Název Rodokmen   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak ovlivňuje můj život současná technika
Advertisements

Název Oběhová soustava člověka
O Název Popeleční středa, půst O Šablona CZ.1.07/1.4.00/ O Poř.číslo 11 O Autor šablony Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS O Datum
Název Stravovací zvyklosti
Úprava fotografií - koláž
Název Dělení moderní hudby
Název Ontogeneze člověka
Název Zuby, péče o ně   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo
O Název Desatero O Šablona CZ.1.07/1.4.00/ O Poř.číslo 12 O Autor šablony Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS O Datum
Název Renesance v Čechách
Název Recyklace skla Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
ICT Zvuk - tón Anotace: Materiál slouží k seznámení s hudebními pojmy. Prezentace obsahuje úkoly k procvičení pojmů, je prezentována interaktivně.
Malování Windows Název materiálu: VY_INOVACE_xxx_malovani
Rodokmeny, křížení, vzorové příklady
Rodokmeny, křížení, vzorové příklady
O Název Romantismus v Čechách O Šablona CZ.1.07/1.4.00/ O Poř.číslo HV 5 O Autor šablony Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS O Datum
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Název Dělení hudby   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo HV 4
Označení vzdělávacího materiálu (kód): VY_32_INOVACE_TE_3 Název školy: Základní škola Velké Opatovice, okres Blansko Název programu: Operační program Vzdělávání.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_146_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Název Budovatelské písně
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Název Výživová pyramida
Rodokmeny, křížení, vzorové příklady
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Tabulkový procesor – Excel 2010 Listy
Gonosomální dědičnost
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_33_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Piktogramy – co je to?.
Název Tělesné typy lidí
Název Recyklace PET Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 8
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Název Nebezpečí kouření
  Název Sexuální chování člověka Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo
Název Prenatální vývoj člověka
Heritabilita multifaktoriálních chorob, Dědičnost vázaná na pohlaví
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Jak vytvořit webovou stránku HTML Je základ každé webové stránky. Naučit se jej není složité a můžete říct „tento web jsem udělal/a já“
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
Název Folková hudba Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo HV 7
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
M ALOVÁNÍ Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/10.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Název Vztahy v rodině   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo
Název Náhradní rodinná péče
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
Označení vzdělávacího materiálu (kód): VY_32_INOVACE_TE_1 Název školy: Základní škola Velké Opatovice, okres Blansko Název programu: Operační program Vzdělávání.
Název Dopravní výchova - křižovatky
Název Třídění odpadů   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
Název Hudební značky, notace
Název Dopravní výchova - značky
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ICT – 2 – 3 – 4 Hudební výchova PL - Pexetrio
Binomická věta Existují-li 2 alternativní jevy s pravděpodobnostmi p a q (q =1- p), četnosti možných kombinací p a q v serii n pokusů jsou dány rozvinutím.
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word - odrážky Co se všechno naučíme??? Vkládat, upravovat a odsazovat.
Rodopis – pomocná věda historická GENEALOGIE. zkoumá vztahy mezi lidmi, které vyplývají z jejich společného původ studium: jednotlivců druhů vztahů.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
POMOCNÉ VĚDY HISTORICKÉ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vyvození a procvičení učiva
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
GENEALOGIE II I. ročník, 2. semestr, 3. týden
Transkript prezentace:

Název Rodokmen   Šablona CZ.1.07/1.4.00/21.2698    Poř.číslo Autor šablony Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS Datum

http://konstelace. nebesa http://konstelace.nebesa.cz/obrazky/obr%C3%A1zky-oedipus-sfinga/genealogie/strom-rodokmenu.jpg RODOKMEN

Metodika Procvičení příbuzností a vztahů v rodině pomocí pracovního listu Seznámení s genealogií Žáci dokáží sestavit svůj jednoduchý rodokmen pro tři generace a orientují se v něm Žáci dokáží popsat pokrevní vztahy v rodině

Metoda genealogická Pomoci ní můžeme sestavit rodokmen. Můžeme sledovat výskyt určitého znaku v rodinách. Využití nejvíce v medicíně – choroby. Používá speciální značky.

Co si pamatuješ? Co je to genealogie? Můžu s její pomocí sestavit rodokmen. Používá speciální značky. Využívá se v medicíně.

Symboly čtverec značí muže kruh značí ženu kosočtverec označuje neurčené pohlaví Nositel sledovaného znaku má vyplněný symbol černou barvou

znaky pro pohlaví

Co si pamatuješ? Jak označíš v rodokmenu muže? Jak označíš v rodokmenu ženu? Jak označíš v rodokmenu neurčené pohlaví? Jak označíš v rodokmenu nositele znaku?

Ke znaku každého jedince můžeme napsat jeho aktuální věk Ke znaku každého jedince můžeme napsat jeho aktuální věk. Pokud jedinec už nežije, přeškrtneme jeho symbol. http://genetika.wz.cz/genealogie.htm

Jedinec, od kterého se rodokmen sestavuje se nazývá proband a označuje se šipkou.

U některých dvojčat není možné určit zygotnost. Dvojčata mohou být jednovaječná (monozygotní) nebo dvojvaječná (dizygotní). U některých dvojčat není možné určit zygotnost. dvojčata

Sňatek znázorníme rovnou čarou (sňatková čára). Dvojitá čára označuje sňatek mezi příbuznými jedinci. Rozvod označíme přeškrtnutím sňatkové čáry. sňatkové čáry

Co si pamatuješ? Kdo je to proband? Jak označíme úmrtí jedince? Ten, od koho se sestavuje rodokmen. Jak označíme úmrtí jedince? Přeškrtnutím symbolu. Jak označíme sňatek? Pomocí sňatkové čáry. Rozvod označíme…. Přeškrtnutím sňatkové čáry.

Jednoduchý rodokmen http://genetika.wz.cz/genealogie.htm

Rodokmen o třech generacích

Pracovní list Vytvoř svůj rodokmen pro tři generace, použij získané vědomosti.

Pracovní list – příklad vypracování

Zdroje http://www.genomac.cz/cz/mitogeno.php http://www.tvorbarodokmenu.com/ http://www.genealog.cz/ http://genetika.wz.cz/genealogie.htm U obrázků jsou zdroje uvedeny. Autorem textů a obrázků, není –li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Vyhnálková.