Benchmarking knihoven 28.11. 2007 Děčín – Aktuální problémy knihoven Národní knihovna ČR Tel. 603 223 627.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Deník veřejné knihovny na rok 2013/2014 Setkání knihovníků okresu Liberec dne
Advertisements

Deník veřejné knihovny na rok 2009 Změny v evidenci činnosti knihoven.
Městská knihovna Ústí nad Orlicí
STATISTIKA 2013 NIPOS Kult (MK) STATISTIKA  Je věda, která se snaží zkoumat reálná data.  Je metoda, jak vyjádřit nejistá data s přesností.
Tvorba výměnných fondů, jejich cirkulace a distribuce Definice závazného standardu výkonového ukazatele pro práci s výměnnými fondy Struktura výkonového.
Seminář knihoven okresu Vsetín MVK Vsetín, Trendy rozvoje knihoven ve Zlínském kraji se zaměřením na malé knihovny.
Knihovna v obci - proč? aneb Víme, co máme? Kardašova Řečice říjen 2005 Zlata Houšková.
Sociodemografická analýza Výzkum potřeb uživatelů Prostějov.
Nový standard pro veřejné knihovny Knihovny současnosti 2011 České Budějovice Národní knihovna ČR
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
Co to je, když se řekne „komunitní role“ aneb Knihovna v malé obci Tábor, červen 2009 Zlata Houšková.
Hledá se Kamarádka knihovna (už podruhé). Kdo jde s námi Generální partner: firma 3M Česko O záštitu nad soutěží požádáno: Ministerstvo kultury ČR Odborný.
Královéhradecký kraj Standardy VKIS v praxi Celostátní seminář knihovníků Pardubice 1. listopadu 2005 Eva Semrádová Studijní a vědecká knihovna v Hradci.
Měření kvality činnosti veřejných knihoven Knihovnická dílna 2005 Vít Richter Národní knihovna ČR
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
Měření kvality a výkonu činnosti veřejných knihoven: příklad německého Bibliotheksindex Regionální funkce knihoven listopadu 2005 Národní knihovna.
STATISTIKA Mgr. Anna Vitásková Vědecká knihovna v Olomouci.
Statistické výkazy za rok 2013, hlavní problémy a na co se zaměřit v roce 2014 Mgr. Zbyněk Kotzian Knihovna Petra Bezruče v Opavě.
Seminář neprofesionálních knihovníků 23. dubna 2009 Knihovna Karla Dvořáčka.
1 Měření kvality a výkonu činnosti veřejných knihoven Projekt „Benchmarking knihoven“ CASLIN června 2006 Národní knihovna ČR
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
1 Výběr indikátorů a další postup 15. června 2006 Národní knihovna ČR Tel
Standard veřejných knihovnických a informačních služeb Vít Richter Národní knihovna ČR Brno 23. dubna 2002.
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
Do knihovny po Internetu, na Internet do knihovny 28. února 2005 Vít Richter Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel: ,
Jaký byl Březen měsíc internetu 2005? 20. dubna 2005 Vít Richter Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Národní knihovna ČR Tel: ,
3. Vzdělávání knihovníků, semináře, porady Pardubice Zuzana Hájková Zlata Houšková.
Příprava novely autorského zákona Celostátní porada vysokoškolských knihoven Hradec Králové Vít Richter Národní knihovna ČR
Srovnání marketingového přístupu Státní technické knihovny a firmy Medistyl, spol. s r.o. Pracovní skupina: Jan Rylich a Tomáš Tománek.
Výsledky činnosti neprofesionálních knihoven okresu Brno-venkov 2009 Modřice M. Kubíková.
Knihovny okresu Vsetín Ing. Věra Pelcová v roce 2013.
Statistika a porovnání činnosti knihoven Lidmila Švíková Jihočeská vědecká knihovna v Českých Budějovicích.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Standard veřejných knihovnických a informačních služeb Příprava novely knihovního zákona Vít Richter Národní knihovna ČR tel
