Identifikátor materiálu: EU OPVK ICT2-4/Vl01

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MANUFAKTURA A PRVNÍ STROJE
Advertisements

Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl06
VY_06_ Vla5_7p PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Osvícenství Marie Terezie Josef II.
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl05
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl20
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl04
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl08
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl10
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl09
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl16 ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst,
Polovodiče 1 Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl13 ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst,
České země za třicetileté války
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS,DUM 13
Marie Terezie, Josef II. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Registrační číslo projektu:
 2. polovina 18. století  člověk se má řídit spíše rozumem než vírou  má být tolerantní  smyslem života je důstojnější život na zemi  viz učivo literatury.
Osvícenství 2. pol. 18. století VY_32_INOVACE_145 pro 5. ročník ZŠ
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
století vznik kapitalistické společnosti
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMarie Terezie a Josef II. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje dobu.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Osvícenství.
Marie Terezie Mgr. Štěpán Rubíček.
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceČechy v době baroka Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje poznatky.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XX_ ČJS, DUM 19
ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst, zkoumat a tvořit AnotaceŽák se seznámí.
Národy světa Název školy
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 15
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl11
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl17
MARIE TEREZIE JOSEF II..
VY_32_INOVACE_17_Čeští vynálezci
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Optika Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F20 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Osvícenství Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3614_Osvícenství Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
OBJEVY KOLEM NÁS Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost 5 Autor: Mgr. Martina Durinová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_30_ČS TEMA: Osvícenství ČÍSLO.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_1189_ROZVOJ VĚDY A TECHNIKY Téma: MANUFAKTURA,
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
 Autor: Eva Žárová  Datum vytvoření: říjen 2011  Ročník: 8.  Vzdělávací oblast: Člověk a společnost  Vzdělávací obor: Dějepis  Tematický okruh: Osvícenský.
Dějiny ČR Josef II. - osvícenÝ panovník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Parní stroj VY_32_Inovace_09KR-3
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, Lidé a čas. Název.
Novověk – Marie Terezie, osvícenství
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Život na vesnici v době vlády Marie Terezie (18. století)
Osvícenectví Název: VY_32_inovace_16 Vlastivěda-mladší české dějiny
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Dějiny ČR Marie Terezie - osvícená panovnice
Rozvoj vědy a změny ve společnosti – konec 17. a 18. století
Osvícenství.
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
Transkript prezentace:

Identifikátor materiálu: EU OPVK ICT2-4/Vl01 Škola Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1217 Název projektu Máme šanci číst, zkoumat a tvořit Anotace Žák se seznámí s historickým obdobím osvícenství a s osobnostmi tohoto historického období. Autor Mgr. Štěpán Rubíček Název Osvícenství Vzdělávací oblast – Vzdělávací obor Člověk a jeho svět – vlastivěda Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Stupeň a typ vzdělávání ZŠ – I. stupeň Typická věková skupina 5. ročník Datum / období vzniku VM Prosinec 2012

Osvícenství Mgr. Štěpán Rubíček

Zajímá Vás téma dnešní hodiny? Tak zkuste vyplnit tuto křížovku Umělecký sloh v českých zemích v době 17.-18.st Objevy – viz. Kryštof Kolumbus, Amerigo Vespucci 3. Lidé žijí ve městě a na …. 4. Člověk, který nevěří v boha – hanlivě 5. Katolická slavnost 6. Učitel národů 7. Jazyk učenců – označovaný jako esperanto 8. Karel IV. Založil instituci pro vzdělávání 9. Označení práce za kterou bylo málo peněz 10. Podomácku vyráběná cihla 11. Po 30-ti-leté válce byl uzavřen mír Zajímá Vás téma dnešní hodiny? Tak zkuste vyplnit tuto křížovku

Umělecký sloh v českých zemích v době 17.-18.st A R O K Objevy – viz. Kryštof Kolumbus, Amerigo Vespucci Z Á M O Ř S K É 3. Lidé žijí ve městě a na …. V E S N I C

4. Člověk, který nevěří v boha – hanlivě C Í Ř 5. Katolická slavnost P R O C E S Í 6. Učitel národů K O M E N S Ý 7. Jazyk učenců – označovaný jako esperanto – mluvili s ním ve starověkém Římě L A T I N

8. Karel IV. založil instituci pro vzdělávání Dodnes je v Praze – Karlova … U N I V E R S T A 9. Označení těžké práce za kterou bylo málo peněz R O B T A 10. Podomácku vyráběná cihla - sušením V E P Ř O I C 11. Po třicetileté válce byl uzavřen … M Í R

Téma dnešní hodiny zjistíte z křížovky B A R O K Z Á M Ř S É V E N I C Í P Ý L T U

Osvícenství Už jsi někdy slyšel slovo Osvícenství? Víš, co znamená osvícený člověk? Osvícenství = světlo vnesené do temnoty světlo = rozum a znalosti temnota = neznalost a víra

Osvícenství 17.-18.st Poprvé se objevuje v Anglii, Francii a v Německu Objevují se učenci, kteří se snažili „osvítit“ lidi Osvícenci spatřovali pokrok ve vzdělání a v osvětě Podle osvícenců se šlechta i králové měli starat o své poddané – vzniká spousta nových zákonů, kterým se říká reformy – jsou nové a převratné

Co přinášelo Osvícenství Hlavním úkolem osvícenství bylo omezit moc církve Ukázalo se totiž, že mnoho objevů (zámořské objevy, vynálezy) nemělo s vírou nic společného Učenci si začali klást otázky, jak různé věci fungují, a snažili se objevit, jak příroda a její zákony pracují Církev tak začala ztrácet moc i svůj majetek

Doba osvícenská je dobou mnoha významných přírodovědných objevů

Vznikají první encyklopedie Jaké encyklopedie znáš? Říká ti něco Diderotova encyklopedie? Denis Diderot – byl zakladatelem encyklopedistů

Fyzika Isaac Newton Zakladatel mechaniky – 3 Newtonovy zákony Povídku o padajícím jablku snad znají všichni

Období objevů Vynález bleskosvodu – Prokop Diviš

Další objevy James Watt – vynalezl roku 1765 parní stroj Parní stroj nejdříve sloužil k čerpání vody z dolů Pokusy s tažením vozů byly až později

Bratři Montgolfierové – 1783 první horkovzdušný balón.

Osvícenství v českých zemích Marie Terezie Založení povinné školní docházky Josef II. – syn Marie Terezie Toleranční patent, zrušení nevolnictví

Lehké zopakování na závěr Co znamená pojem osvícenství? Co za vynálezy osvícenství přineslo? Znáš nějaké představitele osvícenství? Kde se osvícenství poprvé objevilo? Proč neměla církev ráda osvícenství?

Seznam použitých zdrojů: Fotografie dostupné jako volné dílo z Wikimedia Commons ke dni 10. 12. 2013: Louis-Michel van Loo. Web Gallery of Art. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Louis-Michel_van_Loo_-_Portrait_of_Denis_Diderot_-_WGA13440.jpg Godfrey Kneller. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:GodfreyKneller-IsaacNewton-1689.jpg Jan Vilímek. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jan_Vil%C3%ADmek_-_Prokop_Divi%C5%A1.jpg Bohemianroots. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prokop_Divis_rodny_domek.jpg Kropsoq . Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:2006_Ojiya_balloon_festival_011.jpg Panther . Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Steam_engine_in_action.gif