Žahavci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽAHAVCI kmen.
Advertisements

Podříše: Mnohobuněční živočichové
PLOŠTĚNCI – ŽIVOČICHOVÉ S PLOCHÝM TĚLEM
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Život se strunou hřbetní..
Živočichové rybníka Žahavci.
POLYPOVCI.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Adriana Janáčová Zš Ilji Hurníka 6.A 2009/2010
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
KROUŽKOVCI Válcovité článkovité na koncích zašpičatělé tělo Pokožka
Žahavci - Cnidaria HCl, BIGY, 2009.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Obr. 1 Obr. 2 Opakování Žahavci.
Kmen: PRVOCI.
ŽAHAVCI Žijí ve sladké i slané vodě Většina žije trvale přisedle
Mnohobuněční živočichové.
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
Základní škola Kladruby
MĚKKÝŠI Měkké tělo, které je (bývalo) chráněno vápenitou schránkou
Žahavci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Žahavci.
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_253.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová
ZOOLOGIE VÝVOJ NOHOBUNĚČNÝCH ŽIVOČICHŮ
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Žahavci Šablona:III/2.
6.1 Žahavci, ploštěnci, kroužkovci
Žahavci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př4
zpracování ve dvojicích
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
Žahavci, ploštěnci, měkkýši
Diblastica – dvoulistí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Zařazování bezobratlých
ŽAHAVCI MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_256.
Žahavci mořští – žahaví dravci
Mnohobuněčné organismy
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
Gymnázium Jiřího Wolkera v Prostějově
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Stavba těla  tělo tvořeno řadou speciálních buněk, netvoří ani tkáně ani orgány  pohárek s mnoha drobnými otvory = póry (ostie) ve stěnách, které nasávají.
VY_32_INOVACE_32_Žahavci - 2.část Šablona Identifikátor školy:
ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ. výživa: ……………………….. …………….. – …………… – ……………. – …………………………….. – ………………………. rozdělení: obratlovci: ……………………., ……………………………., ……………………….….,
Obecná charakteristika, polypovci. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_11_TEMA.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
VY_32_INOVACE_31_Žahavci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
ŽAHAVCI CHARAKTERISTIKA -vodní živočichové -žijí převážně v mořích -žahavé bunky SLADKOVODNÍ: NEZMAR HNĚDÝ.
Žahavci – žahaví dravci
Žahavci 24. listopadu 2013 VY_52_INOVACE_210204
Kmen: Žahavci /Cnidaria/ /Moře a oceány: Larousse,nakl. SLOVART/
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Kmen: Žahavci /Cnidaria/
Kmen : HOUBOVCI Nejprimitivnější živočichové.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Přírodopis: ŽAHAVCI.
Žahavci.
zpracovaný v rámci projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
6.ROČNÍK Žahavci VY_32_INOVACE_ Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NEZMAR OBECNÝ Žahavci VY_32_INOVACE_08_23.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Odpověz na otázky v pracovním listu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

Žahavci

Vodní živočichové Žahavé buňky(ochrana, lov potravy) Dvouvrstevné tělo Paprsčitě souměrné Trávicí soustava – láčka Ústní otvor = vyvrhovaní Rozptýlená nervová soustava Rozmnožování: nepohlavně PUČENÍM pohlavně OPLOZENÍM VAJÍČEK obojetník – HERMAFRODIT (v jednom těle vznikají obojí pohlavní buňky) regenerace: nahrazování ztracených částí těl  

Zdroj: www.zoology.cz

Zástupci sladkovodních žahavců: Nezmar hnědý Nezmar zelený Zdroj: www. rybicky.net

Opakování 1. Připiš k popisu a vlastnostem žahavce, o který druh se jedná. a) Na těle dospělého vypučí nový jedinec a oddělí se. .................................. b) Jejich tělo se podobá barevným květům. .................................. c) Tvoří pevné schránky, které po nich zůstávají. ................................... d) Elegantně se vznášejí pod hladinou. .................................. 2. Najdi ve větách ukryté žahavce a podtrhni je. To provedla zas as Anka Novotná. ………………………………………………………………………………………………………………………………………… Dnes máme DÚ za trest. ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. Nespadne z Marsu nějaký mimozemšťan?   3. Vysvětli: Co znamená, když se o člověku řekne, že je nezmar? ………………………………………………………………………………………………………. Co z toho můžeme usoudit o nezmarovi? ……………………………………………………………………………………………………… Víte, kde bychom na Zemi našli největší korálový útes? Věděli jste, že je viditelný až z Měsíce?