I sss I nternet, elektronické informační zdroje a s lužby pro o s oby se s pecifickými potřebami v knihovnách Zlata Houšková, Jana Vejsadová Internet ve.
Internetizace knihoven Vít Richter Národní knihovna ČR
Koncepce internetizace knihoven Vít Richter Národní knihovna ČR ISSS 2004.
Projekt Benchmarking knihoven - měření a srovnávání výkonu knihoven 3. dubna 2007 Pardubice Regionální funkce 2007 Národní knihovna ČR
Výsledky ankety Univerzitní knihovny ZČU Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU?
Projekt „Benchmarking knihoven“ příprava, postup, výběr indikátorů 13. dubna 2006 Vít Richter Národní knihovna ČR Ještě jednou: Co je.
1 Regionální funkce v roce 2004 Výchozí stav pro krajské spravování RF Pardubice, 1. listopadu 2005 Celostátní seminář.
Marketingová strategie veřejné a univerzitní knihovny
Vsetín Národní knihovna ČR
Internet – výhoda pro znevýhodněné 29. února 2008 Vít Richter Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel: ,
Statistika 2010 a 2011 Úkoly na nejbližší období Několik informací Několik připomenutí Sekce SDRUK pro RF a skupina pro standardy VKIS Praha, 10. listopadu.
Benchmarking knihoven Národní knihovna ČR Tel
Březen – měsíc internetu podeváté aneb Na úřad přes internet Jaroslav Winter BMI sdružení ISSS, Hradec Králové
Přístup k veřejnému internetu v knihovnách obcí a měst Vít Richter Knihovnický institut Národní knihovna ČR Tel ISSS 2007.
Měření výkonu knihoven a jeho využití při zkvalitňování služeb Martin Krčál VIKBB42 Knihovnické procesy a služby Brno, 2. dubna 2014.
Koncepce rozvoje regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v letech Porada ředitelů pověřených knihoven JMK, Mgr. Adéla Dilhofová.
Výkon regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v roce 2014 v celostátním srovnání Porada ředitelů pověřených knihoven Jihomoravského kraje Městská knihovna.
1 Martin Vojnar Bibliografie jako nezbytná součást jednotného vyhledávaní SNK v Martine, 7. listopadu 2011.
Benchmarking knihoven Meranie výkonov a benchmarking v knižniciach Bratislava Národní knihovna ČR
Projekt Podpora meziobecní spolupráce (reg. č. CZ.1.04/4.1.00/B ) 2. oficiální setkání představitelů obcí ve správním obvodu ORP Třebíč Třebíč, 22.
Výsledky benchmarkingových analýz v rámci zakázky „Zpracování strategie a funkčních strategií úřadu města“ v rámci projektu „MÚ Nový Bydžov – úřad pro.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Koncepce rozvoje knihoven ČR na léta 2011 – Co venkovské knihovny umějí a mohou VIII Vít Richter Národní knihovna ČR.
Benchmarking verejných knižníc v ČR Skúsenosti s meraním výkonu a činnosti knižníc Žilina Národní knihovna ČR
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
Pět let RF v číslech úspěchy, rozpaky, hledání
Výroční zpráva o plnění regionálních funkcí krajských knihoven na území ČR za rok 2015 Vícezdrojové financování – možný trend regionálních funkcí… PORADA.
Problémy statistiky elektronických služeb
Mgr. Anna Vitásková Vědecká knihovna v Olomouci
Knihovnická procházka Prahou Petra Ambrušová a Ivana Šnoblová K1
K čemu je užitečná statistika? Jak využít statistická data?
PORADA RF Holasovice
Školení poskytovatelů sociálních služeb Benchmarking sociálních služeb realizované v rámci zakázky „Vytvoření informačního katalogu“ Projekt „Katalog.
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Spolupráce se Souborným katalogem ČR v Knihovně UPM
Klíčové aktivity projektu
Transkript prezentace:

