Překlad: PhDr. Jan Kuneš

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DECHOVÁ CVIČENÍ.
Advertisements

Nemedikamentózní léčba závratí, habituace závrativých stavů
MUDr. Martin Kučera Mgr. Kateřina Fritzlová
Rehabilitace u CMP Zdeňka Dvořáková.
Fyzioterapie u SMA zásady cvičení osob s SMA poznatky z praxe
Schopnost zvířat léčit
Dechová cvičení a harmonizace Typy dýchání – svalstvo, polohy
Reedukace hlasu po parciálních výkonech na hlasivkách
HEWER SOCIÁLNÍ AKTIVIZACE
Respirační handling u novorozenců, kojenců a batolat
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: dubna 2012
Pozornost - koncentrace pozornosti
Psychické stavy.
Přednáška č. 2 Kinezioterapie v kontextu rehabilitace, dělení kinezioterapie, metody kinezioterapie.
Diferenciální diagnostika závratí
Mgr. Michal Šafář, Ph.D
Technická, taktická a psychologická příprava
VY_32_INOVACE_TMM24460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Atletická průprava pro canicross
Školní vzdělávací program, Hra na klavír
Regulace úzkosti ve sportu
PLNÝ DECH.
Regulace úzkosti ve sportu
Přednáška č. 3 Krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán,stavba cvičební jednotky,metodické zásady kinezioterapie.
Centrální nervový systém
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Zvuková stránka jazyka
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vyšetření GRBAS MUDr. Martin Kučera (1) RNDr. Marek Frič (2)
Fonetika (fóné – hlas, zvuk lidské řeči)
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
ORL ambul. – centrum léčby hlasových poruch
Dysfonie, Afonie, Fonastenie,
Zdravotní tělesná výchova
Dýchací soustava.
Neverbální komunikace
Hlasová hygiena Prevence vzniku hlasových vad
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
HIPOTERAPIE A CANISTERAPIE
Zvuk a hudba.
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
2. První pomoc – bezvědomí
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Kultura mluveného projevu – prezentace.
Mgr. Eliška Geržová FN Motol. ONEMOCNĚNÍ CHARCOT – MARIE – TOOTH řazeno mezi dědičné neuropatie postižení nervového systému - nejčastěji periferní části.
Sólový versus sborový hlas MUDr. Radan Havlík, Ph.D. AUDIO-Fon centr s.r.o., Brno MgA. Andrea Priechodská-Široká Sólistka opery Národního divadla Brno.
KOORDINOVANÁ REHABILITACE Z POHLEDU ERGOTERAPIE Mgr. Kateřina Svěcená Ergoterapeut Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Praze.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Pilates.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Konzervativní léčba hlasových poruch 69. kongres ORL Plzeň Radan Havlík AUDIO-Fon centr Brno.
Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Somatopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s poruchami hybnosti, dlouhodobě nemocnými a zdravotně oslabenými.
Vznik hlasu Radan Havlík AUDIO-Fon centr Brno. Základní podmínka vzniku hlasu Anatomické a funkční propojení 3 systémů: Anatomické a funkční propojení.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Slovní a mimoslovní prostředky 2)Typologie osobnosti – a komunikace.
Akrobatická příprava Akrobatickou přípravu dělíme na: Zpevňovací
Zvuk a hudba.
Ondřej Niedoba, Danuta Endrychová
Zkouška S/Z jako klinický ukazatel hrtanové patologie
Didaktika tělesné výchovy
TENIS.
Zvládnutí jednoduchých cviků s krátkou tyčí pro správné držení těla.
Dechová cvičení a harmonizace Typy dýchání – svalstvo, polohy
Bolestivé stavy pohybového aparátu
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
TECHNIKA ZNAK – rotace, souhra Lekce č. 17
Dýchání Dýchání můžete cvičit sami následovně: A) vsedě
Poruchy hlasu Organické Funkční Psychogenní.
Transkript prezentace:

Překlad: PhDr. Jan Kuneš Rehabilitation of selected disorders of voice and speach by playing the overblown flute MUDr. Martin Kučera ORL – centrum léčby hlasových poruch v Rychnově nad Kněžnou www.hlascentrum.cz Překlad: PhDr. Jan Kuneš Veškeré fotodokumentace a videodokumentace pořízeny s informovaným souhlasem pacienta, nebo zákonného zástupce pacienta dle § 12 odst. 1 zákona č. 40/1964 Sb.

