Za předpokladu požití glóbusu, mapy světa, psacích potřeb.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLANETA ZEMĚ 3.planeta od Slunce s výrazně odlišnými vlastnostmi oproti ostatním palnetám: ideální velikost umožňuje dostatečnou gravitaci pro udržení.
Advertisements

Od vigvamů k mrakodrapům.
PODNEBÍ.
Evropa-jeden ze světadílů
Tvar a rozměry Země.
Orientujeme se na planetě Zemi
AFRIKA Geografická poloha.
AMERIKA.
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Zeměpisná poloha 6. října 2005.
Rozmanitost podmínek života na zemi
AMERIKA.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Pohyby Země Planeta Země se pohybuje obrovskou rychlostí, kterou lidé vůbec nevnímají.
Určování zeměpisných souřadnic
Vědomostní soutěž ze zeměpisu
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Riskuj OPAKOVÁNÍ O ZEMI.
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
SVĚTOVÉ STRANY , POLEDNÍKY A ROVNOBĚŽKY
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Amerika.
Zeměpisná poloha.
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Glóbus- model Země autor VM:Ondřej.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Glóbus Glóbus - zmenšený model Země - má své měřítko
VY_32_INOVACE 01 Úvod do Ameriky - poloha, rozloha, členitost
AMERIKA poloha, rozloha, členění
Asie – hranice, přírodní poměry INTERAKTIVNÍ TEST
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
GLÓBUS.
VY_32_INOVACE_09_Oceány (1) (2) (SADA ČÍSLO 6). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Bc. Milena Švermová Datum (období), ve kterém.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Světadíly Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Rudická. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Poloha, rozloha, členitost
NÁZEV PLANETA SE VYJADŘUJE TAKÉ POJMEM
PLANETA ZEMĚ Martin Fišera.
Tvar a rozměry Země.
EU OPVK – III/2 – A3 – 7/22 – Rak Petr Předmět Zeměpis, 8.ročník ZŠP. Vytvořeno 2011/2012.
Podnebí, podnebné pásy.
Časová pásma.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ – Pevniny a oceány Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
GLÓBUS. obsah  pohled do historie  glóbus  barevnost na glóbusu  měřítko glóbusu  kontrolní otázky.
A FRIKA – PŘÍRODNÍ PODMÍNKY I. Autor: Hana Brýdlová.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_2.PLANETA ZEMĚ Téma: Planeta Země Číslo projektu:
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
PLANETA ZEMĚ SVĚTOVÝ OCEÁN, KONTINENTY a OSTROVY.
1. AMERIKA POLOHA, ROZLOHA, ČLENITOST VY_32_INOVACE_12_Z5 ZŠ a MŠ HEJNICE 2011 Martina Holoušová.
Zeměpis Světadíly a oceány VY_32_INOVACE_04_ZEMĚPIS_SVĚTADÍLY_A_OCEÁNY
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_29_VLASTIVĚDA
VY_32_INOVACE_Vac_II_01 Afrika –poloha, rozloha,členitost
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ Členění zemského povrchu I. Autor
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 14_Základní oblasti Země
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Vzdělávací materiál: Afrika Operační systém: Windows XP Professional
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Světadíly Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Obecná charakteristika kontinentu
zpracovaný v rámci projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
VY_52_INOVACE_06_02_Evropa (poloha, členitost, rozloha)
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_01_Světadíly_a_oceány_ib2 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_21_PODNEBNÉ PÁSY
Transkript prezentace:

Za předpokladu požití glóbusu, mapy světa, psacích potřeb. Planeta Země Za předpokladu požití glóbusu, mapy světa, psacích potřeb.

Opakování ze 4. ročníku Vysvětli rozdíl mezi glóbusem a mapou. Jaký přibližný tvar má planeta Země? Jaký je rozdíl mezi zobrazením zemského povrchu na mapách a na glóbusu? Vyznač zeměpisnou síť, zvýrazni rovník.

Glóbus Rovník rozděluje zeměkouli na polokouli ________ a polokouli ________. Poledník nultý rozděluje zeměkouli na polokouli ________ a polokouli ________. Vyjmenuj 6 světadílů. Jaký je význam slova kontinent? Ukaž na glóbusu světadíly a oceány.

Oceány Břehy Evropy omývá ze severu___________ oceán, ze západu ___________ oceán, z jihu ___________ moře. Světový oceán tvoří(4-5-6) oceánů a kterých? Ukaž na mapě, které oceány a z které světové strany omývají břehy jednotlivých světadílů. Z mapy vyčti název moře, které odděluje Evropu a Afriku. Je Evropa od Asie oddělena oceánem?

Podnebné pásy Planeta Země obíhá kolem ______________. Co znamená intenzita slunečního záření? Kde na glóbusu nalezneme polární pásy, mírné pásy, tropické pásy? Mezi tropickým a mírným pásmem je pás __________. Který podnebný pás je nejchladnější a který nejteplejší?