
Matematika – 8.ročník Druhá mocnina
Anotace Prezentace, která se zabývá navzájem opačnými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají opačná čísla. Speciální.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Znaky dělitelnosti – teorie
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají kladná a záporná čísla.
Složený zlomek – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_10-1-2
11.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_027_Složené zlomky.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Procvičování porovnávání a sčítání zlomků
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
Početní výkony s celými čísly: násobení
Absolutní hodnota reálného čísla
Písemné násobení desetinných čísel
Základní škola Čelákovice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
Název školy Autor: Název: Téma: Číslo projektu: ZŠ a MŠ Březno
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Úvod Porovnávání celých čísel
Desetinná čísla a zlomky
Transkript prezentace:

Celá čísla – základní pojmy VY_32_INOVACE_16 Celá čísla – základní pojmy Matematika pro 7. třídu – Aritmetika – Číslo a proměnná – Celá čísla Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. březen 2011 ZŠ a MŠ Křenovice

ANOTACE VY_32_INOVACE_16 – Celá čísla – pojem autorka: Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. V prezentaci se žáci seznámí s pojmem celé číslo. Celá čísla jsou vyvozena na základně praktických zkušeností žáků, např. ze „zápornou“ teplotou. Dozví se o číslech opačných. Závěr prezentace tvoří interaktivní odkazy do pracovních sešitů, kde jsou příklady k upevňování pojmu celé číslo. (Kočí S., Kočí L.: Pracovní sešit podle Rámcového vzdělávacího plánu pro základní vzdělávání – Matematika 7. roč. 2. díl, TV Graphics Nový Malín 2007, pdf verze převzaty z www.2pir.eu)

+ – Stupnice teploměru kladné stupně = teplo nula záporné stupně = zima

Celá čísla – zápis do PS na str. 140 přirozená čísla záporná čísla kladná čísla nula celá čísla Je nula kladná nebo záporná? - není ani kladná ani záporná - patří mezi celá čísla

znaménka + a – jsou s číslem jakoby srostlá +9 čti: plus devět (+9) čti: plus devět (+9) = +9 = 9 znaménko + LZE vynechat (-9) -9 čti: mínus devět čti: mínus devět znaménko – NELZE vynechat! (–9) = –9 = 9

záporná čísla jako dluhy je možné si představit záporná čísla jako dluhy –9 někdo vám dluží 9 (korun) +15 máte 15 (korun) –1000 někdo vám dluží 1000 (korun)

Čísla navzájem opačná Ke každému přirozenému číslu přiřazujeme číslo opačné. čísla -2 a 2 jsou čísla opačná čísla 4 a -4 jsou čísla opačná čísla 9 a -9 jsou čísla opačná

Procvičení – k daným číslům urči čísla opačná. 14 -14 62 -62 -8 8 71 -71 7 -7 -26 26 -4 4 55 -55 502 -502 123 -123 73 -73 -90 90 -32 32 67 -67 -1 1 350 -350 3 -3 -99 99 -100 100

Procvičení – další příklady v PS od str Procvičení – další příklady v PS od str. 141 po kliknutí jsou příklady k dispozici v pdf verzi A B C 141/1 141/22 141/24 141/2 141/25 141/23 141/3 141/6 141/8 141/10 141/11 141/13 Kočí S., Kočí L.: Pracovní sešit podle Rámcového vzdělávacího plánu pro základní vzdělávání – Matematika 7. roč. 2. díl, TV Graphics Nový Malín 2007, pdf verze převzaty z www.2pir.eu