Předpony s-, z-, vz- Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 3. dubna 2012
Advertisements

S- / SE- , Z- / ZE- , VZ- S / SE, Z / ZE
Předpony s, z, vz.
VY_32_INOVACE_28_ČESKÝ JAZYK 5.ROČNÍK_PŘEDPONY S-,Z-
Předpony s-, z-, vz- Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Olga Zehnálková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_Čj, DUM 18
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Hrajeme si s předponami
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
PŘEDPONY S-, Z-, VZ-,I.ČÁST
Zlomky a desetinná čísla.
S- Z- VZ Předpony s-, z-, vz- Větev se pod tíhou ovoce zlomila.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.07 Anotace: Prezentace obsahuje základní pravidla pro psaní předpon s/se, z/ze, vz. Žáci si hravou formou procvičí své znalosti.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKY JAZYK_15
Předpony s-, z-, vz- Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Předpony s-/z- Zpracovala: Mgr
Pravopis – předpony s-, z-, vz-
Jak tvořit magické čtverce?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_339_Předpony s-, z- AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
Předpony s-, z-, vz- Český jazyk, 5. ročník
Třeťáci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
Vzájemná poloha dvou kružnic
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kam letí letadlo? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
© Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava VY_32_INOVACE_CAJKOVA.JAZCES.03 Předpony s -z.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Český jazyk pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_18_Předpony – s-/z- Autor Fulínová Šárka.
Pravopis S / Z. Pravidla psaní předpony s Směr dohromady - sejít se, shon, sjet, sjednotit, sblížit se... Směr shora dolů, z porchu pryč - slízat, setřít,
Předpony s, z, vz Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pravopis vesele i vážně Datum vytvoření
Pravopis S / Z.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Digitální učební materiál
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Vy_32_Inovace_56_Předpony s, z, vz
S- Z- VZ Předpony s-, z-, vz- Větev se pod tíhou ovoce zlomila.
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Najdi dva stejné obrázky
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Název učebního materiálu
Digitální učební materiál
Téma: Předpony s-, z-, vz-, se-, ze-, vze-
Písemné sčítání s přechodem desítky
Pořadí obrázků – drak Postup práce:
PŘEDPONY S - Z - Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z metodického portálu ISSN:
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Pracovní list 1) Do které kategorie jazyků se řadí španělština?
Transkript prezentace:

Předpony s-, z-, vz- Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Přidej vhodné předpony ke slovesu pracovat (každou užij jen jedenkrát) VY __pracoval domácí úkol. Je to chybně, musíš to ___pracovat. Nechválím tě, protože jsi __pracoval dobře. ___pracoval tam mnoho hodin. Proč je úkol stále jen ___pracovaný? Dokonči ho. NE OD PŘE ROZ Pracovní list úkol 1

Vyhledej slova, která mají předponu slepit, slepice výdej, vydra oběd, objel známka, změnit omýt, osel slepit výdej objel změnit omýt

Slova můžeme rozdělit do tří skupin vzhůru, vztyčit, zčernat, vznesl se, shrabat, spojit, smazat, spadnout, svalit se, zhubnout, zmizet, zbořit, svinout Mají všechna slova předpony? Na kolik skupin je můžeme rozdělit?

Slova můžeme rozdělit do tří skupin VZ Z shrabat spojit smazat spadnout svalit svinout zčernat zhubnout zmizet zbořit vztyčit vzhůru vznést

Podle významu slova přiřaď k obrázku spojit spadnout smazat

Předpona s- Napíšeme si dohromady dolů pryč spojit spadnout smazat

Slova s předponou z- zčernat zhubnout zmizet zbořit dokončení děje stát se nějakým

Předpona z- dokončení děje, stát se nějakým Napíšeme si dokončení děje, stát se nějakým zčernat, zhubnout, zmizet, zbořit

Který směr vyjadřují tato slova? vztyčit vzhůru vznést

Předpona vz- Napíšeme si směr vzhůru vztyčit, vzhůru

Slova roztřiď do tabulky ztemnělá obloha, shromáždit se, spojit, změnit, listy zčervenají, drak se vznesl, pečlivě smazal tabuli, pěvecké sbory, spadl ze schodů, vzlétne zítra, zděsil se, sklopil oči, svázala si vlasy s- dohromady pryč dolů z- stát se nějakým, dokončení děje vz- vzhůru Pracovní list úkol 2

Kontrolujeme s- dohromady shromáždit se, spojit, sbory, svázala pryč smazal dolů spadl, sklopil z- stát se nějakým, dokončení děje ztemnělá, změnit, zčervenají, zděsil se vz- vzhůru vznesl se, vzlétne

Přidej předponu s-, z-, vz- táhnout krátit lepit krčit se mýt hrbit se měnit stáhnout zkrátit slepit skrčit se smýt shrbit se změnit

Přidej předponu s-, z-, vz- _pojil dvě části k sobě všichni _tichli voda _tékala na zem listí _padalo _nesl se dolů mléko _kypělo _pustil se do studny vystoupil celý _bor všichni _pažte spojil dvě části k sobě všichni ztichli voda stékala na zem listí spadalo snesl se dolů mléko vzkypělo spustil se do studny vystoupil celý sbor všichni vzpažte Pracovní list úkol 3

Někdy nám pravidla nestačí a musíme si pamatovat skončit strávit shořet spálit spatřit spotřebovat stěží

Někdy nám pravidla nestačí a musíme si pamatovat Z zpívat zkoušet způsobit ztratit zpět ztěžka

Někdy nám pravidla nestačí a musíme si pamatovat VZ vzpomínat, vzpamatovat se

Pamatujeme si Napíšeme si skončit, strávit, shořet, spálit, spatřit, spotřebovat, stěží zpívat, zkoušet, způsobit, ztratit, zpět, ztěžka vzpomínat, vzpamatovat se s- z- vz-

Doplníme s-, z-, vz- -pálit -potřebovat -patřit -pět -pívat -koušet -působit -pomínat -končit -trávit -hořet -tratit spálit spotřebovat spatřit zpět zpívat zkoušet způsobit vzpomínat skončit strávit shořet ztratit

Někdy nám pravidla nestačí a musíme si pamatovat _trávil tam večer vy_koušel to _končil rychle vše se _tratilo ne_kazil to dobře _píval _pamatuj se zdravá _trava ještě to ne_končilo vrátil se _pět strávil tam večer vyzkoušel to skončil rychle vše se ztratilo nezkazil to dobře zpíval vzpamatuj se zdravá strava ještě to neskončilo vrátil se zpět Pracovní list úkol 4

Srovnej Televizní zpráva o tom informovala. zpráva – informace Správa tohoto podniku je náročná. správa – vedení

Srovnej Zbil tě snad někdo? zbít někoho Tatínek sbil obě prkna k sobě. sbít něco k sobě

Srovnej Stále si na něco stěžuje. stěžovat si na něco Ztěžuje mi to práci. ztěžovat někomu něco

Pozor zpráva (v novinách) – správa (podniku) Napíšeme si zpráva (v novinách) – správa (podniku) zbít (někoho) – sbít (něco k sobě) ztěžovat (někomu něco) – stěžovat si (na něco)

Srovnej zhlédnout – shlédnout – vzhlédnout zhlédnout – vidět Zhlédl film. shlédnout – shora dolů Shlédl z věže dolů. vzhlédnout – vzhůru Vzhlédl k obloze.

z s vz zhlédnout film (vidět) shlédnout dolů vzhlédnout vzhůru Napíšeme si z zhlédnout film (vidět) shlédnout dolů vzhlédnout vzhůru s vz

Zvládneme 10 výrazů? obloha _tmavla velké _hromáždění ne_koušel to _končil brzy ne_trácej naději _kažené potraviny za_píval _trávil tam týden film _hlédneme večer má dobré _právy obloha ztmavla velké shromáždění nezkoušel to skončil brzy neztrácej naději zkažené potraviny zazpíval strávil tam týden film zhlédneme večer má dobré zprávy Pracovní list úkol 5

Kolik výrazů máme správně? 10, 9 8, 7, 6 5 a méně Autor © Eva Beranová