NAPĚTÍ Psycho Socio Bio

Funkční „psychogenní“ afonie 1. Zvýšené napětí - koordinovaně - diskoordinovaně 2. Snížené napětí - celkově - místně 3. Kombinace zvýšeného i sníženého napětí na různých úrovních Funkční „psychogenní“ afonie Parkinsonova choroba Nekoordinované dýchání, hyperkinetická dysfonie, hlasivkové uzlíky, hypotonie v oblasti kořene jazyka a patra Obrna pravé hlasivky

Jak pracovat s napětím těla Jak pracovat s napětím těla? Jak směřovat svalové napětí od středu k periferii? 1. Práce s tělem - s místním napětí (technika svalových souhybů,řízená dechová cvičení, rezonanční cvičení – hlavová, hrudní, propojená etc…) - s celkový napětím (mimovolní techniky) Práce s imaginací - „Strom“ - „Jsem o hlavu vyšší“ - „Pistolník – bojovník“ (cvičení kdy fyzický stoj ovlivňuje psychický postoj, cílem je přirozené narovnání člověka dle jeho individuální normy) Práce s přirozeným pohybem - švih prutem - výpad - střelba lukem - balanční cvičení - Hra na koncovku (tyto činnosti nelze vykonat bez správného rozložení svalového napětí těla, fyzická činnost sama upravuje přirozené napětí těla – mimovolně. Počáteční usměrnění činnosti terapeutem je nutné.) 2. Psychoterapie + sociální práce - psychické rozpoložení - přirozená hrdost - zvládání napětí v životě etc…

Koncovka jako hudební nástroj Archaický jednoduchý hudební nástroj – rifová, přefuková píšťala Nelze zahrát „falešně“ Přirozeně tvoří melodii a stupnici Ke hře není potřeba hudební vzdělání ani speciální dovednosti Není potřeba jemného a koordinovaného pohybu prstů Intuitivní ovládání nástroje…pohyb jednoho prstu a výdech Otevřený konec A….a..…e.…a…cis..…e..…g……a…b…cis… lydická stupnice Zavřený konec E…cis….g….b….dis...fis...gis………………

Koncovka A/ Pacient není zaměřen na dýchání ale primárně na zvuk (vysoký X nízký, hlasitý X tichý ) B/ Výška a síla tónu je dána silou výdechu. „Rozhýbání“ břišní stěny pro dýchání Nácvik břišního dýchání - přirozená brániční opora Měkký výdechový začátek Zlepšení funkce některých svalů zapojených do artikulace 5. Přirozená tonizace svalů trupu od centra k periferii - postura 6. Nácvik hlasová intonace Napodobení postižení koordinace a svalového napětí řízená patologie - napodobení fyziologickým způsobem=koordinací - volní zvládnutí cíleného zhoršení a zlepšení stavu - pochopení principu postižení na dané úrovni… - ztráta strachu z potíží - ovlivnění skutečné patologie

Použití koncovky Vyzkoušení možnosti píšťaly Udržení jednoho tónu - střední - hluboký, vyšší Přechody mezi tóny - odděleně - vázaně Staccato hraní na t..t..t..t - na jednom tónu Dlouhý tón zakončený na …t - „t“ ve vyšším tónu - „t“ na stejném tónu Intonace hlasu s píšťalou Nápodoba spasticity – neplynulostí - artikulační sv. - dýchací svaly - kombinace Uvědomění si artikulace – usměrnění výdechové práce

Děkuji