23. 3. 2007Zdeněk Bergman1 Příjmy gymnázií Statistické údaje za rok 2006.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 OBCE a MĚSTA  SPONZOŘI  VEŘEJNÉ SBÍRKY  AKCE JEDNOTY  NADAČNÍ FONDY  DOTACE EU  ČESKÁ OBEC SOKOLSKÁ.
Advertisements

Česká republika KRAJE Klikni na správný kraj.
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk.
FINANCOVÁNÍ ŠKOLSTVÍ.
Rozpočtové hospodaření obcí
OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE Program Prosperita
Sociální oblast. Podpora sociálních služeb Přímá podpora obcí a jejich organizací Podpora provozních nákladů nestátních neziskových organizací v obcích.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
ZEMĚPIS KRAJE ČR - ADMINISTRATIVNÍ ROZDĚLENÍ 9. roč.
Členění území naší vlasti
Hospodaření příspěvkových organizací Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. dubna 2008 Ing. Jana Štancíková.
Česká republika: poloha, historický vývoj a obyvatelstvo a sídla
vypracovala: Monika Palasová zdroj: hlava , internet , učebnice
Jindřichův Hradec Spolupráce mezi knihovnami v koncepcích a v realitě.
Regionální politika a regionální rozvoj 1. cvičení Mgr. Jaroslav Biolek.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Přístup k veřejnému internetu v knihovnách obcí a měst Vít Richter Knihovnický institut Národní knihovna ČR Tel ISSS 2007.
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
Financování regionálního školství
1 Budoucnost komunitních služeb v ČR Zuzana Jentschke Stőcklová náměstkyně ministryně pro sociální a rodinnou politiku.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Česká republika Naše vlast.
Název krajePodíl kraje v %Podíl obce v % Praha14,39,0 Jihočeský2,85,6 Jihomoravský5,713,5 Karlovarský4,25,1 Královéhradecký10,37,6 Liberecký11,59,3.
Členění území naší vlasti
KRAJSKÉ VOLEBNÍ PREFERENCE
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Nová dotace pro jednotky sborů dobrovolných hasičů obcí v roce MINISTERSTVO VNITRA ČESKÉ REPUBLIKY Brig. gen. Ing. Drahoslav Ryba Generální ředitel.
VÝNOSY Z POPLATKU ZA SKLÁDKOVÁNÍ KOMUNÁLNÍCH ODPADŮ 24. DUBNA 2013 BRNO SDRUŽENÍ PROVOZOVATELŮ TECHNOLOGIÍ PRO EKOLOGICKÉ VYUŽÍVÁNÍ ODPADŮ „ODPADY 2013.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Seminář pro žadatele Dotační program 2016 úvod
D OMOUŠIC E Vypracoval: Jiří Stehlík; UČO Z ÁKLADNÍ INFORMACE : kraj (NUTS 3): Ústecký okres (LAU 1): Louny katastrální výměra: 15,27 km² počet.
Policie České republiky Kriminalita za rok 2013.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Aktuální údaje o stavebnictví a bytové výstavbě Tisková konference  Stavebnictví.
Gender a (sociální) bydlení Linda Sokačová Platforma pro sociální bydlení Alternativa 50+, o.p.s.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Kraje ČR VY_32_INOVACE_C03 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Výroční zpráva o plnění regionálních funkcí krajských knihoven na území ČR za rok 2015 Vícezdrojové financování – možný trend regionálních funkcí… PORADA.
Obsah veřejných rozpočtů I 4. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 37.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Kraje ČR Číslo: EU DUM 6_03 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Asociace ředitelů gymnázií ČR
Aktuální vývoj pracovní úrazovosti
Produkce odpadů obce ORP Šumperk
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Srovnej kraje podle velikosti rozlohy VY_32_INOVACE_03
Výroční zpráva o plnění regionálních funkcí krajských knihoven na území ČR za rok 2015 Vícezdrojové financování – možný trend regionálních funkcí… PORADA.
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
VY_52_INOVACE_40_Členění území ČR
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: oftalmologie 2007–2016 NZIS REPORT č. K/11 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: lékárenská péče 2007–2016 NZIS REPORT č. K/30 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: zdravotnická dopravní služba 2007–2016 NZIS REPORT č. K/32 (08/2017)
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ
ROK 2011 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 12. ledna 2012.
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: gastroenterologie 2007–2016 NZIS REPORT č. K/2 (08/2017)
Vyjmenujte kraje ČR VY_32_INOVACE_01
Národní rozvojový program mobility pro všechny 8
Česká republika územní členění.
Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb
Členění území naší vlasti
zpracovaný v rámci projektu
Vyjmenuj kraje ČR VY_32_INOVACE_01
Naplňování Krajského akčního plánu vzdělávání 1 Ústeckého kraje setkání pracovních skupin 21.února 2018.
ČERPÁNÍ DOTAČNÍCH PROSTŘEDKŮ Z OPERAČNÍCH PROGRAMŮ V ÚSTECKÉM KRAJI
Financování silnic II. a III. třídy
Vyjmenuj tři kraje ČR podle velikosti VY_32_INOVACE_03
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
ODBOR AZYLOVÉ A MIGRAČNÍ POLITIKY
Rozbor financování NNO z veřejných rozpočtů v roce 2012
Transkript prezentace:

Zdeněk Bergman1 Příjmy gymnázií Statistické údaje za rok 2006

Zdeněk Bergman2 Poskytnutá data

Zdeněk Bergman3 Otázky na začátku 1.Jsou peníze ze státního rozpočtu rozdělovány obdobně ve všech krajích? 2.Jsou velké rozdíly ve finanční podpoře gymnázií z rozpočtu krajů? 3.Z čeho případné rozdíly pramení? 4.Dovedou si gymnázia sama sehnat peníze?

Zdeněk Bergman4 Přímé náklady

Zdeněk Bergman5 Dotace na přímé náklady na žáka

Zdeněk Bergman6 KrajPřímé/žák 1. Karlovarský37, Praha37, Ústecký36, Liberecký35, Pardubický34, Moravskoslezský34, Vysočina34, Královéhradecký33, Středočeský33, Jihomoravský33, Zlínský32, Plzeňský32, Jihočeský30,860

Zdeněk Bergman7 Dotace na přímé náklady - kraje MŠMT posílá na kraje dotace dle agregovaných normativů. Rozdíly v dotacích gymnáziím jsou způsobeny jednotlivými kraji. Ty mohou v rozsahu daném vyhláškou č.492/2005 Sb., o krajských normativech stanovovat normativy druhům škol.

Zdeněk Bergman8 Dotace na přímé náklady na žáka Průměr Kč Nejvíce Kč Nejméně Kč

Zdeněk Bergman9 Dotace na přímé náklady - školy Průměr z 90 škol je Kč na žáka Vyloučena sportovní či hudební G Přesto zůstaly extrémy, které neumím vysvětlit. (Ale průměr moc neovlivní.)

Zdeněk Bergman10 Náklady na provoz

Zdeněk Bergman11 Dotace na provoz na 1 žáka - kraje

Zdeněk Bergman12 KrajProvozní/žák 1. Karlovarský8, Vysočina8, Praha8, Pardubický7, Jihomoravský6, Jihočeský6, Ústecký6, Středočeský6, Liberecký6, Královéhradecký5, Moravskoslezský5, Plzeňský4, Zlínský4,881

Zdeněk Bergman13 Dotace na provoz 5 škol z 96 uvedlo, že nemá na starost budovu. Dotace ale mají nadprůměrné, proto byly taky zařazeny.

