Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_417 Jméno autora:Mgr. Helena Luková Datum vytvoření: Třída:VII. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Přírodopis Tematická oblast:Základy ekologie Druh učebního materiálu:prezentace
Popis a použití výukového materiálu odůvodňuje význam poznání zákonů přírody seznamuje se s pojmy fungování zemědělství vyhledává vysvětlení základních pojmů ekologie
Krajina a člověk Práce s literaturou
Zemědělství Člověk mění krajinu, vznikají: pole, meze vinice sady rybníky
Pole se mění Vyhledej, jak se jmenují práce během roku: orba vláčení setí sklizeň
Plevel Rostlina, která roste na poli kromě pěstovaných plodin a snižuje úrodu. Zapiš několik druhů plevele, prohlédni si je na obrázcích nebo fotografiích.
Místo pro zvířata Meze – hranice mezi poli, kde rostou dřeviny růže šípková trnka obecná hloh obecný
Mimikry Ochranné zbarvení živočichů (většinou hnědá) Vyjmenuj zástupce těchto „neviditelných“ živočichů, kteří žijí v polích a okolí.
Škůdci Člověk na poli pěstuje jeden druh plodin, tak dochází k přemnožení druhů živočichů, které se rostlinou živí.
Sídelní aglomerace Vesnice, města Člověk sobě i ostatním organismům své místo k životu ničí: hlukem prachem zplodinami
Zvířata žijící s člověkem Doplň zápis o charakteristické druhy: parazitismus – potkan, šváb, mravenec faraon symbioza – vlaštovka, sýkora, ježek obživa – tur, prase, drůbež záliba – pes, kočka
Obrazový materiál Klipart Microsoft Office 2003