Polohové vlastnosti – vzájemná poloha rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Základní věty stereometrické 2.část
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
STEREOMETRIE metrické vlastnosti
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
Metodický list Materiál je určen pro 4. ročník 6letého Materiál je určen pro 4. ročník 6letého a 2. ročník 4letého studia, lze ho využít při opakování.
IV/ Množiny bodů dané vlastnosti
STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_18 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Průsečík přímky a roviny Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Vzájemná poloha přímek, rovin v prostoru.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Digitální učební materiál
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
ANALYTICKÁ GEOMETRIE SOUŘADNICE Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Řešení polohových konstrukčních úloh
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_17 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Průsečnice rovin Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Vzájemná poloha tří rovin
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Vzdálenost rovnoběžných přímek a rovin Autor: Mgr.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Vzájemná poloha tří rovin
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Vzájemná poloha dvou rovin
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Kolmost ve stereometrii Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Vzdálenost bodu od roviny
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
Vzájemná poloha dvou rovin
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Matematika Vzájemná poloha přímek a rovin
Vzájemná poloha tří rovin
Vzájemná poloha přímky a roviny
Řešení polohových konstrukčních úloh
Transkript prezentace:

polohové vlastnosti – vzájemná poloha rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Autor: Mgr. Kateřina Šigutová Zpracováno:

  1 společný bod ? rovina není ohraničená  společná přímka PRŮSEČNICE ROVIN (nekonečně mnoho společných bodů) p =    p

    0 společných bodů – rovnoběžné různé roviny

  p p´ ´ q q´

  p p ´ Je – li přímka rovnoběžná s dvěma různoběžnými rovinami, je rovnoběžná i s jejich průsečnicí.

  vrstva – průnik poloprostorů ohraničených rovnob. různými rovinami v – tloušťka (šířka) vrstvy v   h

a) BCF a ADH b) ABE a EBF c) ABD a BCH

a) BCF a ADH 0 spol. bodů - roviny jsou rovnoběžné různé

b) ABE a EBF

c) ABD a BCH

a) ADV a BCV b) ABD a ABC c) ABC a S BV S CV S AV S AV S BV S CV

a) ADV a BCV S AV S BV S CV

b) ABD a ABC S AV S BV S CV

c) ABC a S BV S CV S AV S AV S BV S CV 0 spol. bodů - roviny jsou rovnoběžné různé

Existuje pouze jediná, využijeme kritérium rovnoběžnosti 2 rovin

Musejí mít společnou průsečnici

Existuje pouze jediná, využijeme kritérium rovnoběžnosti 2 rovin

Musejí mít společnou průsečnici

kritérium rovnoběžnosti tranzitivita rovnoběžnosti p p´ q q´ Procvič si 34/2.26

S AV S BV S CV p´ p q´ q

Průsečnice je společná přímka dvou rovin přímka je dána dvěma body hledám 2 společné body obou rovin  AGH  EAC  AG

Je – li přímka rovnoběžná s dvěma různoběžnými rovinami,... je rovnoběžná i s jejich průsečnicí.  AGH  EAC  AG

S AV S BV S CV hledám 2 společné body obou rovin  ABC  AS BV S AV  AB

S AV S BV S CV Hledám rovnoběžku s průsečnicí  ABC  AS BV S AV  AB

0 spol. bodů1spol. bod1 průsečnice všech 3 rovin 2 rovnob. průsečnice3 rovnob. průsečnice dvojic rovindvojic rovin

POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: stereometrie. 2. vyd. Praha: Prometheus, c1995, 223 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN