Vynález lodě na parní pohon a lodního šroubu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LODNÍ DOPRAVA.
Advertisements

Aktualita na kterou jste se nemohli dočkat
PARNÍ STROJ Zpracovali
Parní stroj Info.
Parní stroj.
Vynálezci Klikneš-li na barevné popisy obrázků, objeví se ti životopisy vynálezců a podrobné popisy jejich vynálezů.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Otázka č.17 a) Klikové mechanismy.
TEPELNÉ MOTORY.
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Parní stroj.
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Grantový projekt multimediální výuky
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Tepelné motory. Tepelné motory Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
MOTORY Ondřej Hornig 2006.
Tepelné stroje -motory
Kryštof Klika, Lukáš Svoboda
Tato prezentace byla vytvořena
Svět techniky a já.
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
James Watt * Greenock Handswort.
SPALOVACÍ MOTORY.
Čtyřdobý zážehový motor
Parní stroj a spalovací motory
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: James Watt Šablona: III/2
Významné osobnosti fyziky a chemie James Watt
Rozdělení motorů Parní motry
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
Vypracovala: Nikola Dudíková
Parní stroj Parní stroj je nejstarší tepelný motor.
Ondřej Kašík 8.B oo9. Parní stroj - je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou, nejčastěji rotační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Spalovací Motory Benzínové
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_1189_ROZVOJ VĚDY A TECHNIKY Téma: MANUFAKTURA,
P ARNÍ STROJ Daniel Glosík 8.B. Parní stroj je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou. Schéma práce stroje.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Klady a zápory parní energie: Zápory: 1)výsledná účinnost 5% – 15% energie Klady: 1 ) vysokou spolehlivostí a schopností práce 2)nevadí přetížení.
Jana Máčková, 8.B. - - Pístový tepelný stroj - - Přeměna tepelné energie na energii mechanickou - - První mechanický stroj – Hérón Alexandrijský (1.století)
Michaela Sieglova 8.B. → nejstarší tepelný motor → Přeměňuje část vnitřní energie paliva uvolněné hořením na energii mechanickou → vynálezce James Watt.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_7_Průmyslová revoluce Téma:
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
TITANIC V PRAZE Na světové výstavě Titanic se žáci IX. A a B seznámili nejen s osudy legendárního Titaniku, ale také s bouřlivým obdobím technických objevů.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
Pístové spalovací motory
Klikový mechanismus Ing. Bc. Petra Řezáčová
TEPELNÉ MOTORY.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny ČR Vynálezy mění svět
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_17
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Opakujeme dějepis na II. stupni
Manufaktury Začínají vznikat v polovině 18. století
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
Parný stroj Adriána Andrášová 1.A.
Železniční doprava 19. stol.
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_24_19._století_století_páry_vynálezy_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Průmyslová revoluce v Anglii
Transkript prezentace:

Vynález lodě na parní pohon a lodního šroubu

PARNÍ STROJ První fungující parní stroj postavil v roce 1712 Thomas Newcomen - pro vysávání vody z dolů v Anglii 1784 parní stoj s vysokým výkonem - James Watt velké rozšíření v průmyslu První parní lokomotivu sestrojil roku 1815 George Stevenson

LODNÍ ŠROUB Lodní šroub - rotačním pohybem vytváří sílu a loď pohání. Šroub urychluje masu vody směrem vzad a výsledkem je reakční síla využitá k pohybu lodi. Pohon lodě pomocí parního stroje a šroubu si nechal patentovat český vynálezce Josef Ressel v roce 1827

JAK PARNÍ STROJ FUNGUJE Hořením paliva vzniká teplo, které přeměňuje vodu na vodní páru Párou je plněn parní válec Následuje tzv. expanze páry - pára koná práci (hýbe pístem) a zároveň klesá její tlak a teplota V parním stroji pára pohybuje pístem a pomocí ojnice a klikové hřídele je takto vzniklá energie převáděna ke kolům nebo k lodnímu šroubu

PARNÍ POHON TITANIKU Pro pohon lodních šroubů bylo instalováno celkem 29 parních kotlů o průměru 5 m Kouř z kotlů byl odváděn do tří 19 metrů vysokých komínů s přirozeným tahem V kotlích se vyvíjela pára pro 2 čtyřválcové  parní stroje s třístupňovou postupnou expanzí, každý o výkonu 15 000 koní  Parní stroje poháněly tři lodní šrouby, prostřední se čtyřmi listy, krajní se třemi listy. Maximální rychlost lodi byla odhadována 44 km/h

PARNÍK PAROLOĎ TITANIC 1912 největší osobní parník světa. Byl určen pro převoz cestujících (až 2600 lidí) a pošty mezi Evropou a Severní Amerikou O provoz lodě a o cestující se staralo 900 členů posádky Ztroskotal již během své první plavby 14. 4. 1912 v 23:40. Parník se srazil s ledovcem Zahynulo kolem 1 500 cestujících a členů posádky. Příčinou vysokého počtu obětí byl nedostatek záchranných člunů a špatná organizace záchranných prací