Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

Dokončení textu Čtenářská gramotnost.
Zásady pro tvorbu dotazníků
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Dotazník rozhovor Pozorování Kazuistika
Hodnocení prací posílaných tutorovi k opravě PhDr. Miroslava Dvořáková 2008.
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Kvalitativní výzkum.
„Metodická činnost“ Krajského úřadu Královéhradeckého kraje Oddělení legislativní a právní.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
4. KONSTRUKCE DOTAZNÍKU Pravidla a doporučení.
TVORBA PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ lektor: Mgr. A. Peříková
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Výzkum bývá intenzivnější než průzkum.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Tazatelská síť.
Téma: Sociologické metody Vypracoval: Mgr. Milan Pilař.
PRVOKONTAKT Fórum terénní práce, Tomáš Žák, Hana Viktorová, Pavla Pohlreichová, Miroslav Giljan.
Vlastní hodnocení školy
Základy pedagogické metodologie
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Hodnocení ve vzdělávání dospělých Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Hodnocení pedagogické činnosti studenty 2005/2006.
Cílená zpětná vazba Metody pro reflexi v EV.
Druhy otázek.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Metody výzkumu Dotazník.
Autor: Mgr. Dana Forýtková
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Za akademický rok 2013/2014 Hana Kolářová proděkanka LF UP.
Úvodní informace Informatika pro ekonomy I LS 2012/2013.
Vytvoření a vložení Typy grafů
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Úvodní informace Informatika v agrobyznysu LS 2011/2012.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
Lektor: Ing. Ludmila Brestičová Vítejte na dnešní přednášce.
Metody sociálního výzkumu 4. blok Denní studium LS 2008/2009.
Zásady tvorby dotazníků Radka Štěpánová, IBA MU. Stavba dotazníku Úvod Otázky Identifikace.
CHYSTÁME SE PSÁT DOPIS POKYNY A RADY ZÁSADY NA ÚVOD O DOPIS JE VIZITKOU AUTORA, ORGANIZACE O S P R Á V N O S T  VĚCNÁ  SLOHOVÁ  JAZYKOVÁ  ESTETICKÁ.
Centrum informatizace a výpočetní techniky, Západočeská univerzita v Plznihttp:// Ukázky použití šablony a problémy s jednotným vzhledem.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
Projekt Mapa školy Jihlava,
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_77
REGIONÁLNÍ ANALÝZA II ÚKOL 2.
DOTAZNÍK Zásady tvorby dotazníku Termín návratnosti
Název posteru [velikost 48, písmo Arial Bold]
pitná příprava před CT vyšetřeními
Dotazník rozhovor Pozorování Kazuistika
Metody a techniky výzkumu II.
Informatika pro ekonomy I LS 2009/2010
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007

PRAVIDLA PRO KONSTRUKCI DOTAZNÍKU  anonymita  krátkost  návaznost otázek  jasné a jednoznačné otázky  jedna otázka = jedna požadovaná informace  ne sugestivní otázky  jasné, vyčerpávající, vzájemně se vylučující možnosti odpovědí  symetrické možnosti odpovědí  přitažlivost

DRUHY OTÁZEK V DOTAZNÍKU I. OTEVŘENÉ respondenti na ně odpovídají svými slovy, zcela volně respondenti na ně odpovídají svými slovy, zcela volně Příklad Příklad Napište, prosím, svůj názor na atmosféru při tutoriálu: Napište, prosím, svůj názor na atmosféru při tutoriálu: ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ………………………………………………………………

II.POLOUZAVŘENÉ respondent si může vybrat z nabízených odpovědí, nebo se vyjádřit vlastními slovy, pokud nabízené možnosti neodpovídají jeho situaci Příklad Zakřížkujte, které metody výuky byly v této disciplíně využity:  doslovné čtení textu lektorem  přednáška  přednáška s diskusí  diskuse  problémové metody (případové studie, hraní rolí, apod.)  individuální konzultace studentů s lektorem  jiné … napište jaké …………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………

III. UZAVŘENÉ dávají respondentovi k dispozici určitý výčet odpovědí, z nichž si má vybrat a) otázka škálová Atmosféra při tutoriálu byla: přátelská napjatá b) otázka dichotomická Vyhovovala Vám atmosféra při tutoriálu?  ano  ne

c) otázka polytomická Jaká byla podle Vás atmosféra při tutoriálu?  velmi přátelská  spíše přátelská  spíše napjatá  velmi napjatá nebo: Atmosféra při tutoriálu byla příjemná.  zcela souhlasím  spíše souhlasím  nevím  spíše nesouhlasím  zcela nesouhlasím

nebo: Který výrok podle Vás nejlépe charakterizuje atmosféru při tutoriálu:  atmosféra na tutoriálu byla pravdu příjemná  ačkoliv se tutor snažil, atmosféra nebyla příliš příjemná  ačkoliv se účastníci snažili, atmosféra nebyla příliš příjemná  atmosféra na tutoriálu byla napjatá

POČET ÚČASTNÍKŮ TYPVÝUKYTYPEVALUACE DOTAZNÍK 30 + prezenčnídistančnísumativní ROZHOVOR - 30 prezenčníformativnísumativní POZOROVÁNÍ prezenčníformativní NE-TRADIČNÍ TECHNIKY - 30 prezenčníformativníSumativní SROVNÁNÍ EVALUAČNÍCH TECHNIK

Tipy pro tvorbu dotazníku I.  Na začátek dotazníku vždy přiložte nebo ústně vysvětlete pokyny (jak vyplňovat, kdy, kam a komu po vyplnění odevzdat, atp.)  Dávejte pozor na gramatické chyby!  Ve všech větách by měla být slovesa  Při oslovení se používá ve slově VÁS malé „v“ (pokud nejde o oslovení jedné konkrétní osoby)

Tipy pro tvorbu dotazníku II.  Pečlivě zvažte, zda je vhodné vašim respondentům vykat nebo tykat  Snažte se, aby dotazník byl opravdu anonymní a aby účastníci o tom byli přesvědčeni  V dotazníku neuvádějte zbytečné otázky, ptejte se opravdu jen na to, co potřebujete vědět

Tipy pro tvorbu dotazníku III.  U škálových otázek pečlivě zvažte velikost škály (lichá x sudá, počet bodů)  Škála by měla být vyrovnaná - tzn. měla by obsahovat stejný počet kladných i záporných možností odpovědí  Škálu vytvořte tak, aby byla pro respondenty „uživatelsky příjemná“

Tipy pro tvorbu dotazníku IV.  Po grafické stránce přizpůsobte dotazník uživatelům (velikost a typ písma, obrázky, atd.)  Vždy si před konečnou úpravou a distribucí dotazník „cvičně“ vytiskněte – na obrazovce vše vypadá jinak než na papíře