Benchmarking knihoven Děčín – Aktuální problémy knihoven Národní knihovna ČR Tel

Hlavní témata  Co je benchmarking?  Projekt „Benchmarking knihoven“  Kategorizace knihoven  Indikátory pro srovnávání  Databáze „Benchmarking knihoven“  Jak srovnávat výkon a činnost knihoven  Jak vstoupit do projektu?

Co je BENCHMARKING? = Metoda vzájemného srovnávání výkonu a činnosti knihoven

K čemu potřebujeme srovnávání?  Rozvoj internetu a digitalizace  vznik konkurence, konec tradičního monopolu knihoven  Prokázat, že knihovna je užitečnou a využívanou institucí  Prokázat svou ekonomickou efektivnost  Konkrétní knihovně chybí konkurence v místě  chybí možnost vzájemného srovnávání,  je obtížné zjistit, zda knihovna pracuje efektivně

CO MY DĚLÁME? JAK TO MY DĚLÁME? JAK DOBŘE TO MY DĚLÁME? CO DĚLAJÍ JINÍ? JAK TO DĚLAJÍ JINÍ? JAK DOBŘE TO JINÍ DĚLAJÍ? PŘÍLEŽITOSTI A NÁMĚTY KE ZLEPŠOVÁNÍ SROVNEJTE A UČTE SE Co je BENCHMARKING? Převzato: A. Plášková: Benchmarking. VŠE

Postup benchmarkingu Benchmarking nekončí definování indikátorů nebo pouhým měřením!!!

V čem vám pomůže projektu? Co musíte udělat sami?

K čemu to je užitečné?  Definuje nejlepší výkony  Pružná metoda pro srovnávání – možnost zjistit silné a slabé stránky  Dává včasné varování, pokud knihovna zaostává  Podporuje tvořivé uvažování o vnitřních procesech  Pomáhá rozvíjet spolupráci, navázání nových kontaktů  V ČR používá: veřejná správa, sociální služby, ČD, CzechInvest: Český benchmarkingový index

Jaké to má omezení?  Kvantitativní údaje nemají vždy odpovídající vypovídací schopnost  Každá knihovna pracuje v jiném kontextu  Nemusí se vždy podařit najít inspirativní partnery  Napodobování postupů nemusí vždy přinést úspěch  Sdílení strategických informací – může přinést problémy  Pokud má být benchmarking užitečný, musíme ho my i celá knihovna vnímat jako něco užitečného

Projekt „Benchmarking knihoven“

Hlavní inspirace

Bibliotheksindex – vědecké knihovny 17 indikátorů

Cílová dimenze: NABÍDKA  Plocha knihovny pro uživatele v m² na 1000 členů obsluhované populace  Počet zaměstnanců (úvazků) na 1000 členů obsluhované populace  Výdaje na literaturu a informační zdroje na 1000 členů obsluhované populace  Podíl výdajů na elektronické informační zdroje na celkových nákladech na nákup inf. zdrojů  Týdenní provozní doba Obsluhovaná populace = studenti + vědecký personál, tj. profesoři a vědečtí pracovníci, ale nikoliv vědecké pomocné síly

Cílová dimenze: VYUŽÍVÁNÍ  Počet návštěv na člena obsluhované populace  Počet virtuálních návštěv člena obsluhované populace  Počet hodin informační výchovy uživatelů na 1000 členů obsluhované populace  % okamžitých výpůjček z celkového počtu výpůjček (včetně rezervací a žádanek MVS)  Podíl kladně vyřízených on-line dotazů

Cílová dimenze: EFEKTIVITA  Výdaje na registrovaného uživatele  Poměr výdajů na nákup informačních zdrojů a personálních nákladů  Pracovní produktivita (počet získaných médií/počet pracovníků)

Cílová dimenze: ROZVOJ  Počet dní školení na jednoho pracovníka  Podíl výdajů na knihovnu na celkových výdajích školy  Podíl příjmů z vlastní činnosti a grantů na celkových příjmech knihovny  Podíl pracovníků technického rozvoje a elektronických sloužen na celkovém počtu pracovníků

Co je hotovo?  Spolupracuje 40 knihoven – krajské, městské, obecní  Kategorizace knihoven  Výběr indikátorů pro vzájemné porovnávání  Zpracování definic indikátorů  Vytvoření databáze pro analýzu dat  Metodika srovnávání výkonů knihoven

Knihovny zastoupené v benchmarkingu Smilovice u Třince (okr. FM)612 Žabeň606 Jarošov nad Nežárkou1067 Hnojník1427 Řepiště1610 Volyně3190 Paskov3747 Vratimov6554 Kaplice7195 Sedlčany7836 Bystřice pod Hostýnem8727 Třeboň8862 Říčany11329 Rokycany13826 Chodov14454 Ústí nad Orlicí15031 Slaný15070 Jičín16328 Žďár nad Sázavou24030 Vsetín28575 Šumperk28768 Strakonice34545 Třinec38415 Třebíč38785 Prostějov47374 Jihlava50100 Chomutov50251 Děčín52000 Opava60252 Karviná63677 Most67905 Karlovy Vary51807 Zlín79177 HK95195 Ústí nad Labem94105 Plzeň Olomouc Brno Ostrava313088

Kategorizace knihoven Počet obyvatel obce 1 – Více než Krajská knihovna Krajská knihovna s městskou funkcí Komu je benchmarking určen?  Benchmarking je otevřen všem veřejným knihovnám  Největší přínos může mít ve větších knihovnách  Podmínka: schopnost poskytnout kompletní data pro srovnávání (zejména ekonomická)

3 bloky výkonových parametrů= 29 indikátorů  Podmínky pro činnost knihovny  12 indikátorů  Uživatelé, služby  8 indikátorů  Financování, výdaje, efektivita  9 indikátorů

Podmínky pro činnost knihovny 1.Podíl financování knihovny na rozpočtu obce 2.Objem knihovního fondu na 1000 obyvatel 3.% obnovy knižního fondu 4.Objem přírůstků na 1000 obyvatel 5.Počet exemplářů docházejících periodik na 1000 obyvatel 6.Plocha knihovny pro uživatele v m2 na 1000 obyvatel 7.Počet studijních míst na 1000 obyvatel 8.Počet internetových stanic na 1000 obyvatel 9.Počet zaměstnanců (úvazků) na 1000 obyvatel 10.Počet zaměstnanců (úvazků) na 1000 registrovaných čtenářů 11.Počet zaměstnanců (úvazků) na 1000 návštěvníků 12.Počet hodin pro veřejnost týdně

Uživatelé, služby 1.Registrovaní čtenáři - % z obsluhované populace 2.Registrovaní čtenáři do 15 let - % z obsluhované populace mládeže do 14 let 3.Počet návštěv na jednoho obyvatele 4.% návštěvníků internetu z celkového počtu návštěvníků 5.Počet výpůjček na registrovaného čtenáře 6.Obrat knihovního fondu 7.Kulturní akce na 1000 obyvatel 8.Vzdělávací akce (semináře, kurzy…) na 1000 obyvatel 9.Internetové služby: webová stránka, OPAC…

Jaké internetové služby poskytujete uživatelům? Dotazník Má knihovna webovou stránku?Ano - Ne Webová stránka Je webová stránka přístupná přes WAP?Ano - Ne Máte na webové stránce přístup do svého online katalogu?Ano - Ne Nabízíte uživatelům na webu vlastní specializované databáze?Ano - Ne Databáze, elektronické informační zdroje Nabízíte uživatelům licencované el. informační zdroje?Ano - Ne Kolik přes přístup pouze v knihovně? Uveďte počet:Kolik? Kolik přes přístup mimo knihovnu? Uveďte počet:Kolik? Nabízíte virtuální informační službu - Ptejte se knihovny?Ano - Ne Umožňujete komunikaci s uživateli em?Ano - Ne Umožňujete komunikaci s uživateli pomocí SMS?Ano - NeInformace, Zasíláte uživatelům em aktuality o službách a aktivitách knihovny?Ano - Ne komunikace s uživatelem Umožňujete nahlížení do uživatelského konta?Ano - Ne Umožňujete uživatelům objednávání přes webové rozhraní?Ano - Ne Umožňujete uživatelům prolongace přes webové rozhraní?Ano - Ne

Financování, výdaje, efektivita 1.Celkové provozní náklady v přepočtu na jednoho obyvatele 2.Náklady na pořízení knihovního fondu v přepočtu na jednoho obyvatele 3.Náklady na nákup licencí na el. inf. zdroje v přepočtu na jednoho obyvatele 4.Náklady na pořízení knihovního fondu na výpůjčku 5.% čistých provozních nákladů z celkových provozních nákladů 6.% nákladů na pořízení knihovního fondu z celkových provozních nákladů z celkových provozních nákladů 7.% osobních nákladů z celkových provozních nákladů 8.% získaných dotací, grantů, vlastních příjmů na celkovém rozpočtu knihovny z celkových příjmů na provoz

