Limita posloupnosti (2.část) VY_32_INOVACE_ 22-23.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přednáška 10 Určitý integrál
Advertisements

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Geometrická posloupnost (Orientační test ) VY_32_INOVACE_22-16  Test obsahuje pět úloh.  U každé úlohy je aspoň jedna odpověď správná.  Na každou úlohu.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST
Limita posloupnosti (Orientační test )
PA081 Programování numerických výpočtů Přednáška 2.
LINEÁRNÍ ROVNICE.
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Algebraické výrazy: lomené výrazy
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Geometrická posloupnost (3.část)
7.
Posloupnosti a jejich vlastnosti (Orientační test )
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
NEKONEČNÁ GEOMETRICKÁ ŘADA
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Matematika II. KIG / 1MAT2 Přednáška 08
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_756.
Zlomky Porovnávání zlomků.
Lomený výraz – definice, vlastnosti
Limita posloupnosti (3.část)
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Posloupnosti a jejich vlastnosti (3.část)
Posloupnosti a jejich vlastnosti (2.část)
Posloupnosti a jejich vlastnosti (4.část)
Aritmetická posloupnost (Orientační test ) VY_32_INOVACE_22-12  Test obsahuje pět úloh.  U každé úlohy je aspoň jedna odpověď správná.  Na každou úlohu.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_751.
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Gottfried Wilhelm Leibniz
Číselné posloupnosti.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Druhá a třetí mocnina a odmocnina - shrnutí
Geometrická posloupnost (1.část)
Aritmetická posloupnost (3.část)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_752.
Geometrická posloupnost (2.část)
VY_32_INOVACE_22-01 Posloupnosti.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
STATISTIKA 3  Opakování základních pojmů VY_32_INOVACE_21-18.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Limita posloupnosti (1.část)
Aritmetická posloupnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_753.
Geometrická posloupnost – základní pojmy
Matematický žebřík – posloupnosti a řady Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Nekonečná geometrická řada Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + = + = + =  Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Mocnina součinu, podílu a mocniny
Základní škola Čelákovice
5.7 – 5.8 Usměrňování, částečné odmocňování
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Repetitorium z matematiky Podzim 2011 Ivana Vaculová
Aritmetická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
Střední škola obchodně technická s. r. o.
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

Limita posloupnosti (2.část) VY_32_INOVACE_ 22-23

Opakování základních poznatků o limitě posloupnosti:  Kdy říkáme, že je posloupnost konvergentní?  Kdy je daná posloupnost divergentní?  Co je to harmonická posloupnost?  Jaké vlastnosti má harmonická posloupnost?  Jak je definováno Eulerovo číslo e ?

Úloha 1 Dokažme, že posloupnost je konvergentní a vypočtěme její limitu.

Řešení úlohy 1 Platí, že Posloupnosti jsou konvergentní, a proto i posloupnost je konvergentní. Výpočet limity této posloupnosti:

Úloha 2 Vypočtěme dané limity a rozhodněme o konvergenci či divergenci příslušné posloupnosti: a) b) c)

Řešení úlohy 2 Vydělme čitatele i jmenovatele zlomku nejvyšší mocninou obou polynomů a uplatněme věty o limitách posloupností: a) b) c) KKD

Shrnutí poznatků z úlohy 2 Obecně platí pro limitu posloupnosti (r – stupeň polynomu v čitateli, s – stupeň polynomu ve jmenovateli): a) b) c)

Úloha 3 Rozhodněme o konvergenci či divergenci daných posloupností: a) b) c)

Řešení úlohy 3 O konvergenci (divergenci) těchto posloupností rozhodují vždy nejvyšší mocniny polynomů v čitateli a jmenovateli zlomku. Proto platí: a) b) c) KKD

Skupinová práce Vypočtěte limity posloupností: a) b) c) Návod: Ve zlomcích nejprve sečtěte n členů aritmetické posloupnosti.

Kontrola výsledků skupinové práce a) b) c)

Domácí úkol (teoretický) Kdy je  aritmetická posloupnost,  geometrická posloupnost konvergentní (divergentní)? Návod: Zvolte vhodné hodnoty  diference d v případě aritmetické posloupnosti,  kvocientu q v případě geometrické posloupnosti a odpovězte na položenou otázku.

Děkuji za pozornost. Autor DUM: RNDr. Ivana Janů Autor příkladů: RNDr. Ivana Janů