1 Tisková konference Newton House, Praha, 10.3.2006 Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
Advertisements

Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva Cíle a financování informační kampaně na podporu digitalizace.
Stanovisko TV Nova K TPP TV Nova podporuje digitalizaci  Společnost CET 21 se jako jeden z vůdčích subjektů procesu přechodu zemského.
Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které.
Milan Šmíd - Tisková konference UPC UPC European Television Survey české detaily Co ještě ukázal panevropský televizní průzkum UPC?
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
DIGIMEDIA 2013 Nové horizonty rozhlasového vysílání Marcel Procházka České Radiokomunikace a.s. 13. června 2013.
Projekt empirického výzkumu
Satelit – nadpozemské řešení digitalizace TV příjmu červen 2009.
Postoje k mobilnímu marketingu Alena Ivánková Research Project Manager, MEDIARESEARCH 13/10/2010 – Mobile Internet Forum.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů Postoje české společnosti k náhradní rodinné péči Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Analýza dat.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_08.
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Příchod set-top-boxu do domácnosti Kvalitativní průzkum z Domažlic o vztahu digitalizace a diváků Jan Kálal, FSV UK.
Tazatelská síť.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Spotřebitelský výzkum
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Workshop SFDP - Telč 2007 Fotogrammetrické firmy v České republice - průzkum současného stavu Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Bc. Tereza Klečková Telč, 22. -
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Satelit = HDTV do každé domácnosti září Limity pro rozvoj HDTV Dostupnost signálu HDTV Vybavenost domácností televizory zobrazujícími HDTV Cenová.
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
KAM UTÍKAJÍ TV DIVÁCI Červen 2009 / Ředitel společnosti: Jan Tuček / Client Service Manager: Petr Zvára / STEM/MARK, a.s.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Praktikum 4c: Tabulky, baterie otázek 16/5/08. Tabulky - metoda popisu dat.
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
Důležitost digitalizace Červen 2009 / Ředitel společnosti: Jan Tuček / Client Service Manager: Petr Zvára / STEM/MARK, a.s.
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
Televizory nové generace: od HDTV k internetu a 3D VIII. kulatý stůl DigiZone.cz Tereza Šimečková – Předsedkyně představenstva David Satranský – Ředitel.
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
Divák musí vědět, kdy a proč by měl investovat do nové televize Marcel Procházka Ředitel regulace a strategie DVB-T2 Televizní digitalizace
Strategie rozvoje pozemního televizního vysílání 1. prosince 2015 Konference Asociace regionálních a lokálních televizí Marcel Procházka Ředitel regulace.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Strategie rozvoje zemského televizního vysílání 3. prosince 2015 Volební výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky Martin Gebauer Generální.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Ochrana divoké přírody očima české veřejnosti 2015 Zpráva z reprezentativního výzkumu Jan Krajhanzl, Jan Skalík, Ondřej Špaček, Tomáš Chabada, Karel Čada,
Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský.
Výzkum veřejného mínění
Závěrečná zpráva ze sociologického výzkumu
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Hodnota vnímaná zákazníkem
Informace k realizaci procesu přechodu na digitální vysílání
VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU 2014 OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
průběžná zpráva z 1. etapy sběru dat
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Výzkum veřejného mínění
Sociologický výzkum II.
Příchod set-top-boxu do domácnosti
průběžná zpráva z 2. etapy sběru dat
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Děti a rádio Michal Kormaňák Account Director Ipsos Public Affairs
Co říká česká veřejnost?
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Sociologická analýza postojů a názorů obyvatel MČ
Transkript prezentace:

1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh"

2 Cíle projektu: Monitoring vstupní fáze digitalizace televizního vysílání v České republice ve vybraných oblastech: 1) Chování respondentů na TV trhu v současnosti 2) Jaká je současná informovanost české populace o digitálním televizním vysílání 3) Identifikovat postoje a chování české populace ve vztahu k digitálnímu vysílání 4) Jaké jsou preference programů a služeb digitálního vysílání českou populací 5) Identifikovat postoj a vztah české populace k reklamě 6) Identifikace dotazovaných domácností-sociodemografie