Databáze „Benchmarking knihoven“

Databáze „Benchmarking knihoven“  Zpracovatel a provozovatel: NIPOS  Zadavatel: NK ČR  Obsahuje data 40 knihoven – účastníků projektu  Umožňuje:  Propočet výkonových indikátorů z vložených statistických dat  Zjištění minimálních, průměrných a maximálních hodnot indikátorů pro jednotlivé kategorie knihoven  Vzájemné porovnávání výkonových indikátorů vybraných knihoven  Přístup do databáze: pouze pro účastníky projektu

Jak to funguje? indikátor 1. knihovna 2. knihovnamin.průměrmax. Podmínky pro činnost knihovny 1. Objem knihovního fondu na 1000 obyvatel % obnovy knižního fondu6,8 3,2 2,3 4,3 6,8 3. Objem přírůstků na 1000 obyvatel Počet exemplářů docházejících periodik na 1000 obyvatel8,0 2,9 2,2 4,4 8,0 5. Počet internetových stanic na 1000 obyvatel0,4 0,3 0,1 0,3 0,9 6. Plocha knihovny pro uživatele v m2 na 1000 obyvatel34,9 19,7 17,4 33,5 96,9 7. Počet studijních míst na 1000 obyvatel3,3 1,7 0,7 1,6 3,3 8. Počet zaměstnanců (úvazků) na 1000 obyvatel0,5 0,4 0,6 0,9 9. Počet zaměstnanců (úvazků) na 1000 registrovaných čtenářů3,3 3,6 2,3 4,4 6,7 10. Počet zaměstnanců (úvazků) na 1000 návštěvníků0,2 0,3 0,5 12. Počet hodin pro veřejnost týdně36,0 40,0 0,0 39,6 58,0

Která knihovna je lepší? Zelená knihovna Bílá knihovna Průměrná hodnota1 1 Nadprůměrná hodnota23 Nadprůměrná hodnota7 Podprůměrná hodnota5 19

Další údaje o porovnávaných knihovnách Zelená knihovnaBílá knihovna Vykonává knihovna regionální funkce? Ano Provozuje knihovna hudební odd.? Ano Půjčuje knihovna zvukové dokumenty? Ano Počet poboček:32 Počet základních škol1311 Počet středních škol15 Počet jiných vzdělávacích zařízení 47 Počet vysokých škol11 Jiné9 Umístění knihovnyCentrum města Registrační poplatek 120,- dospělí, 30,- děti dospělí 100,-; děti 50,-; studenti, senioři 70,-; ZTP zdarma; organizace 200,-

        Nadprůměrné hodnoty Podprůměrné hodnoty 

                 Nadprůměrné hodnoty Podprůměrné hodnoty

SWOT analýza zelené a bílé knihovny

Zelená knihovna - Silné stránky  Knihovna má dobrý knihovní fond. Ve vztahu k počtu obyvatel je menší než průměr, ale je bohatě doplňován novou literaturou, a to jak knihami, tak zejména časopisy.  Tomu odpovídá také nadprůměrné procento výdajů na nákup dokumentů.  Fond dokumentů má silně nadprůměrný obrat. Knihovna vykazuje mírně nadprůměrné množství výpůjček na uživatele.  Knihovna má mírně nadprůměrné prostorové podmínky a nabízí přiměřené množství internetových, ale také velké množství studijních míst.  Knihovna pořádá nadprůměrné množství kulturních a vzdělávacích akcí.  Knihovna je nadprůměrně navštěvována. Nadprůměrná je i návštěvnost internetu.  Knihovna má nadprůměrné množství mladých uživatelů do 15 let.  S ohledem na počet pracovníků je produktivita práce spíše nadprůměrná.  Knihovna má podprůměrný podíl osobních nákladů.  Podíl výdajů knihovny na výdajích obce je nadprůměrný.

Zelená knihovna - Slabé stránky  Rozsah provozní doby je podprůměrný, nevyhovuje standardu VKIS.

