Střední dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Advertisements

Psychosomatické obtíže u dětí a adolescentů
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Školicí materiál Výuková podpora pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami CZ.1.07/1.2.39/
DŮSLEDKY SOCIÁLNÍCH UDÁLOSTÍ V RODINĚ Šimon Plecháček.
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Obecná a vývojová psychologie dne
Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
AUTOŘI: BARBORA MIKULOVÁ LUCIE KMENTOVÁ 4.A
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Zdravotnický asistent, první ročník Sociální vyloučení Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná.
Období dospělosti.
DOSPĚLOST mladší dospělost, let střední dospělost, do 45 let
Vývojová stádia člověka
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Náročné životní situace
DOSPĚLOST.
VY_32_INOVACE_PSYPS15260ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Rizikového chování v dospívání
Stres Petr Machala. anglicky stress = napětí, namáhání, tlak jedinec je vystaven mimořádným podmínkám následné obranné reakce mají za cíl zachování vnitřní.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
SZŠ a VOŠZ Zlín Vývoj dětské hry Zdravotnický asistent, druhý ročník
Mgr. Michal Oblouk. dlouhý a postupný, neodvratný fyziologický proces věda, která se zabývá problematikou stárnutí = GERONTOLOGIE, nemocemi stáří se zabývá.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník Multikultura stáří Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová Vytvořeno: jaro 2012.
Základy psychologie a psychopatologie VZ kombinované
Mladší dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
VY_32_INOVACE_PSYM21260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
SCHIZOFRENIE schizein (σχίζειν, "rozštěpit„), fren- (φρήν, φρεν-; "mysl") Anna Křemenáková, V7A.
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Psychologie zdraví Syndrom vyhoření.
Zdravotnický asistent, první ročník Diskriminace na základě věku Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie,
(Presenium) Jiří Vítovec
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Ivana Petriková, Tomáš Vebr
PERSEFONA, o.s.  Komplexní služby obětem domácího násilí sexuálního zneužívání znásilnění  Vzdělávání laické i odborné veřejnosti  Analytická a publikační.
Pozdní dospělost = období bilancování Pavlína Bílá Marianna Majerová.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 03 – Psychologie a psychiatrie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Poruchy nálad a afektivní poruchy Jaké symptomy se projevují při depresi ? Jaké symptomy jsou typické pro manický syndrom ? Setkali jste se již s případem.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Vznik a průběh těžkého duševního onemocnění Tereza Slavíčková o.s. Baobab.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Středisko křesťanské pomoci v Praze Představení SOS centra Diakonie ČCE – SKP v Praze Mgr. Helena Šašková KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH.
Barbora Pekařová, C3A.  bipolární porucha  závažné duševní onemocnění  porucha mozku (vrozené odchylky fungování mozku)  výrazné výkyvy nálad  povznesená.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Psychosomatika a její souvislost s fyziologií zátěže
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VZDĚLÁVÁNÍ SENIORŮ Základní pojmy
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Číslo v digitálním archivu školy
RODINNÁ, PÁROVÁ A INDIVIDUÁLNÍ TERAPIE
ZDRAVOTNICKÉ PROSTŘEDÍ.
SZŠ a VOŠZ Zlín Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
MUDr.Taťána Mahdíková Ordinace JACH-TA, s.r.o.
Rodičovství biologické a pěstounské
RODIČ A SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Střední dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová Vytvořeno: jaro 2012

Druh učebního materiálu Název sady  Střední dospělost Tematická oblast  Psychologie Anotace  Výukový materiál pomáhá žákům chápat problematiku tohoto vývojového stádia Očekávaný výstup  Žáci pochopí specifika daného vývojového stádia Autor  Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová  Druh učebního materiálu  Prezentace, pracovní list Cílová skupina  Žáci od 16 – 17let  Stupeň a typ vzdělávání   Střední odborné Vytvořeno  Jaro ZA, 2. ročník / Střední dospělost / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Charakteristika období od 30 – 45 let označuje se též jako „Období životní stability“ ZA, 2. ročník / Střední dospělost / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Fyzické změny involuční změny – odumírání neuronů, zhoršené vnímání úbytek svalové síly pomalejší pohyby horší paměť snížení zrakových a sluchových ostrostí menopauza hormonální změny ZA, 2. ročník / Střední dospělost / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Charakteristika osobnosti stabilizace samostatnost sebedůvěra a sebejistota akceptování odpovědnosti zralost myšlení ZA, 2. ročník / Střední dospělost / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Zaměstnání Motivační faktory: hmotný prospěch seberealizace pomoc druhým navázat přátelské kontakty ZA, 2. ročník / Střední dospělost / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Krize středního věku kolem 40. roku života bilancování dosavadního života snaha dohnat zameškané (sport, hubnutí, střídání partnerů, péče o zevnějšek) individuální prožívání ZA, 2. ročník / Střední dospělost / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Syndrom prázdného hnízda odchod dětí z domova ztráta role rodiče a vychovatele může se vyvinout deprese (pocit zbytečnosti, nechuť k práci a zájmovým činnostem) ZA, 2. ročník / Střední dospělost / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Burnout syndrom syndrom vyhoření emoční vyčerpání, celková únava u profesí, kde se vyskytuje kontakt s lidmi ZA, 2. ročník / Střední dospělost / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Příznaky Psychické - neschopnost přijmout odpovědnost - ztráta empatie, nechuť k práci - negativní postoj vůči okolí - podráždění, agresivita, návyk. látky Fyzické - poruchy spánku, únava, napětí - nechutenství nebo přejídání - zažívací obtíže, choulostivost ZA, 2. ročník / Střední dospělost / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Průběh syndromu vyhoření 0. fáze - osoba pracuje co nejlépe, ale snaha není dostatečně ohodnocena 1. fáze - pocit nestíhání 2. fáze - chaotické jednání 3. fáze - ztráta nadšení a zájmu - rezignace ZA, 2. ročník / Střední dospělost / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Zdroje http://maturita2010.blog.cz/1011/stredni-dospelost http://www.prosestry.cz/index.php?page=dospelost http://psychologie.studentske.cz/2009/12/stredni-dospelost.html Rodinné fotografie, rodina Stašova ZA, 2. ročník / Střední dospělost / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Zpětná vazba Vymez věkové období střední dospělosti Co je to burn-out syndrom? Charakterizuj syndrom prázdného hnízda Definuj pojem krize středního věku ZA, 2. ročník / Střední dospělost / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová