Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Reklamní trh Reklamní trh (v tomto příspěvku) = TV, tisk, rádio, outdoor, in-store, internet, kino Celkem cca 26 mld Kč v roce 2008 (čisté výdaje včetně provizí agentur) Nezahrnuty letáky – investice může dosahovat až 9 mld Kč v roce 2008
Dynamika reklamních výdajů 2007: rok slabý na marketingové události (sport, volby,…), nejsou velké vstupy nebo rebrandingy 2008: pozitivní faktory - ekonomicky růst, sportovní události (ME ve fotbale, Olympijské hry), vysoká inflace ceny TV prostoru negativní faktory - výrazné zvýšení životních nákladů obyvatel (energie, nájmy, potraviny) a daňová reforma → omezení spotřeby obyvatelstva; velcí inzerenti - - mobilní operátoři - plánují výrazné snížení investic do komunikace
Internet jako médium Internetem je médium a platforma zároveň V ČR jsou inzerenti z pohledu internetu opatrní a konzervativní Internet umožňuje stále více možností komunikace: technologické - nové formáty, zlepšující kvalita připojení, širší využití interaktivity, rozvíjející se sw a hw uživatelské - stále rostoucí počet uživatelů internetu v ČR obsahové - rozšiřující se nabídka obsahu serverů a jejich zaměření Návratnost investic? Málokterý inzerent je schopen ji vyčíslit nebo odhadnout → prostor pro rozvoj obchodování na internetu
Investice do jednotlivých mediatypů (mld Kč)
Vývoj Nejvýznamnějším prvkem v ČR je televize - ovlivňuje zbytek mediálního trhu z pohledu alokace rekl. rozpočtů Dynamicky se rozvíjející komunikačními kanály: internet a in-store Média, která se vyvíjejí málo či vůbec pak logicky nejsou schopna získat z komunikačních rozpočtů více než v předchozím roce