3 Metodika projektu: DOBA TRVÁNÍ PROJEKTU:- leden – únor 2006 SBĚR DAT: – METODA VÝZKUMU:- kvantitativní výzkum na reprezentativním vzorku populace ČR. - Sběr dat formou standardizovaného strukturovaného osobního rozhovoru metodou FACE TO FACE a Pen and Paper prostřednictvím proškolených tazatelů agentury Respond & Co přímo u respondentů v domácnostech. CHARAKTERISTIKA VÝBĚROVÉHO SOUBORU:- kvótní výběr podle standardních sociodemografických proměnných VELIKOST VÝBĚROVÉHO SOUBORU: - celkově bylo provedeno 1250 rozhovorů. Do závěrečného zpracování bylo zařazeno 1227 rozhovorů. OBSAH A STRUKTURA DOTAZNÍKU: - Obsah a struktura dotazníku byla navržena společností Hermés. Finální verze dotazníku byla schválena po realizaci předvýzkumu, ve kterém probíhalo testování pochopení obsahu otázek. Rozhovor probíhal v průměru minut. PŘESNOST VÝSLEDKŮ VÝZKUMU:- Výsledky výzkumu lze interpretovat s přesností +/- výběrová chyba 2,9 %. KONTROLA TAZATELSKÉ SÍTĚ:- více stupňová kontrola tazatelské sítě dle standardů Esomar-u ( % kontrolovaných dotazníků u každého tazatele.

4 Grafické výstupy Chování respondentů na TV trhu v současnosti JSME "TELEVIZNÍ NÁROD" MÁME MÁLO SPORTU

5

6

7

8 Grafické výstupy Jaká je současná informovanost české populace o digitálním televizním vysílání MÁME MÁLO INFORMACÍ informace, informace, informace

9 6. Slyšel(a) jste již o připravovaném pozemním (terestrickém) digitálním televizním vysílání ? NE; 36% ANO; 64% zdroj: Respond & Co, 2m 2006, N=1227 respondentů, celé území ČR

10

11

12 Grafické výstupy Identifikace postojů a chování české populace k přechodu na digitálnímu vysílání ZATÍM MÁME DOST ČASU

13 nevím ; 6,5% rozhodně ano ; 13,0% spíše ne ; 35,9% spíše ano; 28,3% rozhodně ne ; 16,3% zdroj: Respond & Co, 2m 2006, N=1227 respondentů, celé území ČR 11. Pozemní vysílání v České republice bude nejpozději v letech plně digitalizované, analogové vysílání přestane zcela existovat. Řekněte mi, prosím, zda byste měl(a) zájem o příjem pozemního digitálního televizního vysílání dříve než od roku , řekněme v horizontu do 1-2 let?

14 Z jakých důvodů nemáte zájem o digitální vysílání? 32,1% 30,2% 24,2% 22,1% 20,8% 6,3% 4,4% 3,2% 1,1% 2,3% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% stále bude fungovat analog.vysílání nemám o digi vysílání informace počkám až na zkušenosti známých počkám si, až se stávající vypínání vypne pořizovací náklady jsou příliš vysoké nevím, co bych proto měl udělat digi vysílání nepřinese nic nového nemám zájem sledovat televizi jiné ostatní zdroj: Respond & Co, 2m 2006, N=1227 respondentů, celé území ČR

15

16 Grafické výstupy Preference programů a služeb digitálního vysílání, cena set-top-boxů a klíčové faktory  kvalita příjmu, obrazu a zvuku BEZ následných omezení  chybějí informace o tom, co digitální vysílání může divákovi přinést  cena set-top-boxů se začíná snižovat

17

18

19 3,1% 2,0% 9,3% 7,7% 24,6%29,8% 35,5% 35,2% 27,5% 25,3% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% tématické programy plnoformátové programy 5 - rozhodně zajímavé 4 - spíše zajímavé 3 - ani zajímavé, ani nezajímavé 2 - spíše nezajímavé 1 - rozhodně nezajímavé zdroj: Respond & Co, 2m 2006, N=1227 respondentů, celé území ČR 16. V rámci digitálního vysílání začnou vysílat nové televizní programy. Tyto programy mohou mít dvě základní zaměření a to tématické a plnoformátové.

20

21

22 nevím; 5,5% nejsem si jistý jestli ano nebo ne ; 19,6% NE ( rozhodně +spíše NE): 53% ANO (rozhodně+spíše ANO: 21,8% 23. V souvislosti s možnostmi digitálního vysílání se mluví také o interaktivitě a interaktivních službách. Rozhodnete se pro tyto služby nyní? zdroj: Respond & Co, 2m 2006, N=1227 respondentů, celé území ČR

23

24

25

26

27 Děkujeme za pozornost. celou dnešní prezentaci naleznete na otevíráme blok OTÁZKY A ODPOVĚDI

28 Děkujeme za pozornost.