Zdeněk Bergman14 Dotace na provoz na 1 žáka - školy Průměr Kč Nejvíce Kč Nejméně Kč

Zdeněk Bergman15 SIPVZ

Zdeněk Bergman16 Dotace SIPVZ na 1 žáka - kraje Průměr 777 Kč Nejvíce Kč Nejméně 461 Kč

Zdeněk Bergman17 Dotace SIPVZ na 1 žáka - školy Průměr 777 Kč Nejvíce Kč Nejméně 99 Kč

Zdeněk Bergman18 SIPVZ – vysvětlení rozdílů Někteří ředitelé zahrnuli i investiční prostředky (ačkoli to neměli). Někteří špatně vyplnili žádost o dotaci. „Zelené“ školy dostali méně, protože byly zvýhodněny dříve.

Zdeněk Bergman19 Granty

Zdeněk Bergman20 Získané granty na 1 žáka - kraje Průměr 419 Kč Nejvíce Kč Nejméně 0 Kč

Zdeněk Bergman21 Granty Praha nejvíce, ačkoli je z některých programů EU vyloučena. Ale započítávaly se i granty získané ze státních fondů, nadací, obcí či firemních programů.

Zdeněk Bergman22 Získané granty v tisících Kč Průměr 178 tis. Kč Nejvíce tis. Kč Nejméně 0 Kč 37 škol z 94 nezískalo nic

Zdeněk Bergman23 Příjmy z pronájmů

Zdeněk Bergman24 Příjmy z pronájmů na 1 žáka - kraje Průměr 366 Kč Nejvíce 737 Kč Nejméně 60 Kč

Zdeněk Bergman25 Příjmy z pronájmů - školy Průměr 162 tis. Kč Nejvíce tis. Kč Nejméně 0 Kč 16 škol z 94 nezískalo nic

Zdeněk Bergman26 Doplňková činnost

Zdeněk Bergman27 Zisk DČ na 1 žáka - kraje Průměr 164 Kč Nejvíce 525 Kč Nejméně 45 Kč

Zdeněk Bergman28 Zisk doplňkové činnosti - školy Průměr 66 tis. Kč Nejvíce 730 tis. Kč Nejméně 0 Kč 21 škol z 94 nezískalo nic

Zdeněk Bergman29 Doplňková činnost Smyslem není obvykle zisk, ale zajištění nějakých služeb (prodej občerstvení, učebnic, plesy).

Zdeněk Bergman30 Dary

Zdeněk Bergman31 Dary na 1 žáka - kraje

Zdeněk Bergman32 Dary v tisících Kč - školy Průměr 43 tis. Kč Nejvíce 480 tis. Kč Nejméně 0 Kč 21 škol z 94 nezískalo nic

Zdeněk Bergman33 Dary Problém s účelovostí – dárce může mít představu neslučitelnou se zákonem Dary žákům x dary škole

Zdeněk Bergman34 Odpovědi na otázky ze začátku 1.Jsou peníze ze státního rozpočtu rozdělovány obdobně ve všech krajích? Ne, nejsou. Karlovarší dostávají o 22 % větší dotaci na 1 žáka než Jihočeši.

Zdeněk Bergman35 Odpovědi na otázky ze začátku 2. Jsou velké rozdíly ve finanční podpoře gymnázií z rozpočtu krajů? To teda ano! V Karlovarském kraj je dotace na 1 žáka o 70 % vyšší než v kraji Zlínském.

Zdeněk Bergman36 Odpovědi na otázky ze začátku 3. Z čeho případné rozdíly pramení? Především z politických rozhodnutí jednotlivých krajských zastupitelstev (schvalují rozpočet kraje) Někdy jde o rozhodnutí úředníků odborů školství (to je ovšem jen dohad založený na osobní zkušenosti)

Zdeněk Bergman37 Odpovědi na otázky ze začátku 4.Dovedou si gymnázia sama sehnat peníze? Většina (80 %) ano. Nejvíce získala ze SIPVZ (777 Kč/žák/2006), dále z grantů (419), pronájmů (366) a doplňkové činnosti (164).

Zdeněk Bergman38 Posouzení, zda je to tak v pořádku, ponechám na Vás.

Zdeněk Bergman39 Děkuji za pozornost