Příležitosti  Knihovna by mohla usilovat o rozšíření provozní doby.  Knihovna by měla usilovat o to, aby si zachovala větší počet uživatelů ve vyšších věkových kategoriích, existuje velký potenciál mladých uživatelů.  Knihovna má mírně nadprůměrné internetové služby, ale je zde potenciál na jejich rozšíření.  Bylo by užitečné zvýšit nabídku elektronických informačních zdrojů.  Knihovna má potenciál ke snižování čistých provozních nákladů.  Knihovna má potenciál k rozšíření příjmů z dotací a grantů a také ze svých vlastních příjmů. Hrozby  Knihovna má nadprůměrné celkové provozní náklady a může existovat riziko jejich snížení.  Mírně nadprůměrné jsou také čisté provozní náklady.  Osobní náklady jsou podprůměrné, může existovat riziko odlivu kvalitních pracovníků a není zde potenciál pro rozšíření provozní doby. Zelená knihovna

 Knihovna nemá výrazné silné stránky. Většina parametrů se pohybuje na úrovni průměrných a podprůměrných hodnot.  Knihovna má podprůměrné čisté provozní náklady. Bílá knihovna – Silné stránky

 Knihovna má z hlediska rozsahu podprůměrný knihovní fond, který je také zřejmě zastaralý. Procento jeho obnovy je nízké a podprůměrná je i nabídka časopisů. Podprůměrné je procento výdajů na nákup dokumentů i elektronických informačních zdrojů.  Tomu také odpovídá mírně podprůměrné množství výpůjček i menší obrat knihovního fondu.  Prostorové zajištění knihovny je výrazně podprůměrné.  Počet internetových stanic a studijních míst je průměrný.  Rozsah provozní doby je na úrovni mírného nadprůměru ale nevyhovuje standardu VKIS.  Knihovna pořádá silně podprůměrné množství kulturních a vzdělávacích akcí.  Knihovna je podprůměrně navštěvována. Silně podprůměrné je využití internetu.  Procento obsluhované populace dospělých i mládeže je podprůměrné.  Knihovna není dobře financována. Výdaje na knihovní fond a čisté provozní náklady jsou podprůměrné, naopak vyšší je procento osobních výdajů. Bílá knihovna – Slabé stránky

Bílá knihovna Příležitosti  Zlepšit rozsah a obsah knihovního fondu – knihy, časopisy, elektronické informační zdroje.  Zlepšit prostorové zajištění knihovny.  Rozšířit počet kulturních a vzdělávacích akcí.  Propagovat nabídku veřejného internetu.  Knihovna má podprůměrné množství pracovníků a to jak k počtu obyvatel, tak i k registrovaným uživatelům i návštěvníkům.  Knihovna má potenciál získat další příjmy z dotací a grantů.  Podíl na financování obce je průměrné, existuje zde potenciál, že by obec mohla knihovnu lépe financovat. Hrozby  Podprůměrný knihovní fond a nedostatečné prostorové zajištění může vést k dalšímu poklesu zájmu o služby knihovny.  Riziko poklesu uživatelů (nízký podíl mládeže).  Knihovna vykazuje nadprůměrné procento osobních výdajů na celkových nákladech.

Co nyní potřebujeme?  Zapojit co nejvíce knihoven do projektu  Využít benchmarking při oceňování knihoven – Knihovna roku, Kamarádka knihovna….?  Optimalizovat výběr indikátorů  Naučit se číst a hodnotit zjištěné výsledky

Co dělat, máte-li zájem o účast v projektu?  Mít zájem a odvahu ke vzájemnému srovnávání  Přihlásit se jako účastník projektu  Poskytnout kvalitní a spolehlivá statistická data a další údaje o své činnosti  Poskytnout souhlas pro práci s daty  Spolupracovat s účastníky projektu při vzájemném poznávání  Být připraven poskytnout účastníkům informace a know-how ze své vlastní činnosti  Databáze Benchmarking knihoven je přístupná pouze účastníkům projektu

Údaje nezbytné pro benchmarking  Údaje ze statistického výkazu knihovny KULT  Údaje o službách a fondech 15  Ekonomické údaje12  Údaje neuváděné ve výkazu KULT - 3  Náklady na pořízení licencí na el. informační zdroje  Počet dětí do 15 let v obci/městě  Celkové výdaje města/obce v roce 2006  Dotazník k elektronickým službám  Dotazník - komentář k údajům – specifika lokality – např. počet škol, spádovost oblasti, způsob výpočtu indikátoru apod. Odpočet výkonů regionálních funkcí

Pokud máte zájem o vstup do projektu: Ozvěte se!  Oslovte knihovny ve svém blízkém i vzdáleném okolí, se kterými se chcete porovnat  Přesvědčte je k účasti na projektu

Staňte se lepší knihovnou dříve, než, vaše slabiny odhalí zřizovatel!